Stosowanie ulgi na innowacyjnych pracowników w tym możliwość zaliczenia kosztów składek na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń do kosztów składek na ubezpieczenie społeczne.
W zakresie ustalenia, czy Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 w związku z ust. 2 pkt 1-1a Ustawy o CIT wymienionych Składników Wynagrodzenia B+R w proporcji czasu pracy z miesiąca poprzedzającego miesiąc wypłaty wynagrodzenia zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
Zwolnienia z opodatkowania dopłaty/dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wypoczynku dziecka pracownika.
Ustalenie czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy o przeciwdziałaniu COVID-19 jako dofinansowanie wynagrodzeń stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT oraz czy stanowią one przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT
Czy świadczenie przyznane na podstawie art. 15gg ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, w związku ze spadkiem obrotów gospodarczych w rozumieniu art. 15g ust. 9, w następstwie wystąpienia COVID-19, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego w rozumieniu art. 21 ust. 1
w zakresie ustalenia: - czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy Covid-19 jako dofinansowanie Wynagrodzeń stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy Covid-19 jako dofinansowanie Wynagrodzeń pracowników (wykonujących działalność strefową) stanowią
w zakresie ustalenia, czy wartość Dofinansowania otrzymana przez Spółkę na pokrycie części wynagrodzeń i składek ZUS pracowników za miesiące lipiec, sierpień i wrzesień 2020 r., których to wydatków Spółka nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodu, nie będzie stanowiła przychodu Spółki na podstawie art. 12 ust. 1 w zw. z art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
w zakresie ustalenia czy: przychód z dofinasowania wynagrodzeń pracowników produkcyjnych ze środków FGŚP na podstawie art. 15g i 15gg ustawy o Covid-19 powinien być alokowany do działalności strefowej.
W zakresie w zakresie ustalenia, czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy o COVID-19, jako dofinansowanie Wynagrodzeń stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 updop.
W zakresie w zakresie ustalenia, czy: - środki z FGŚP otrzymane przez Wnioskodawcę na podstawie art. 15g Ustawy o zwalczaniu COVID-19, jako dofinansowanie wynagrodzeń pracowników Spółki stanowi przychód Spółki, a w odniesieniu do pracowników wykonujących w ramach obowiązków służbowych czynności związane z Działalnością strefową stanowią przychód z Działalności strefowej, tj. z działalności zwolnionej
Czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g Ustawy o Covid-19 jako dofinansowanie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń stanowią przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania
ustalenie, czy fakt wykorzystywania przez A magazynu usytuowanego poza terenem SSE do magazynowania wyrobów strefowych i/lub surowców (materiałów) wykorzystywanych do ich produkcji, będzie miał jakikolwiek wpływ na możliwość oraz zakres korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT oraz koszty utrzymania magazynu
PROBLEM Nasza firma od 1 października 2020 r. zatrudnia na podstawie umowy o pracę 29-letnią osobę bezrobotną. Jakie warunki musimy spełniać, aby skorzystać z ulgi w opłacaniu składek na Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy oraz FGŚP za tego bezrobotnego? Jak wykazać tę ulgę w dokumentacji ZUS? Nowo zatrudniona osoba 19 grudnia 2020 r. skończy 30 lat. Czy w tej sytuacji stracimy prawo do ulgi?
W zakresie w zakresie ustalenia, czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g Ustawy o Covid-19, jako dofinansowanie Wynagrodzeń pracowników stanowią przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania PDOP zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop.
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków z tytułu spłaty zaległych składek pracowników na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w części finansowanej przez płatnika składek, jak również z tytułu opłaty prolongacyjnej ustalonej na zasadach i w wysokości przewidzianej w ustawie Ordynacja podatkowa
Możliwość objęcia wsparciem firm zatrudniających od 10 do 49 osób w postaci zwolnienia w wysokości 50% składek ZUS za okres od marca do maja 2020 r. oraz prawo do ponownego przyznania świadczenia postojowego, ale nie więcej niż trzykrotnie - to najważniejsze rozwiązania, jakie wprowadza nowelizacja tarczy antykryzysowej.
PROBLEM Dwie nasze pracownice powróciły do pracy po urlopie rodzicielskim. Łączą one wykonywanie pracy (w wymiarze 1/2 etatu) z urlopem rodzicielskim. Czy w tej sytuacji pracodawca może skorzystać ze zwolnienia z opłacania za nie składek na FP, SFWON i FGŚP?
PROBLEM Od 1 lipca 2018 r. zatrudniamy na podstawie umowy o pracę (pełny etat) osobę bezrobotną w wieku 50+. Z tego tytułu korzystamy ze zwolnienia z opłacania składek na Fundusz Pracy i FGŚP. Od 1 stycznia 2019 r. zawarliśmy z tym pracownikiem kolejną umowę o pracę - na czas nieokreślony. Czy jako płatnik nadal jesteśmy zwolnieni z opłacania składek na FP i FGŚP, aż do wyczerpania 12-miesięcznego
Fundusz Pracy (FP) i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) to tzw. fundusze pozaubezpieczeniowe. Z pierwszego z nich jest finansowana m.in. aktywizacja bezrobotnych, z drugiego są wypłacane określone świadczenia dla pracowników w razie niewypłacalności pracodawcy. Przepisy przewidują liczne zwolnienia z obowiązku opłacania składek na te fundusze. Są one jednak obwarowane wieloma warunkami
PROBLEM Nasza firma zatrudnia m.in. zleceniobiorczynię, która przez ostatni rok nie realizowała umowy ze względu na pobieranie zasiłku macierzyńskiego. Osoba ta zamierza powrócić do pracy od 1 września 2018 r. Czy zleceniodawcy będzie przysługiwało zwolnienie z opłacania składek na Fundusz Pracy i FGŚP za tę osobę?