Świadczenia w postaci zwrotu poniesionych na partnera nakładów oraz wyrównania wkładu niematerialnego, dokonane w ramach ugody konkubinatu, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn, gdyż nie spełniają definicji darowizny.
Uznanie Gminy za podatnika podatku VAT w związku z realizowanym Projektem; uznanie wpłat Mieszkańców na realizację Projektu za podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług; prawo do pełnego odliczenia lub zwrotu podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na realizację Projektu; brak opodatkowania podatkiem VAT dofinansowania otrzymanego ze środków europejskich.
Uznanie Gminy za podatnika podatku VAT w związku z realizowanym Projektem; uznanie wpłat Mieszkańców na realizację Projektu za podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług; prawo do pełnego odliczenia lub zwrotu podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na realizację Projektu; brak opodatkowania podatkiem VAT dofinansowania otrzymanego ze środków europejskich.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia wspólnika spółki zwolnienia przedmiotowe.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia własnego za pełnienie funkcji doradcy w ramach projektu.
w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu w partnerstwie
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia pochodzącego z dotacji, jakie Wnioskodawczyni otrzymała jako partner oraz lider realizowanych projektów współfinansowanych: - ze środków unijnych na mocy art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, - z dotacji celowych budżetu państwa na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania otrzymanych dotacji na sfinansowanie kosztów pośrednich oraz powstałej nadwyżki w wyniku poniesienia mniejszych wydatków, w związku z realizacją projektów, o których mowa we wniosku.
Partner konsorcjum powinien wystawić na rzecz Lidera konsorcjum fakturę z oznaczeniem „odwrotne obciążenie”, w przypadku gdy w ramach konsorcjum świadczy usługi budowlane wskazane w załączniku nr 14 do ustawy o VAT poz. 2-48. Jest tak, jeżeli uprawnionym do wystawienia faktury na rzecz zamawiającego jest Lider konsorcjum. Zdaniem fiskusa nie można uznać, że zarówno Lider, jak i Partner Konsorcjum równocześnie
w zakresie skutków podatkowych otrzymania wskazanych we wniosku środków finansowych, które Wnioskodawca otrzymał jako partner w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
nie ma możliwości odliczenia podatku VAT od wyżej wymienionego projektu, ponieważ towary i usługi nabyte w związku z realizacją projektu pod nazwą nie będą służyły czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług a część faktur wystawiono na inne podmioty
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego to nie ona będzie nabywcą towarów i usług.
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego to nie ona będzie nabywcą towarów i usług.
gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wdrożeniem systemu informatycznego to nie ona będzie nabywcą towarów i usług
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego to nie ona będzie nabywcą towarów i usług.
Czy przychody z tytułu wynagrodzenia za pracę w projekcie międzynarodowym korzystają ze zwolnienia przedmiotowego w trybie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku od osób fizycznych?
Wniosek dotyczy opodatkowania czynności wykonywanych przez Uczelnię w ramach realizacji projektu objętego Umową o Partnerstwie na rzecz Rozwoju "Sojusz dla pracy".