Ustalenia: - czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym otrzymane przez Spółkę wsparcie zwolnione jest z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 oraz art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”), - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać zwolnienie z opodatkowania w przypadku zaliczki na wsparcie
Dotyczy prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu pojazdu elektrycznego przy prowadzeniu jedynie sprzedaży zwolnionej z podatku VAT.
Brak prawa do odliczenia całości lub w części podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów wstępu i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem wycieczki pracownikom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem świadczenia z ZFŚS emerytowi.
1. Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT? 2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT?
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT; - W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT
W odniesieniu do realizowanej inwestycji Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości lub w części zarówno w trakcie realizowania inwestycji, jak i po jej zakończeniu. W konsekwencji nie będzie przysługiwało Państwu również prawo do zwrotu podatku na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.
Przy obliczaniu zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych Wnioskodawca będzie miał prawo w 2019 r. do korzystania z preferencyjnej stawki podatkowej w wysokości 9% do momentu przekroczenia limitu określonego w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT.
Gmina nie działa w charakterze podatnika podatku VAT w związku z realizacją projektu Instalacji OZE - wpłaty mieszkańców i otrzymane dofinansowanie nie stanowią podstawy opodatkowania podatkiem VAT. Gmina nie ma również prawa do odliczenia podatku VAT.
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę dofinansowanie na realizację opisanego zadania stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Zwolnienie z opodatkowania dopłaty/dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wypoczynku dziecka pracownika.
Zwolnienie od podatku dopłaty/dofinansowania wypoczynku dzieci do lat 18, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy.
Zwolnienie z opodatkowania dopłaty/dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wypoczynku dziecka pracownika.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem pracownikowi zwrotu kosztów używania samochodu prywatnego dla celów służbowych w jazdach lokalnych.
Brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług od wydatków na realizację zadania.
Ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15gga ustawy o COVID-19 dofinansowanie stanowi przychód podatkowy oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia pracowników pokrytych tym dofinansowaniem.