Zastosowanie zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT wymaga bezpośredniego zawarcia umowy z siłami zbrojnymi USA przez wykonawcę kontraktowego. Pracownicy takich kontraktowych wykonawców nie korzystają z omawianego zwolnienia podatkowego, jeśli umowy nie są zawierane bezpośrednio z siłami zbrojnymi USA.
Dochody uzyskiwane przez pracowników wykonawców kontraktowych USA na podstawie umowy o wzmocnionej współpracy obronnej, mogą być zwolnione z opodatkowania na terytorium Polski, o ile wykonawcy nie posiadają siedziby ani zakładu na jej obszarze.
Dochody uzyskiwane przez osobę fizyczną będącą podwykonawcą kontraktowym, świadczącą usługi na rzecz amerykańskich sił zbrojnych stacjonujących na terytorium Polski, są zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, nawet jeśli umowa nie jest bezpośrednio z siłami zbrojnymi.
Dochody uzyskane z tytułu pośrednictwa w wynajmie na rzecz Sił Zbrojnych USA przez wykonawcę kontraktowego, działającego na podstawie umowy o podwykonawstwo ze spółką bezpośrednio związana z armią USA, są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym.
Świadczenie usług budowlanych na rzecz sił zbrojnych USA może korzystać z 0% stawki VAT jedynie przy spełnieniu wymogów formalnych w terminie wskazanym przez przepisy podatkowe. Nieuzyskanie dokumentacji podatkowej przed terminem złożenia deklaracji podatkowej uniemożliwia skorygowanie stawki VAT po fakcie.
Dochody pracownika wykonawcy kontraktowego USA, zatrudnionego na umowę o pracę, mogą korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 20 ust. 5 umowy między Polską a USA o współpracy obronnej, mimo iż takie zwolnienie nie wynika z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT.
Dochody uzyskane przez wykonawcę kontraktowego z tytułu świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA, realizowane na podstawie umowy podwykonawstwa, korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, co dotyczy wnioskodawcy będącego polskim rezydentem podatkowym.
Zwolnienie z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie dotyczy pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, a wyłącznie osób prowadzących działalność gospodarczą i zamieszkujących w Polsce. Jednakże, na gruncie umowy SOFA II, obywatel nierezydent zatrudniony przez wykonawcę kontraktowego USA może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania
Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, dochody z umowy o pracę pracowników wykonawców kontraktowych USA nie są zwolnione z opodatkowania na terytorium RP; natomiast zwolnienie przewidziane w art. 20 ust. 5 Umowy o współpracy obronnej ma zastosowanie do tego rodzaju dochodów.
Zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT nie dotyczy pracowników nieposiadających miejsca zamieszkania w Polsce; jednakże pracownicy wykonawcy kontraktowego USA mogą korzystać ze zwolnienia zgodnie z art. 20 ust. 5 Umowy o wzmocnionej współpracy obronnej między Polską a USA.
Na gruncie umowy SOFA II dochody pracowników wykonawców kontraktowych USA, niebędących rezydentami podatkowymi w Polsce, mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, podczas gdy zakres zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT nie obejmuje umów o pracę.
Dochody pracowników wykonawców kontraktowych USA, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, mogą być zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 20 ust. 5 umowy USA-Polska o współpracy obronnej, jeśli spełniają definicję pracownika wykonawcy, jednak zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT stosuje się wyłącznie do osób świadczących usługi na podstawie umów cywilnoprawnych.
Przychody uzyskane przez pracownika wykonawcy kontraktowego USA z tytułu umowy o pracę z wykonawcą są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 20 ust. 5 umowy SOFA II, ale nie na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, który odnosi się wyłącznie do osób zamieszkałych w Polsce i świadczących usługi cywilnoprawne.
Dochody uzyskane z dostarczania towarów i usług na rzecz sił zbrojnych USA przez "wykonawcę kontraktowego" są zwolnione z podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, o ile usługi dotyczą sił zbrojnych stacjonujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Dochody polskiego wykonawcy kontraktowego realizującego usługi dla sił zbrojnych USA na terytorium Polski są zwolnione z CIT pod warunkiem spełnienia definicji z art. 2 lit. e Umowy EDCA i art. 17 ust. 1 pkt 23a ustawy o CIT. Zwolnienie nie zależy od miejsca świadczenia usług, lecz od przynależności usługi do sił zbrojnych USA znajdujących się w Polsce.
Dochody uzyskane przez osobę fizyczną, będącą podwykonawcą świadczącym usługi na rzecz sił zbrojnych USA, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, gdyż wnioskujący spełnia definicję wykonawcy kontraktowego w rozumieniu Umowy o wzmocnionej współpracy obronnej Polska-USA.
Dochody uzyskane przez podwykonawcę posiadającego miejsce zamieszkania na terytorium RP z dostarczania towarów i świadczenia usług siłom zbrojnym USA na podstawie umowy o podwykonawstwo są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT i przepisy EDCA.
Dochody wykonawcy kontraktowego, w rozumieniu umowy o wzmocnionej współpracy obronnej między Polską a USA, uzyskane z realizacji umowy o podwykonawstwo usług tłumaczeń na rzecz sił zbrojnych USA znajdujących się na terytorium Polski, są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT.
Możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodów osoby wykonującej pracę– na podstawie stosunku pracy – na rzecz podmiotu, który zawarł kontakt z rządem USA na wykonanie prac wyłącznie w zakresie świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Zastosowania stawki podatku w wysokości 0% w przypadku świadczonych usług noclegowych i braku możliwości zastosowania stawki podatku w wysokości 0% w przypadku usług pralniczych.
Skutki podatkowe świadczenia usług na rzecz Sił Zbrojnych USA stacjonujących w Polsce oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przez amerykańskiego rezydenta podatkowego.
Zwolnienia dochodu uzyskanego w ramach świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA.
Prawo do zastosowania stawki VAT w wysokości 0% w odniesieniu do świadczonych usług dostępu do sieci Internet dla żołnierzy sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych stacjonujących w Polsce.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania dochodu Oddziału przedsiębiorcy zagranicznego z tytułu dostawy towarów i usług za rzecz Sił Zbrojnych USA jako „wykonawcy kontraktowego USA”.