Czy Sp. z o.o. powinna ustalić wartość początkową środków trwałych otrzymanych od Skarbu Państwa w postaci aportu niepieniężnego, stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa w strukturach wewnętrznych Wojskowej Agencji Mieszkaniowej - zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 16g ust. 1 pkt. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
Czy w świetle obowiązujących przepisów nowo utworzony samorządowy zakład budżetowy wstępuje we wszystkie przewidziane w przepisach podatkowych, prawa i obowiązki po zlikwidowanym gospodarstwie pomocniczym?
skutki podatkowe nie funkcjonowania w 2011 r. gospodarstw pomocniczych przy jednostkach budżetowych:- opodatkowanie zysku wypracowanego przez gospodarstwo pomocnicze i obowiązek odprowadzenia naliczonego podatku dochodowego od osób prawnych na rachunek bankowy właściwego terytorialnie urzędu skarbowego (pytanie Nr 2)- obowiązek stosowania wobec zlikwidowanego z dniem 01.01.2010 r. gospodarstwa pomocniczego
zastosowanie zwolnienia podmiotowego z podatku na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1991 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) gospodarstwa pomocniczego jednostki budżetowej utworzonego przy jednostce wojskowej (dot. pytania Nr 1)
Czy od dnia 1 stycznia 2011 r. Zespół Szkół ma obowiązek ewidencjonować przychody przy zastosowaniu kasy rejestrującej?
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 p.w.u.f.p.u.)?
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
obowiązek podatkowy od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej oraz w zakresie sporządzenia remanentu likwidacyjnego
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
Czy w sytuacji przekształcenia gospodarstwa pomocniczego państwowej jednostki budżetowej w instytucję gospodarki budżetowej i związanej z tym sukcesji praw i obowiązków dotychczasowego Centrum Obsługi, nowoutworzona osoba prawna Centrum Usług będzie również sukcesorem numeru NIP dotychczasowego gospodarstwa pomocniczego - Centrum Obsługi?
Czy Wnioskodawca jako gospodarstwo pomocnicze przy jednostce budżetowej jest zobowiązane do naliczenia i odprowadzenia podatku VAT od przekazanego jednostce budżetowej majątku (środków własnych i towarów) a zakupionych przez Zainteresowanego ze środków własnych?
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 ustawy Przepisy wprowadzające
Nieodpłatne przekazanie gospodarstwa pomocniczego na rzecz jednostki macierzystej w związku z likwidacją z dnia 31.12.2010 r.
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 ustawy Przepisy wprowadzające
Likwidacja Gospodarstwa Pomocniczego nie będzie rodzić obowiązku zmiany roku podatkowego tego podmiotu, na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatni rok podatkowy tego podatnika obejmie okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia zakończenia jego likwidacji (ustania jego bytu prawnego).
Likwidacja Gospodarstwa Pomocniczego nie będzie rodzić obowiązku zmiany roku podatkowego tego podmiotu, na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatni rok podatkowy tego podatnika obejmie okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia zakończenia jego likwidacji (ustania jego bytu prawnego).
Likwidacja Gospodarstwa Pomocniczego nie będzie rodzić obowiązku zmiany roku podatkowego tego podmiotu, na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatni rok podatkowy tego podatnika obejmie okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia zakończenia jego likwidacji (ustania jego bytu prawnego).
określenia obowiązku złożenia zeznania podatkowego CIT-8 wraz ze sprawozdaniem finansowym za okres od dnia otwarcia likwidacji gospodarstwa pomocniczego do jej zakończenia
Czy od nieodpłatnie przekazanego przez gospodarstwo pomocnicze jednostce macierzystej, tj. Wnioskodawcy majątku należy naliczyć i odprowadzić należny podatek VAT?
Opodatkowanie usług świadczonych przez gospodarstwo na rzecz jednostki samorządu terytorialnego.
Czy Zakład może stosować zwolnienie od podatku dla wymienionych w stanie faktycznym usług świadczonych na rzecz Gminy, za które to usługi obciąża Urząd Miejski?
VAT - w zakresie możliwości odliczenia lub zwrotu podatku naliczonego z faktury dokumentującej zakupy wykonane w związku z realizacją projektu