Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na działalność w SSE zgodnie z art. 19 ust. 5 pkt 3 UoSSE, nie obliguje do zwrotu pomocy publicznej. Po wygaśnięciu zezwolenia, spółka, spełniając wymogi, może wybrać opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (tzw. „CIT estoński”) w bieżącym roku podatkowym.
Zmiana statusu przedsiębiorcy w toku realizacji inwestycji w Polskiej Strefie Inwestycji, po wydaniu decyzji o wsparciu, nie wpływa na wskaźnik intensywności pomocy publicznej ani wysokość przysługującego zwolnienia z podatku CIT, ustalaną na dzień przyznania pomocy.
Zwolnienie z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT dotyczy wyłącznie dochodu uzyskanego z realizacji nowej inwestycji, wyodrębnionego zgodnie z kryteriami funkcjonalnymi i ekonomicznymi, a wspólne koszty alokuje się wg klucza przychodowego.
Spółka pełniąc funkcję udzielającego pomocy publicznej nie działa jako podatnik VAT w odniesieniu do czynności polegających na pobieraniu i przekazywaniu nienależnej pomocy, natomiast dokonując korekt sprzedaży energii elektrycznej zgodnie z Obowiązkiem 2, zobowiązana jest do wystawienia faktur korygujących zmieniających cenę maksymalną na umowną.
Wydatek na nabycie maszyn i urządzeń od podmiotu powiązanego, dokonany po cenie rynkowej, może stanowić koszt kwalifikowany nowej inwestycji w rozumieniu § 8 rozporządzenia ws. pomocy publicznej, na cel zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p., pod warunkiem spełnienia przesłanek formalnych i materiałowych określonych w prawie podatkowym.
Koszt nabycia systemu ERP, stanowiący cenę nabycia wartości niematerialnych związanych z transferem technologii, kwalifikuje się do objęcia wsparciem jako koszt nowej inwestycji, zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 1 lit. d rozporządzenia w sprawie pomocy publicznej.
Za przychód podlegający opodatkowaniu VATem w rozumieniu ustawy o VAT uznaje się kwotę otrzymaną tytułem wyrównania do konstytucyjnie minimalnych stawek wynagrodzenia za usługi obrońcy z urzędu, gdyż istnieje bezpośredni związek ekonomiczny z wykonaną usługą.
Dochody otrzymane przez podatnika pochodzące z bezzwrotnej pomocy przekazanej przez organizację międzynarodową X, są zwolnione z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli podatnik bezpośrednio realizuje cele programu finansowanego z tych środków.
Dochód uzyskany z komplementarnej działalności gospodarczej w ramach wspieranej inwestycji, proporcjonalnie do prawa do udziału w zysku i przypadającej części limitu wsparcia, może korzystać ze zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 63b Ustawy PIT.
Zmiana statusu przedsiębiorcy z małego na średniego po dacie uzyskania decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej ustalony na dzień jej wydania.
Usługi najmu lub dzierżawy wyrobów medycznych, świadczone łącznie z usługą teleopieki, stanowią świadczenia ściśle związane z usługami medycznymi i korzystają ze zwolnienia z VAT, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT, jako niezbędny etap świadczenia usług medycznych służących profilaktyce i poprawie zdrowia.
Mozliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup sprzętów i usług, które sfinansowane zostały z jednorazowej dotacji.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT świadczenia usług udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej. Dokumentowanie ww. czynności.
Aby wpłata mogła zostać uznana za darowiznę w celu prawidłowego zgłoszenia do opodatkowania, koniecznym jest, aby darczyńca był możliwy do zidentyfikowania przynajmniej z imienia i nazwiska. Wszystkie wpłaty od anonimowych darczyńców, lub których nie można zidentyfikować (oznaczone mailem, nickiem, loginem, samym imieniem, itp.) nie mogą zostać uznane za darowizny. Do wpłat od osób, które można zidentyfikować
Zwolnienie z opodatkowania dotacji oraz zakup towarów jako koszt działalności.
Czy wydatki na nabycie zabudowanej nieruchomości gruntowej od podmiotu powiązanego, stanowić będą koszty kwalifikowane i wpłyną na kalkulację kwoty pomocy publicznej wynikającej z decyzji o wsparciu
Podatek od towarów i usług w zakresie braku obowiązku do odprowadzania podatku VAT od otrzymywanego wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy z Powiatem, której przedmiotem jest świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesione na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) oraz materiałów biurowych mających związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowanych z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.
Czy zmiana statusu beneficjenta Zezwolenia ze średniego na dużego przedsiębiorcę, nie wpływa/wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej i na wysokość przysługującego zwolnienia?
Dotyczy ustalenia, czy zamontowanie środka trwałego w innym zakładzie niż wskazanym w DoW, z powodu opóźnień w realizacji prac budowlanych, wpływa na kwalifikalność tego wydatku jako koszt kwalifikowany, oraz czy wpływa na zwolnienie dochodu.
Dotyczy ustalenia, czy maksymalne wykorzystanie pomocy publicznej oraz brak wygenerowania dochodów z inwestycji określonej w DOW, uprawnia do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych,
Dotyczy ustalenia, czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości zwolnienia podatkowego, brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy w trakcie roku podatkowego
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.