Przekazane towary handlowe otrzymane w formie darowizny jako zorganizowana część przedsiębiorstwa nie mogą być zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu, lecz muszą być ujęte w remanencie; amortyzację środków trwałych nabytych w darowiźnie można kontynuować zgodnie z metodami stosowanymi przez darczyńcę, jeśli uprzednio dokonywał on odpisów.
Nie zachodzi obowiązek sporządzenia remanentu likwidacyjnego i odprowadzenia VAT z tytułu samochodu, jeżeli podatnik po likwidacji części działalności wciąż wykonuje czynności podlegające opodatkowaniu VAT, takie jak najem, i nie zaprzestaje bycia czynnym podatnikiem.
Stwierdzenie, czy czynność nieodpłatnego przekazania jednemu wspólnikowi przed rozwiązaniem spółki cywilnej składników majątku będzie podlegała wyłączeniu spod opodatkowania podatkiem VAT oraz stwierdzenie, czy w momencie likwidacji spółki cywilnej Wnioskodawca zobowiązany będzie do sporządzenia spisu z natury.
Skutki podatkowe otrzymania przedsiębiorstwa w ramach zniesienia współwłasnoći oraz sporządzenia remanentu towarów.
Dłużnik faktycznie zaprzestał prowadzenia działalności, tzn. wykonywania czynności opodatkowanych, a świadczy o tym opodatkowanie tzw. remanentu likwidacyjnego (końcowego). W sytuacji zatem Dłużnika (który nie jest już podatnikiem VAT) będącego osobą fizyczną, po zaprzestaniu działalności (wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu), która na gruncie stanu niniejszej sprawy nie była podejmowana
Czy Spółka postępuje prawidłowo, wyliczając zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, stosując zasadę wyrażoną w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości? (pytanie zadane we wniosku jako pierwsze w kolejności)
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z podatku VAT budynku użytkowego w przypadku likwidacji działalności gospodarczej oraz brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków na remont tego budynku.
Obowiązek sporządzenia spisu z natury w przypadku likwidacji spółki cywilnej, ustalenie podstawy opodatkowania w przypadku, gdy transakcja dotyczy dostawy Nieruchomości częściowo opodatkowanej podatkiem VAT, a częściowo korzystającej ze zwolnienia od podatku, oraz prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy wszystkich budynków i budowli znajdujących się na
Uznanie Wnioskodawczyni za podatnika podatku VAT w związku ze sprzedażą budynków (domków) wykorzystywanych w działalności gospodarczej.
zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art 43 ust. 1 pkt 10 ustawy sprzedaży budynku przed likwidacją działalności gospodarczej przez spółkę cywilną, - ujęcie w remanencie likwidacyjnym budynku i odprowadzenia podatku VAT w przypadku likwidacji działalności gospodarczej spółki przed sprzedażą budynku
Zakres kwot wydatkowania na cele mieszkaniowe i brak zastosowania kosztów uzyskania przychodu.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wartości towarów handlowych nabytych w drodze darowizny oraz uwzględnienia ich wartości, wynikającej z wyceny, przy ustalaniu dochodu rocznego.
Wielu przedsiębiorców w prowadzonej przez siebie działalności wykorzystuje paliwo. Zdarza się, że na koniec roku pozostaje jego zapas. W związku z tym powstaje wątpliwość, czy należy go ujmować w remanencie sporządzanym na koniec roku.
W grudniu 2013 r. kupiłam towar handlowy. Ujęłam go w książce przychodów i rozchodów oraz w remanencie sporządzonym na dzień 31 grudnia 2013 r. Termin płatności wynosił 14 dni od dnia wystawienia faktury i upływał w styczniu 2014 r. Do końca lutego nie zapłaciłam tego wydatku. W lutym 2014 r. powinnam dokonać zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów. Złożyłam już zeznanie roczne za 2013 r. Czy w takim
Podatnik chce zwiesić działalność gospodarczą. Czy w związku z tym będzie musiał zrobić remanent? Czy w okresie zawieszenia podatnik nadal ma obowiązek prowadzić pkpir, czy też powinien ją zamknąć?
W zakresie uznania zbywanego majątku spółki za przedsiębiorstwo, braku opodatkowania przekazania majątku na rzecz wspólnika spółki oraz braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w związku z transakcją.
Ponieważ przy nabyciu lokalu Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT i w spisie z natury Wnioskodawca wykaże lokal ze zwolnieniem od podatku, to Wnioskodawca będzie zobowiązany do dokonania korekty podatku odliczonego na podstawie art. 91 ustawy.
Czy istnieje obowiązek przechowywania dokumentów źródłowych tj. faktur i rachunków, dla celów prowadzonej działalności gospodarczej oraz ksiąg podatkowych za lata 2007-2010. w sytuacji kiedy nie miało miejsca zawieszenie bądź przerwanie biegu przedawnienia zobowiązania podatkowego, o którym mowa w art. 70 ustawy Ordynacja podatkowa?
Czy prawidłowo postępuje Pani zaliczając po stronie kosztów uzyskania przychodów w prowadzonej działalności wartość wynikającą z protokołu likwidacyjnego dotyczącego uszkodzonych, nienadających się do sprzedaży zastawów? Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartości zastawu (zastaw przeszedł na własność lombardu) zabranego przez funkcjonariuszy policji, potwierdzone protokołem policyjnym
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie ustalenia dochodu oraz kosztów uzyskania przychodów.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie ustalenia dochodu oraz kosztów uzyskania przychodów.