Informacja PIT-11 jest podstawowym dokumentem służącym podatnikom do rocznego rozliczenia podatku. Płatnicy, którzy przy jej wypełnianiu popełnili błędy, mają obowiązek ją skorygować. Korektę należy sporządzić w formie elektronicznej, co do zasady, na tej samej wersji formularza, na której uprzednio złożono PIT-11. Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje PIT-11 w wersji 25.
Do końca kwietnia br. osoby fizyczne są zobowiązane złożyć zeznanie roczne za 2012 r. W zeznaniu tym należy wskazać, między innymi, identyfikator podatkowy PESEL lub NIP. Wybór właściwego identyfikatora może przysporzyć podatnikom problemów. W związku z tym prezentujemy odpowiedzi na najczęściej spotykane pytania dotyczące tej kwestii.
Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd i odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktury VAT wystawionej przez wykonawcę z danymi Gminy z okresu kiedy czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT był Urząd?
1.Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd ? 1.1Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej
Ustalenie właściwości Urzędu Skarbowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.
wskazanie komu powinien być nadany numer identyfikacji podatkowej: Gminie, która ma osobowość prawną, czy Urzędowi Gminy, który obsługuje Gminę