Prawo do zwrotu nadpłaty po upływie 5 lat wygasa, jeśli podatnik wcześniej nie złoży wniosku o jej zwrot. Nie wpływa na to okoliczność, że zwrot nadpłaty podatku w określonych przypadkach powinien nastąpić z urzędu, czyli z inicjatywy samego organu podatkowego – wyrok NSA z 24 kwietnia 2024 r., sygn. akt III FSK 38/23.
Ustalenie sposobu opodatkowania przychodów z tytułu dzierżawy nieruchomości.
Kalendarium wydarzeń lipiec 2024 r.
Skutki podatkowe sprzedaży gospodarstwa rolnego - możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego z art. 21 ust. 1 pkt 28.
Skutki podatkowe dla komandytariusza z tytułu otrzymania zwrotu podatku od nieruchomości.
Zwolnieniem przysługującym zakładom pracy chronionej objęte są tylko nieruchomości, które odpowiadają przepisom i zasadom BHP. Pomieszczenia powinny uwzględnić potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych i ciągów komunikacyjnych oraz spełniać wymagania dostępności do nich, a ponadto być wskazane w decyzji wojewody w sprawie przyznania
Kalendarium wydarzeń listopad 2023 r.
Brak opodatkowania podatkiem VAT przeniesienia na użytkownika kosztów podatku od nieruchomości.
Ocena skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług.
Środki otrzymane od najemcy odpowiadające wartości podatku od nieruchomości nie będą stanowić przychodu podlegającego opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych
Dotyczy ustalenia, czy refakturowanie kosztu podatku od nieruchomości skutkuje powstaniem przychodu z działalności gospodarczej.
Dotyczy ustalenia: - czy zwrot nadpłaty podatku od nieruchomości Spółka powinna rozpoznać jako przychód podatkowy; - jeżeli odpowiedź na pytanie 1 jest twierdząca, w którym momencie Spółka powinna rozpoznać przychód podatkowy w sytuacji: - zwrotu nadpłaty podatku od nieruchomości przez Organ podatkowy na rachunek bankowy; - zaliczenia nadpłaty podatku od nieruchomości przez Organ podatkowy na bieżące
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT, według stawki właściwej dla czynszu najmu, zwracanego przez najemcę podatku od nieruchomości oraz momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku opodatkowania zwracanego przez najemcę podatku od nieruchomości.
Opodatkowanie sprzedaży udziału niezabudowanej działki oraz sposobu dokumentowania tej transakcji.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zawarcia umowy najmu. Środki otrzymane od najemcy tytułem zwrotu wysokości podatku od nieruchomości (koszt ten – zgodnie z umową – ma obowiązek pokrywać najemca) nie będą stanowiły dla Wnioskodawcy jako wynajmującego przychodu podlegającego opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
Czy wydzierżawiający nie wlicza wartości podatku od nieruchomości do podstawy opodatkowania przychodu z umowy dzierżawy podatkiem ryczałtowym od wynajmu w wysokości 8,5% w limicie 100 000 złotych rocznie i 12,5% powyżej dochodu rocznego 100 000 złotych, aby sztucznie nie powodować wzrostu dochodu a zarazem podstawy opodatkowania podatkiem ryczałtowym, mimo zawarcia wartości ww. podatku w fakturze jako
Nieuznanie Transakcji za zbycie przedsiębiorstwa bądź ZCP, brak zwolnienia od podatku VAT opisanej Transakcji, prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z Transakcją oraz sposobu opodatkowania Transakcji w zakresie Odroczonej Części Płatności, Dodatkowych Płatności i Zaliczek.
Powstanie przychodu z tytułu przekazania zwrotu podatku od nieruchomości.
Ustalenie, czy: - zgodnie z art. 15 ust. 4f ustawy o CIT, Odsetki od kredytu inwestycyjnego przypadające proporcjonalnie na część PUW Gruntu 1 zbytego na rzecz podmiotu trzeciego, powinny zostać rozpoznane przez Wnioskodawcę jako koszt podatkowy w momencie sprzedaży PUW Gruntu 1 – jest nieprawidłowe, - zgodnie z art. 15 ust. 4f ustawy o CIT, Podatek od nieruchomości oraz Opłaty z tytułu użytkowania