Na gruncie opisanego we wniosku stanu faktycznego (…) wypłacając wyżej wymienione świadczenie działa jako płatnik (organ rentowy), o którym mowa w art. 34 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wobec czego jest obowiązany do poboru zaliczek miesięcznych od dokonywanych wypłat i sporządzenia rocznego obliczenia podatku (PIT-40A) albo informacji o dochodach (PIT-11A).
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Skutki podatkowe wypłaty środków pieniężnych z rachunku głównego oraz z rachunku IKE.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą sędziom sportowym wynagrodzenia za sędziowanie zawodów.
Czy w opisanej sytuacji od wynagrodzenia do 200 zł wypłaconego dla sędziego należy pobrać zryczałtowany podatek w wysokości 18% przychodu, wynikający z art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), pomimo że pomiędzy sędzią sportowym, a płatnikiem nie jest zawierana umowa na przeprowadzenie zawodów sportowych,
Czy Klub Sportowy ma obowiązek pomniejszyć kwotę uzyskanego przychodu o kwotę kosztów uzyskania przychodów stanowiącej 20% uzyskanego przychodu?
Czy przedstawiony powyżej zamiar Wnioskodawcy co do zasad rozliczania wynagrodzeń wypłacanych sędziom sportowym oraz komisarzom technicznym za obsługę zawodów w koszykówce jest prawidłowy?
Czy Wnioskodawca powinien pobierać zaliczki na podatek dochodowy w związku z wypłatą należności dla sędziów, jeżeli złożą oni oświadczenie, iż działają w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i wystawiają dla Związku fakturę za wykonane czynności?,Czy Wnioskodawca powinien pobierać zaliczki na podatek dochodowy w związku z wypłatą należności trenerom, jeżeli złożą oni oświadczenie, iż działają
Czy prawidłowym jest stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego w odniesieniu do wynagrodzenia wypłacanego trenerom na podstawie Umowy i wystawionych przez trenerów faktur VAT z tytułu świadczonych usług marketingowych oraz skautingowych, na Klubie nie będą spoczywać obowiązki płatnika, tj. Klub nie będzie zobowiązany do obliczenia, pobrania i wpłacenia zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłat dokonywanych sędziom sportowym
Funkcjonariusze, żołnierze oraz sędziowie i prokuratorzy za czas niezdolności do pracy nabędą prawo do wynagrodzenia w wysokości 80%, a nie jak dotychczas w wysokości 100%. Odpowiedniemu zmniejszeniu będzie podlegać również dodatkowe uposażenie roczne lub nagroda roczna dla funkcjonariuszy.
Wnioskodawcy jako płatniku ekwiwalentów sędziowskich ciąży obowiązek określony w art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłaconego świadczenia, z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodu, jak również sporządzenia stosownej informacji PIT-11.
W jaki sposób należy opodatkować opisane powyżej ekwiwalenty sędziowskie jeśli kwota jednej delegacji sędziowskiej nie przekracza kwoty 200 zł? A w jaki sposób jeżeli ekwiwalent sędziowski przekroczy kwotę 200 zł, ale z dwóch delegacji w jednym miesiącu?
Do wyliczenia podatku od kwoty wynagrodzenia w formie ryczałtu sędziowskiego nieprzekraczającego 200 zł za jeden mecz, wypłacanego na podstawie delegacji sędziowskiej nie będą miały zastosowania przepisy art. 30 ust.1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca obowiązany jest pobrać od takiego wynagrodzenia zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Uzyskiwane przez sędziów przychody stanowią przychody z tytułu działalności wykonywanej osobiście. Zatem na wnioskodawcy jako płatniku spoczywa obowiązek pobierania zaliczki na podatek dochodowy, zgodnie z 41 ust. 1 ww. ustawy. Złożone przez sędziów oświadczenia, iż wykonywane przez nich czynności na rzecz wnioskodawcy dokonywane są w ramach działalności gospodarczej nie wywierają zatem - na gruncie
Czy w związku z wypłatą ekwiwalentu pieniężnego za sędziowanie należy stosować przepisy art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy pdof?
1. Jak powinny być opodatkowane przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych (art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) nie związanych z płatnikiem żadnym rodzajem umowy, jeżeli znana jest miesięczna kwota należności podlegająca wypłacie sędziom? 2. Czy należy tego dokonać zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a ww. ustawy w formie ryczałtu w wysokości 18% przychodu, bez stosowania
Czy przy wypłacie ekwiwalentu pieniężnego za sędziowany mecz, wypłacający ten ekwiwalent (organizator zawodów) powinien pobrać 18% zryczałtowany podatek dochodowy na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli kwota należności dla sędziego w ciągu miesiąca nie przekroczy kwoty 200 zł należnej od danego podmiotu (płatnika ekwiwalentu)?
Czy do wynagrodzenia sędziego mają mieć zastosowanie zasady ogólne (20% kosztów i 18% podatku)?
Czy do wynagrodzenia sędziego mają mieć zastosowanie zasady ogólne (20% kosztów i 18% podatku)?
Czy do opodatkowania należności dla sędziego piłki nożnej mogą mieć zastosowanie zasady ogólne (20% kosztów i 18% podatku) czy podatek zryczałtowany (18% bez kosztów)?