Ustalenie, czy czynność nieodpłatnego wniesienia mienia do fundacji rodzinnej oraz darowizny mienia będzie stanowiła czynność wykonywaną w ramach działalności gospodarczej, zwolnioną z opodatkowania oraz niewliczanie do obrotu, o którym mowa w art. 90 ust. 3 w zw. z art. 90 ust. 2 ustawy ww. czynności.
Wykonując wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy, czyli których wartość sprzedaży nie przekroczy kwoty 200 000 zł lub wykonując wyłącznie czynności zwolnione na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 mają możliwość złożenia zgłoszenia rejestracyjnego, natomiast zgłoszenie takie nie ma charakteru obligatoryjnego. Zatem
Dotyczy ustalenia: - czy obrót kryptowalutami stanowi jedno ze źródeł przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT; - jeżeli obrót kryptowalutami nie stanowi źródła przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT to czy dochód ze sprzedaży kryptowalut będzie podlegał opodatkowaniu ryczałtem.
Brak wliczenia do obrotu przy wyliczaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, obrotu z tytułu sprzedaży Budynku.
Skutki podatkowe nieodpłatnego wniesienia Mienia do Fundacji Rodzinnej.
Ujęcie kwoty ze sprzedaży: węgla i prawa użytkowania wieczystego we współczynniku sprzedaży.
Opodatkowanie przychodu ze zbycia kryptoaktywów ryczałtem od przychodów osób zagranicznych przenoszących miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej świadczenia usług na rzecz wychowanków żłobka.
Skutki podatkowe wykonywanej działalności w zakresie wymiany walut.
Brak obowiązku uwzględnienia jako przychodu wykonanego zakładu budżetowego równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych dla celów obliczenia prewspółczynnika.
Nieuwzględnienie w kalkulacji prewspółczynnika oraz współczynnika wartość obrotów związanych z zakupem oraz sprzedażą paliwa stałego na rzecz gospodarstw domowych znajdujących się na terenie Gminy.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania kwoty dodatniej różnicy na podstawie Kontraktu, otrzymanej przez Spółkę od Kontrahenta za wynagrodzenie za świadczenie usług, zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy, świadczonych usług, opodatkowania stawką właściwą otrzymanej przez Spółkę od Kontrahenta, na podstawie Kontraktu kwoty dodatniej różnicy oraz nieuwzględnianie obrotu
Prawo do skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy w zw. z art. 113 ust. 11 ustawy.
W zakresie określenia stawki akcyzy względem wyrobu klasyfikowanego do kodu CN 3824 99 93.
W zakresie - zaistniałego stanu faktycznego: - w zakresie wyłączenia z limitu sprzedaży wartości dochodów uzyskanych ze sprzedaży zbędnych lub zużytych składników majątku trwałego, - w zakresie wyłączenia z limitu sprzedaży wartość dochodów uzyskanych z krótkoterminowego najmu pokoi gościnnych na rzecz pracowników, emerytów i rencistów resortu sprawiedliwości oraz osób pozostających z nimi we wspólnym
Obowiązek ujmowania przy ustalaniu prewspółczynnika, o którym mowa w § 3 ust. 2 i ust. 3 Rozporządzenia, obrotu z tytułu Sprzedaży Nieruchomości. Obowiązek ujmowania przy ustalaniu prewspółczynnika, o którym mowa w § 3 ust. 2 i ust. 3 Rozporządzenia, obrotu z tytułu Opłat za użytkowanie wieczyste. Obowiązek ujmowania przy ustalaniu prewspółczynnika, o którym mowa w § 3 ust. 2 i ust. 3 Rozporządzenia
Sprzedaż zabudowanej działki podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem VAT wg właściwej stawki i sprzedający będzie zobowiązany udokumentować tę sprzedaż fakturą.
prawo do zwrotu podatku naliczonego przez Oddział Państwa Spółki, skutki podatkowe przekazania Pracownikom usług medycznych/kart sportowych oraz sposób określenia proporcji
Wliczanie do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT sprzedaży mediów do lokali mieszkalnych wykorzystywanych na cele mieszkaniowe.
Uznanie, że otrzymana rekompensata stanowi obrót będący podstawą opodatkowania.
ujmowanie otrzymanych dotacji w obrocie z działalności gospodarczej przy obliczaniu prewspółczynnika
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków cmentarnych w wysokości ustalonej na podstawie prewspółczynnika PREck.
brak możliwości stosowania sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2c pkt 4 ustawy (prewspółczynnika powierzchniowego), możliwość stosowania sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2c pkt 3 ustawy (prewspółczynnika przychodowego) oraz brak obowiązku uwzględniania kwoty dokapitalizowania w przypadku zastosowania prewspółczynnika przychodowego.
brak możliwości stosowania sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2c pkt 4 ustawy (prewspółczynnika powierzchniowego), możliwość stosowania sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2c pkt 3 ustawy (prewspółczynnika przychodowego) oraz braku obowiązku uwzględniania kwoty dokapitalizowania w przypadku zastosowania prewspółczynnika przychodowego