Brak opodatkowania podatkiem VAT otrzymanego przez Gminę dofinansowania, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania oraz brak opodatkowania podatkiem VAT należności, od posiadacza odpadów obciążonego na podstawie decyzji administracyjnej, rekompensujących koszty poniesione przez Gminę na usuwanie odpadów zagrażających życiu i środowisku.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem wycieczki ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Prawo do odliczenia całości kwot podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z zakupem towarów i usług niezbędnych do realizacji zadania. Sposób dokonania korekty. Nieuznanie za podstawę opodatkowania otrzymanych środków z Programu.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wycieczki integracyjnej dla pracowników.
Możliwość zastosowania zwolnienia podatkowego do dofinasowania półkolonii dla dziecka wypłaconego pracownikowi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania przychodu z tytułu otrzymanego dofinansowania projektów współfinansowanych ze środków europejskich, w tym także nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie rozliczane ryczałtem niż kwota otrzymanego dofinansowania.
Zastosowanie zwolnienia podatkowego do środków wypłaconych pracownikowi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na dofinansowanie półkolonii dla dziecka, w sytuacji gdy z przedłożonych dokumentów nie wynika, czy organizator wypoczynku był do tego statutowo uprawniony.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zagranicznej wycieczki integracyjnej dla pracowników, emerytów i rencistów.
Dotyczy prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu pojazdu elektrycznego przy prowadzeniu jedynie sprzedaży zwolnionej z podatku VAT.
Ustalenia: - czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym otrzymane przez Spółkę wsparcie zwolnione jest z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 oraz art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”), - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać zwolnienie z opodatkowania w przypadku zaliczki na wsparcie
Brak prawa do odliczenia całości lub w części podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów wstępu i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem wycieczki pracownikom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem świadczenia z ZFŚS emerytowi.
1. Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT? 2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT?
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT; - W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT
W odniesieniu do realizowanej inwestycji Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości lub w części zarówno w trakcie realizowania inwestycji, jak i po jej zakończeniu. W konsekwencji nie będzie przysługiwało Państwu również prawo do zwrotu podatku na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.
Przy obliczaniu zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych Wnioskodawca będzie miał prawo w 2019 r. do korzystania z preferencyjnej stawki podatkowej w wysokości 9% do momentu przekroczenia limitu określonego w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT.
Gmina nie działa w charakterze podatnika podatku VAT w związku z realizacją projektu Instalacji OZE - wpłaty mieszkańców i otrzymane dofinansowanie nie stanowią podstawy opodatkowania podatkiem VAT. Gmina nie ma również prawa do odliczenia podatku VAT.
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę dofinansowanie na realizację opisanego zadania stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.