Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek
Uznanie rozliczeń w zakresie wyrównywania poziomu dochodowości za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Kalendarium wydarzeń - październik 2024 r. 1 października 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Regulacja zakłada m.in. wsparcie dla kredytobiorców i przedsiębiorców. Od 1 października 2024 r. istnieje możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową. W tym celu konieczne jest
Skutki podatkowe udzielenia przez Spółkę nieoprocentowanej pożyczki na rzecz Fundacji rodzinnej.
Dotyczy ustalenia, czy maksymalne wykorzystanie pomocy publicznej oraz brak wygenerowania dochodów z inwestycji określonej w DOW, uprawnia do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych,
Czy Korekta Rentowności: - będzie podlegała w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym z tytułu dochodów osiąganych przez nierezydentów (tzw. podatek u źródła), a w związku z tym, czy Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek pobrać ten podatek na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT? - stosowana do wyrównania rentowności Wnioskodawcy stanowi/będzie stanowić korektę, o której
Wpływ korekty rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z zastosowaniem Korekty Cen.
Dotyczy ustalenia czy korekty wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług Korzystania ze (…) świadczonych na rzecz Zainteresowanych stanowiły i stanowią korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Kalendarium wydarzeń listopad 2023 r.
Dotyczy ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym w zakresie udzielonych pożyczek na potrzeby ustalenia swoich obowiązków dokumentacyjnych w zakresie dokumentacji cen transferowych, tj. ustalenia czy wartość tej transakcji przekracza w roku obrotowym obejmującym okres 1 październik 2019 r. – 30 wrzesień 2020 r. progi dokumentacyjne
Dotyczy ustalenia, czy opisana w stanie faktycznym korekta przychodu powinna zostać odniesiona do 2022 roku, czy 2023 roku podatkowego.
Brak obowiązku dokonania korekty podstawy opodatkowania w wyniku korekty cen transferowych, w zakresie dokonanej dostawy krajowej towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów.
Czy dokonywana przez Wnioskodawcę weryfikacja wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług Planowania audytu polegająca na dostosowaniu bazy kosztowej z kosztów planowanych do kosztów rzeczywistych, poprzez dokonanie korekty „in minus” lub „in plus”, zgodnie z wewnątrzgrupową polityką cen transferowych, stanowi korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy o CIT?
W zakresie ustalenia obowiązku korekty cen transferowych oraz ustalenia momentu korekty kosztów i przychodów w związku z wystawieniem faktury korygującej cenę wskazanych we wniosku usług wsparcia.
Czy w odniesieniu do transakcji zakwalifikowanych do kategorii 2, Spółka może być obowiązana do sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11o ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
1. Czy przy założeniu, że w ciągu roku Spółka oraz A Ltd ustalają warunki zakupu Wyrobów gotowych na zasadach, które zaakceptowałyby podmioty niepowiązane, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym korekta na podstawie dokumentu księgowego wystawionego przez Spółkę, zmniejszająca bądź zwiększająca przychody Spółki stanowi korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e Ustawy o CIT? 2. W przypadku odpowiedzi
Korekta rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z wyrównaniem poziomu dochodowości
w zakresie ustalenia, czy w opisanym stanie faktycznym dokonywana przez Wnioskodawcę weryfikacja wynagrodzenia Usług ICT polegająca na dostosowaniu bazy kosztowej z kosztów planowanych do kosztów rzeczywistych, poprzez dokonanie korekty „in minus” lub „in plus” na podstawie zawartych umów z Podmiotami powiązanymi, stanowi korektę ujmowaną „na bieżąco” na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 ust. 3j
Czy w sytuacji, w której Spółki Komandytowe (Spółka Komandytowa) rozpoczęły (rozpoczęła) świadczenie usług w okresie przed 1 maja 2021 r. (tj. przed uzyskaniem statusu podatnika PDOP) bądź w okresie tym występowały inne zdarzenia gospodarcze powodujące powstanie przychodu, niemniej najwcześniejszy z następujących dni: dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego
Podmiot, który „nie poniósł straty podatkowej” to podmiot, który nie poniósł straty z tego źródła przychodów, do którego zalicza się daną transakcję kontrolowaną, a w konsekwencji Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych