Płatnicy składek mają określone obowiązki wynikające z przepisów ustawy systemowej. Niedopełnienie tych obowiązków stanowi wykroczenie przeciwko przepisom tej ustawy, które dotychczas było zagrożone stosunkowo niską grzywną (do 5000 zł). Od 1 czerwca 2025 r. kwota grzywny znacząco wzrosła (prawie 10-krotnie).
Środki z FGŚP przyznane jako dofinansowanie wynagrodzeń stanowią przychód podatkowy, jednakże środki te w przypadku działalności strefowej kwalifikowane są jako przychody z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej i są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP.
Stosowanie ulgi na innowacyjnych pracowników w tym możliwość zaliczenia kosztów składek na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń do kosztów składek na ubezpieczenie społeczne.
W zakresie ustalenia, czy Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 w związku z ust. 2 pkt 1-1a Ustawy o CIT wymienionych Składników Wynagrodzenia B+R w proporcji czasu pracy z miesiąca poprzedzającego miesiąc wypłaty wynagrodzenia zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
Zwolnienia z opodatkowania dopłaty/dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wypoczynku dziecka pracownika.
Ustalenie czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy o przeciwdziałaniu COVID-19 jako dofinansowanie wynagrodzeń stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT oraz czy stanowią one przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT
Czy świadczenie przyznane na podstawie art. 15gg ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, w związku ze spadkiem obrotów gospodarczych w rozumieniu art. 15g ust. 9, w następstwie wystąpienia COVID-19, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego w rozumieniu art. 21 ust. 1
w zakresie ustalenia: - czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy Covid-19 jako dofinansowanie Wynagrodzeń stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy Covid-19 jako dofinansowanie Wynagrodzeń pracowników (wykonujących działalność strefową) stanowią
w zakresie ustalenia, czy wartość Dofinansowania otrzymana przez Spółkę na pokrycie części wynagrodzeń i składek ZUS pracowników za miesiące lipiec, sierpień i wrzesień 2020 r., których to wydatków Spółka nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodu, nie będzie stanowiła przychodu Spółki na podstawie art. 12 ust. 1 w zw. z art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
w zakresie ustalenia czy: przychód z dofinasowania wynagrodzeń pracowników produkcyjnych ze środków FGŚP na podstawie art. 15g i 15gg ustawy o Covid-19 powinien być alokowany do działalności strefowej.
W zakresie w zakresie ustalenia, czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy o COVID-19, jako dofinansowanie Wynagrodzeń stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 updop.
W zakresie w zakresie ustalenia, czy: - środki z FGŚP otrzymane przez Wnioskodawcę na podstawie art. 15g Ustawy o zwalczaniu COVID-19, jako dofinansowanie wynagrodzeń pracowników Spółki stanowi przychód Spółki, a w odniesieniu do pracowników wykonujących w ramach obowiązków służbowych czynności związane z Działalnością strefową stanowią przychód z Działalności strefowej, tj. z działalności zwolnionej
Czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g Ustawy o Covid-19 jako dofinansowanie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń stanowią przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania
ustalenie, czy fakt wykorzystywania przez A magazynu usytuowanego poza terenem SSE do magazynowania wyrobów strefowych i/lub surowców (materiałów) wykorzystywanych do ich produkcji, będzie miał jakikolwiek wpływ na możliwość oraz zakres korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT oraz koszty utrzymania magazynu
PROBLEM Nasza firma od 1 października 2020 r. zatrudnia na podstawie umowy o pracę 29-letnią osobę bezrobotną. Jakie warunki musimy spełniać, aby skorzystać z ulgi w opłacaniu składek na Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy oraz FGŚP za tego bezrobotnego? Jak wykazać tę ulgę w dokumentacji ZUS? Nowo zatrudniona osoba 19 grudnia 2020 r. skończy 30 lat. Czy w tej sytuacji stracimy prawo do ulgi?
W zakresie w zakresie ustalenia, czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g Ustawy o Covid-19, jako dofinansowanie Wynagrodzeń pracowników stanowią przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania PDOP zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop.
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków z tytułu spłaty zaległych składek pracowników na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w części finansowanej przez płatnika składek, jak również z tytułu opłaty prolongacyjnej ustalonej na zasadach i w wysokości przewidzianej w ustawie Ordynacja podatkowa
Możliwość objęcia wsparciem firm zatrudniających od 10 do 49 osób w postaci zwolnienia w wysokości 50% składek ZUS za okres od marca do maja 2020 r. oraz prawo do ponownego przyznania świadczenia postojowego, ale nie więcej niż trzykrotnie - to najważniejsze rozwiązania, jakie wprowadza nowelizacja tarczy antykryzysowej.
PROBLEM Dwie nasze pracownice powróciły do pracy po urlopie rodzicielskim. Łączą one wykonywanie pracy (w wymiarze 1/2 etatu) z urlopem rodzicielskim. Czy w tej sytuacji pracodawca może skorzystać ze zwolnienia z opłacania za nie składek na FP, SFWON i FGŚP?
PROBLEM Od 1 lipca 2018 r. zatrudniamy na podstawie umowy o pracę (pełny etat) osobę bezrobotną w wieku 50+. Z tego tytułu korzystamy ze zwolnienia z opłacania składek na Fundusz Pracy i FGŚP. Od 1 stycznia 2019 r. zawarliśmy z tym pracownikiem kolejną umowę o pracę - na czas nieokreślony. Czy jako płatnik nadal jesteśmy zwolnieni z opłacania składek na FP i FGŚP, aż do wyczerpania 12-miesięcznego
Fundusz Pracy (FP) i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) to tzw. fundusze pozaubezpieczeniowe. Z pierwszego z nich jest finansowana m.in. aktywizacja bezrobotnych, z drugiego są wypłacane określone świadczenia dla pracowników w razie niewypłacalności pracodawcy. Przepisy przewidują liczne zwolnienia z obowiązku opłacania składek na te fundusze. Są one jednak obwarowane wieloma warunkami