Czy wynagrodzenie firmy doradczej świadczącej dla SPÓŁKI usługi związane z uzyskaniem i rozliczeniem dofinansowania zwolnionego od podatku dochodowego, może zostać w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów SPÓŁKI w momencie poniesienia kosztów?
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z zawartą umową z firmą konsultingową obejmującą przygotowanie dokumentacji rozliczającej dla projektu
W zakresie momentu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenia dla firmy doradczej za usługi dotyczące sporządzenia wniosku o dotację.
Czy wydatki poniesione na wynagrodzenie dla firmy konsultingowej za przygotowanie dokumentów rozliczenia przyznanej dotacji oraz dokumentów niezbędnych do kontroli realizacji projektu stanowić będą koszt uzyskania przychodu w momencie ich ponoszenia?
Czy ww. koszty pozostające w bezpośrednim i pośrednim związku z uzyskiwanymi przychodami można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia?
Czy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na przygotowanie dokumentacji, sporządzenie wniosku w celu uzyskania dotacji na zakup środka trwałego? Jeżeli tak, to czy są to koszty zwiększające wartość początkową środka trwałego?
Czy wydatki poniesione przez Spółkę w celu uzyskania dotacji, to jest: koszty przygotowania wniosku o dotację, koszty opinii o innowacyjności oraz prowizja bankowa za udzielenie promesy kredytowej stanowić będą koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, czy też będą to koszty zwiększające wartość inwestycji (środków trwałych powstałych w wyniku realizacji
Czy koszty doradztwa dotyczącego uzyskania dotacji w tym przygotowania i monitorowania wniosku stanowić będą koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych czy też będą to koszty zwiększające wartości inwestycji środków trwałych powstałych w wyniku realizacji procesu inwestycyjnego i stanowić będą koszty podatkowe poprzez amortyzację ww. środków trwałych?
Czy koszty związane ze sporządzeniem dokumentacji, tj.: - aktualizacja koncepcji techniczno-ekonomicznej pn. Optymalizacja miejskiego systemu ciepłowniczego w K. dla etapu II obejmującej zasoby systemu ciepłowniczego Spółki; - studium wykonalności; - ocena oddziaływania projektu na środowisko; - wniosek wraz z dokumentami aplikacyjnymi do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 lub innych
Czy koszty związane ze sporządzeniem dokumentacji tj.: - aktualizacja koncepcji techniczno-ekonomicznej pn. Optymalizacja miejskiego systemu ciepłowniczego w K. dla etapu II obejmującej zasoby systemu ciepłowniczego Spółki; - studium wykonalności; - ocena oddziaływania projektu na środowisko; - wniosek wraz z dokumentami aplikacyjnymi do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 lub innych
Czy wydatki związane z procesem aplikacji wniosku o dotację mogą zostać zaliczone do kosztów podatkowych? Jeżeli tak to: czy jako koszty inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami dotyczące: - pomocy doradców w zakresie przygotowania i rozliczenia wniosku o dotację unijną, mogą być potrącane w dacie ich poniesienia?
Czy koszty wynikające z podpisanych umów z firmą konsultingową w całości stanowią koszty uzyskania przychodów?
Czy koszty wynikające z podpisanych umów z firmą konsultingową w całości stanowią koszty uzyskania przychodów?
Czy wydatki poniesione na usługę doradczą związaną z pozyskaniem dotacji na zadanie inwestycyjne można zaliczyć do kosztów działalności gospodarczej (bieżącej), czy też kwoty te powinny być zaliczone do wartości początkowej środków trwałych w budowie?
Czy poniesione wydatki na opracowanie wniosku o dotację można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.