W przypadku sprzedaży pojazdu samochodowego na rzecz posła na Sejm RP, za nabywcę należy uznać posła jako osobę fizyczną, a nie biuro poselskie jako jednostkę organizacyjną, co implikuje obowiązek ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej oraz wystawienia faktury z danymi posła.
Przesłanie paragonu fiskalnego w formie elektronicznej jako nieedytowalnego obrazu spełnia wymogi art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy o VAT, jeśli uzyskano zgodę nabywcy i uzgodniono sposób przesłania, zapewniając równocześnie pełną czytelność dokumentu.
Wydanie paragonu fiskalnego w formie elektronicznej, za zgodą nabywcy, spełnia wymogi art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy o VAT, pod warunkiem zapewnienia pełnej niezmienności i czytelności dokumentu, a także uzgodnienia sposobu jego doręczenia.
Sprzedaż ewidencjonowana za pomocą kasy rejestrującej na rzecz podatnika VAT może zostać udokumentowana paragonem z NIP; wystawienie faktury jest możliwe, jeśli paragon zawiera NIP nabywcy.
Prawidłowe udokumentowanie sprzedaży usług gastronomicznych i cateringowych świadczonych przez jednostkę samorządową wymaga, by paragony fiskalne były fizycznie przekazywane nabywcom. Samo umożliwienie odbioru paragonów w punkcie stacjonarnym nie spełnia wymogów art. 111 ust. 3a UoVAT, co czyni praktykę ich niszczenia po niezaschnięciu za nieprawidłową, w świetle obowiązków ewidencyjnych określonych
Czy prawidłowym jest Państwa postępowanie polegające na tym, że w momencie zakupu przez klienta usług lub towarów w kasie (…), których kwota należności ogółem przekracza kwotę 450 zł albo 100 euro i podania przez niego w tym momencie danych jego działalności gospodarczej/spółki oraz numeru NIP za każdym razem rejestrują Państwo taką transakcję za pomocą kasy rejestrującej i wystawiają Państwo paragon
Opisany we wniosku sposób przesłania klientowi obrazu e-paragonu nie jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi, a w szczególności z art. 111 ust. 3a ustawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczania konsumentom paragonów drogą elektroniczną oraz okresu ich udostępniania.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Uznanie wystawianych przez Państwa dokumentów za faktury uproszczone i brak obowiązku wystawienia faktur zwyczajnych.
Obowiązki podatkowe wynikające z prowadzenia działalności nierejestrowanej oraz sposób dokumentowania osiąganych przychodów.
Brak możliwości zastąpienia dotychczasowych (tradycyjnych) 6 kas fiskalnych zainstalowanych w oddziałach Wnioskodawcy jedną kasą on-line, zlokalizowaną w jednym z oddziałów przeznaczoną do obsługi całej sprzedaży Wnioskodawcy tj. zarówno tej gotówkowej, która stanowi jej niewielki odsetek jak i realizowanej w internecie.
Brak obowiązku wydruku i wydawania paragonów fiskalnych nabywcom, którzy zaakceptują Regulamin sklepu internetowego.
Możliwość wystawienia faktur do paragonu na rzecz rolnika ryczałtowego bez żądania jej wystawienia oraz wydania rolnikowi ryczałtowemu faktury bez wydania paragonu.
Brak obowiązku wydania klientom paragonów fiskalnych dokumentujących sprzedaż internetową B2C.
Brak opodatkowania napiwków. Wykazywanie napiwków na paragonach fiskalnych. Wykazywanie napiwków na fakturach.
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Wystawianie faktur do paragonów.
Wystawianie i przekazanie nabywcom paragonu fiskalnego w postaci kodu QR.
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 lipca do 3 sierpnia 2022 r.
• Uznanie sprzedaży dokonywanej przez Spółkę na rzecz konsumentów z państw członkowskich jako sprzedaży opodatkowanej na terytorium kraju i obowiązku jej ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej. • Prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania dokonywanej sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w zw. z poz. 36 z załącznika do tego rozporządzenia.
Obowiązek zaewidencjonowania sprzedaży usługi na rzecz wspólnika na kasie rejestrującej oraz wystawienia faktury do paragonu na żądanie Nabywcy (wspólnika).
moment udokumentowania wyświadczonej usługi montażu i serwisu klimatyzacji i wentylacji fakturą/paragonem oraz możliwości zaewidencjonowania sprzedaży tych usług przy użyciu kasy rejestrującej w terminie późniejszym niż otrzymana należność