Możliwość przechowywania faktur i innych dokumentów, uprawniających do odliczenia podatku VAT, wyłącznie w formie elektronicznej oraz zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Ustalenie czy dla sprzedaży wysyłkowej na terytorium Polski, spełniającej wszystkie regulacje zawarte w § 2 pkt 2 rozporządzenia oraz w załączniku 1 pkt 36 tego rozporządzenia, poprawne będzie postępowanie, w ramach którego nabywca otrzyma wyłącznie fakturę imienną drogą mailową wraz z elektronicznym dokumentem sprzedaży zawierającym większość danych paragonu fiskalnego, zaś Państwo zachowają paragon
Przyjęty system automatycznego doręczania faktur będzie pozwalał na potwierdzenie złożenia oświadczenia przez finalnego nabywcę węglowego, że odebrane przez niego wyroby węglowe zostaną zużyte do celów uprawniających do zwolnienia, w ilości wskazanej na fakturze, wystawionej Wnioskodawcę jako przez pośredniczący podmiot węglowy
Prawo do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z ww. Dokumentów oraz uznanie, że momentem powstania prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych bezpośrednio przez Usługodawcę jest dzień wpływu faktury zakupowej do Usługodawcy.
Dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, jeżeli będą one przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej.
Dotyczy kwestii odliczenia podatku VAT oraz przechowywania dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu bydła w przypadku otrzymania przez Spółkę od Rolników skanów/zdjęć faktur wystawionych przez Rolnika w formie papierowej i przetworzonych do formy elektronicznej jako załącznik do wiadomości e-mail oraz przesłanych w formie wiadomości MMS na telefon pracownika Spółki.
Dotyczy kwestii odliczenia podatku VAT oraz przechowywania dokumentów wyłącznie w formie elektornicznej.
Czy w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1406 ze zm.), w związku z art. 9 ust. 1 tejże ustawy, prawidłowe będzie działanie Wnioskodawcy polegające na obniżeniu podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych o koszty uzyskania przychodów rozpoznawane na podstawie wydatków/kosztów ujętych w księgach rachunkowych
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości archiwizowania dokumentów księgowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz braku wpływu takiego sposobu archiwizowania na prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z tych dokumentów księgowych.
Zachowanie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur i dokumentów zrównanych z fakturami dotyczących wydatków służbowych w przypadku ich przechowywania wyłącznie w formie elektronicznej.
Brak obowiązku wysłania Klientom paragonu fiskalnego w sytuacji wyrażenia przez nich zgody na wydanie i przesłanie faktur elektronicznych poprzez udostępnienie ww. faktur na indywidualnych kontach Klientów lub przesłaniu tych faktur jako załącznik w wiadomości elektronicznej oraz prawidłowości postępowania Wnioskodawcy w świetle art. 106h ustawy.
Wskazany w opisie zdarzenia przyszłego sposób archiwizacji, wystawionych w sklepie internetowym paragonów fiskalnych, w ramach którego Spółka będzie przechowywać wyłącznie treści paragonów fiskalnych zapisanych w formie elektronicznej dematerializując (niszcząc) wydrukowane paragony fiskalne (tzw. oryginały dla klienta) będzie stanowić realizację obowiązku wynikającego z art. 106h ustawy o VAT i będzie
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, na podstawie § 2 ust. 1 w zw. z poz. 36 załącznika do rozporządzenia, wysyłkowej sprzedaży towarów (innych niż wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia) oraz wystawianie klientowi tylko faktury w formie elektronicznej
Prawo do przechowywania i archiwizowania faktur dokumentujących nabycie towarów i usług wyłącznie w formie elektronicznej, co umożliwi Spółce korzystanie z prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, nawet po zniszczeniu papierowych (oryginalnych) wersji faktur.
9 września 2021 r. do Sejmu wpłynął projekt nowelizacji ustawy o VAT. Ustawa ma wprowadzić Krajowy System e-Faktur (tzw. KSeF) i uregulować możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych, jako jednej z dopuszczanych form dokumentowania transakcji obok faktur papierowych i obecnie występujących w obrocie gospodarczym faktur elektronicznych. Nowelizacja ma też wprowadzić kolejne uproszczenia w fakturowaniu
Niszczenie paragonu fiskalnego przy transakcji udokumentowanej fakturą elektroniczną.
Podatek od towarów i usług w zakresie: możliwości skorzystania ze zwolnienia z ewidencji na kasie rejestrującej sprzedaży wysyłkowej towarów innych niż z § 4 ust. 1 pkt 1, terminu, od którego jest możliwe to zaprzestanie, zgody na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną oraz braku konieczności oznaczania wystawionych faktur do powyższej sprzedaży w nowym JPK_VAT oznaczeniem „WEW”.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży, możliwości przesyłania klientowi faktury w formie elektronicznej oraz przechowywania dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej.
możliwości przechowywania faktur w formie elektronicznej oraz niszczenia paragonu fiskalnego dokumentującego transakcję, dla której wystawiona zostanie faktura VAT
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towarów przesyłanych za pośrednictwem firmy kurierskiej. Data jaka powinna widnieć na fakturze jako data dokonania dostawy towarów w przypadku zawarcia przez Wnioskodawcę umowy transportowej z firmą kurierską. Wystawienie faktur korygujących w sytuacji uszkodzenia lub utraty towaru przez firmę kurierską przy uprzednim dostarczeniu faktury
Od 18 kwietnia 2019 r. zaczyna obowiązywać ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych oraz platforma elektronicznego fakturowania efaktura.gov.pl. Za pomocą platformy wykonawcy mają prawo przesyłać, a zamawiający obowiązek odbierać faktury i inne dokumenty elektroniczne związane z realizacją zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwa publiczno-prywatnego
prawo do obniżenia podstawy opodatkowania w przypadku braku potwierdzenia odbioru elektronicznej faktury korygującej przez klienta