Przeniesienie przez X PSA 1% udziału we współwłasności pojazdu na klienta, po 12 miesiącach współposiadania, stanowi odpłatną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, co zobowiązuje do opodatkowania tej czynności podatkiem VAT zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.
Zarówno opłaty członkowskie uiszczane na rzecz platformy zagranicznej, jak i dochód z działalności wydawniczej są opodatkowane w Polsce. Spółka musi zaliczać pełną wartość transakcji do limitu zwolnienia z VAT. Brak faktury nie zwalnia z obowiązku rozliczenia VAT przy imporcie usług.
Wpłaty otrzymywane za pośrednictwem platform internetowych, mające formę płatności członkowskich lub subskrypcyjnych, nie stanowią darowizn w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a zatem nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn (art. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn).
Różnice kursowe powstają jedynie w sytuacjach, gdy zobowiązanie lub przychód są wyrażone i rozliczane w walucie obcej, a między datą ich zarachowania a zapłatą występują zmiany kursowe, zgodnie z art. 15a ust. 2 i ust. 3 ustawy o CIT.
Odpisy amortyzacyjne od wartości platformy zewnętrznie stworzonej na zamówienie spółki nie stanowią kosztów kwalifikowanych ulgi B+R, gdyż platforma nie kwalifikuje się jako aparatura naukowo-badawcza zgodnie z art. 18d ust. 2 pkt 4 ustawy o CIT.
Przychody uzyskane przez podmiot powiązany z tytułu licencji Software-as-a-Service, realizowanej bez przeniesienia praw autorskich lub technicznych, nie kwalifikują się jako należności z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, wykluczając obowiązek poboru podatku u źródła.
Wpłaty dokonywane podczas streamów, w przypadku braku możliwości zidentyfikowania darczyńców, nie stanowią darowizn w rozumieniu art. 888 Kodeksu cywilnego i tym samym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn.
System oraz aplikacja dostarczane przez spółkę uznaje się za platformy według art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy o wymianie informacji podatkowych, co nakłada na spółkę obowiązek raportowania o sprzedawcach zgodnie z art. 75b ust. 1 ustawy.
Oprogramowanie, które nie ingeruje w ustalenia dotyczące poboru i wypłaty wynagrodzenia z tytułu czynności wykonywanych przez użytkowników, nie spełnia definicji platformy w rozumieniu ustawy o wymianie informacji podatkowych, tym samym podmiot nie uzyskuje statusu operatora platformy i nie jest objęty obowiązkiem raportowania.
Oprogramowanie w postaci Portalu, działającego jako sprzedawca i dokonującego transakcji na rzecz własną, nie stanowi platformy podatkowej zgodnie z art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, wyłączając obowiązki DAC7.
Serwis, który poza wystawianiem ofert i reklamowaniem stosownych czynności umożliwia dodatkowo interakcję między użytkownikami i częściową obsługę płatności, nie korzysta z wyłączenia z definicji "platformy" zawartego w art. 75a ust. 2 ustawy o wymianie informacji podatkowych, co uzasadnia uznanie wnioskodawcy za operatora platformy.
Wnioskodawca, jako operator platformy, spełnia definicję platformy według art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy i jest zobowiązany do przekazywania informacji o sprzedawcach do KAS, na podstawie art. 75b ust. 1 tejże ustawy.
Przychód należny z tytułu świadczenia usług powinien być rozpoznany, zgodnie z art. 12 ust. 3a ustawy CIT, w dacie zajścia najwcześniejszej z okoliczności, tj. wykonanie usługi, wystawienie faktury lub uregulowanie należności. W przedstawionym przez Państwa stanie faktycznym najwcześniejszym zdarzeniem jest wystawienie faktury.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami