Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608086)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    podpis elektroniczny
    podpis elektroniczny
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie ZUS zaliczka na podatek zamknięcie ksiąg rachunkowych zarząd sukcesyjny zasiłek zasiłek chorobowy zaświadczenia zaświadczenie lekarskie zestawienie obrotów i sald zeznanie podatkowe zeznanie roczne zmiany 2019 zmiany 2022 związki zawodowe zwolnienia z podatku od towarów i usług zwolnienie lekarskie zwolnienie z poboru akcyzy podpis elektroniczny
    Indeks tematów
    Wszystkie z
    Interpretacja
    03.03.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 3 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.9.2025.1.MC

    Zastosowanie zwolnienia od podatku dla usługi polegającej na przeprowadzeniu szkolenia z podpisu elektronicznego.

    czytaj dalej
    Porada aktualna
    26.07.2023 Podatki

    Czy pracownik, dla którego pracodawca nabył kwalifikowany podpis elektroniczny, osiąga przychód ze stosunku pracy

    czytaj dalej
    Artykuł aktualny
    04.02.2022 Rachunkowość firm

    Jak podpisywać sprawozdanie finansowe po zmianach w ustawie o rachunkowości

    Od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje uproszczenie w ustawie o rachunkowości dotyczące podpisywania sprawozdań finansowych. Wprowadziło ono możliwość złożenia podpisu na sprawozdaniu finansowym tylko przez jednego członka organu, w przypadku gdy jednostką kieruje organ wieloosobowy. W raporcie prezentujemy zasady i warunki, o jakich trzeba pamiętać przy korzystaniu z tego ułatwienia.

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.05.2021 Obrót gospodarczy Ubezpieczenia

    E-doręczenia nowym sposobem wymiany korespondencji między organami publicznymi i podmiotami prywatnymi

    Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie

    czytaj dalej
    Artykuł
    11.02.2021 Rachunkowość firm

    Harmonogram prac bilansowych w marcu 2021 r. dotyczących sprawozdań finansowych za 2020 r.

    Pomimo trwania pandemii COVID -19 firmy nie mogą liczyć na przesunięcie terminów prac księgowych, jak to miało miejsce w zeszłym roku. Przypomnijmy, jakie prace księgowe muszą zostać wykonane w marcu 2021 r.

    czytaj dalej
    Artykuł
    19.08.2019 Podatki Obrót gospodarczy

    Ograniczanie obciążeń regulacyjnych

    czytaj dalej
    Artykuł
    07.02.2019 Podatki

    Rozliczenie roczne CIT za 2018 r. – na co zwrócić uwagę

    czytaj dalej
    Porada
    13.12.2018 Kadry i płace

    Jakich czynności wymaga przejście z papierowej na elektroniczną formę dokumentacji pracowniczej

    czytaj dalej
    Artykuł
    22.11.2018 Kadry i płace Obrót gospodarczy Ubezpieczenia

    Jak przygotować się do zmian 2019 w prawie pracy i ZUS

    W 2019 r. wejdą w życie duże nowelizacje przepisów w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najważniejsze z nich dotyczą nowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej oraz pracowniczych planów kapitałowych.

    czytaj dalej
    Artykuł
    01.07.2018 Ubezpieczenia

    Jak składać wnioski do ZUS za pośrednictwem zmienionego Elektronicznego Urzędu Podawczego

    Elektroniczny Urząd Podawczy, czyli strona internetowa ZUS umożliwiająca przesyłanie wniosków drogą elektroniczną, przeszedł przysłowiowy lifting. Nowy EUP jest równie intuicyjny w obsłudze co jego poprzednik, dodatkowo całość projektu sprawia wrażenie bardziej spójnego. Aby korzystać z możliwości, jakie daje EUP, należy wcześniej zarejestrować zaświadczenie certyfikacyjne, a także zarejestrować się

    czytaj dalej
    Porada
    28.06.2018 Podatki

    Elektroniczne PIT-y za 2011 r. - łatwiej składać zeznania

    Złożenie deklaracji podatkowych e-PIT za rok 2011 będzie prostsze i szybsze. Podatnicy będą mogli wypełnić e-PIT w programie komputerowym, a następnie za pośrednictwem Internetu wysłać go bezpośrednio do właściwego urzędu skarbowego.

    czytaj dalej
    Porada
    09.02.2018 Podatki

    Od kiedy i jak można skorzystać z usługi wstępnie wypełnionego zeznania za 2017 r.

    Rozliczając PIT-37 za 2017 r., podatnicy mogą skorzystać z usługi wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego (PFR). Usługa ta będzie dostępna od 15 marca 2018 r. na Portalu Podatkowym.

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.11.2017 Ubezpieczenia

    Nowy sposób uwierzytelniania elektronicznych zaświadczeń lekarskich od 1 grudnia 2017 r.

    Od 1 grudnia 2017 r. lekarze, felczerzy i dentyści uprawnieni do wystawiania zaświadczeń lekarskich mogą korzystać z prostego i bezpłatnego sposobu uwierzytelniania elektronicznych zaświadczeń lekarskich (e-ZLA). Wykorzystano teleinformatyczny system ZUS, który bezpłatnie jest udostępniony osobom uprawnionym do wystawiania e-zwolnień. Dotychczasowe zwolnienia papierowe ZUS ZLA mogą być wystawiane jeszcze

    czytaj dalej
    Artykuł
    31.10.2017

    Co się zmieni w uwierzytelnianiu e-zwolnień od 1 grudnia 2017 r.

    Od 1 grudnia 2017 r. zaczną obowiązywać zmiany ustawy zasiłkowej, które wynikają z konieczności dostosowania brzmienia ustawy do przepisów unijnych w zakresie transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Na skutek dostosowania obecnych regulacji do przepisów unijnych niezbędna była zmiana pojęcia „bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego

    czytaj dalej
    Porada
    02.11.2016 Ubezpieczenia

    Jakie zmiany w zakresie podpisu elektronicznego wynikają z dostosowania polskich przepisów do regulacji unijnych

    Od 7 października 2016 r. obowiązuje ustawa regulująca identyfikację elektroniczną oraz usługi zaufania publicznego w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Spowodowała ona m.in. zmiany w zakresie składania oświadczenia dotyczącego przynależności do OFE oraz potwierdzenia niezdolności do pracy przez lekarza wystawiającego zwolnienie lekarskie w wersji elektronicznej

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.12.2015 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 04.12.2015, sygn. IPPP3/4513-71/15-2/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4513-71/15-2/MC

    W zakresie ustalenia prawidłowego sposobu podpisywania dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem ze względu na przeznaczenie

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.05.2014 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2014, sygn. IPTPB1/415-163/13-8/14-S/KSU, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/415-163/13-8/14-S/KSU

    Obowiązki płatnika dotyczące przekazywania pracownikom informacji i deklaracji podatkowych drogą elektroniczną oraz sposobu przechowywania informacji i deklaracji w formie elektronicznej w formacie PDF.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.01.2012 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18.01.2012, sygn. IPPB2/415-886/11-2/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-886/11-2/MK1

    Reasumując, brak jest przesłanek uniemożliwiających przekazywanie informacji PIT-8C w formie plików PDF z podpisem elektronicznym, umieszczonych na platformie internetowej, czy przesłanych na podany w umowie przez Klienta adres e-mail. Z powołanych powyżej przepisów nie wynika również, aby Wnioskodawca musiał uzyskać pisemną zgodę podatnika na przekazanie ww. informacji za pośrednictwem komunikacji

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.01.2012 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13.01.2012, sygn. IPPB4/415-791/11-3/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-791/11-3/MP

    Brak jest przesłanek uniemożliwiających przekazywanie informacji PIT-11 oraz PIT-40 w formie elektronicznej podpisem elektronicznym, umieszczonej na zabezpieczonej platformie internetowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.01.2012 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13.01.2012, sygn. IPPB4/415-792/11-3/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-792/11-3/MP

    Brak jest przesłanek uniemożliwiających przekazywanie informacji PIT-11 oraz PIT-40 w formie elektronicznej podpisem elektronicznym, umieszczonej na zabezpieczonej platformie internetowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.11.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2011, sygn. IPPB2/415-752/11-2/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-752/11-2/MK1

    Możliwość przekazania przez płatnika podatnikowi informacji PIT-11, PIT-40 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.11.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2011, sygn. IPPB2/415-755/11-2/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-755/11-2/MK1

    Możliwość przekazania przez płatnika podatnikowi informacji PIT-11, PIT-40 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.10.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2011, sygn. IPPB4/415-653/11-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-653/11-2/MP

    Czy w świetle art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. Spółka przekazując swoim pracownikom informację PIT-11 za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na podany przez pracownika adres, realizuje obowiązek przekazania podatnikowi stosownej informacji?

    czytaj dalej
    Porada
    02.06.2011 Podatki Obrót gospodarczy

    Usuwanie barier administracyjnych w prowadzeniu działalności gospodarczej

    Od 1 lipca 2011 r. wejdzie w życie zasadnicza część przepisów ustawy o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Głównym celem ustawy jest to, by obywatel (także przedsiębiorca), zamiast udowadniać dokumentami określony stan faktyczny lub prawny, mógł składać oświadczenia w miejsce zaświadczeń. Zmiany wprowadzone ustawą likwidują wiele z biurokratycznych obowiązków nałożonych

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.