Możliwość opodatkowania dochodów osiąganych uzyskanych z tytułu pracy wykonywanej na jachcie przeznaczonym do organizacji rejsów o charakterze rekreacyjnym, zastosowania zwolnienia przedmiotowego oraz możliwości odliczenia podatku i składek zdrowotnych zapłaconych w Holandii.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu na Litwie z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu na Cyprze z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.
Opodatkowanie wynagrodzenia dla Armatora z Norwegii z tytułu czarteru statków wraz z załogą.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Holandii z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.
Opodatkowanie wynagrodzenia dla Armatora ze Szwecji z tytułu czarteru statków wraz z załogą.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Irlandii z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Wielkiej Brytanii z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki do określonych miejsc.
Opodatkowanie Armatora z siedzibą i miejscem zarządu w Danii, z tytułu wypłacanego mu wynagrodzenia za czarter statków wraz z załogą, w celu transportu przedstawicieli polskiej spółki z o.o. do określonych miejsc na Morzu Bałtyckim
w zakresie ustalenia: - czy różnice kursowe związane z frachtem stanowią przychody, bądź też koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15a ust. 2 pkt 1 i art. 15a ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - czy zrealizowane różnice kursowe na rachunkach bankowych stanowią przychody, bądź też koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15a ust. 2 pkt 3 i art. 15a ust
Jak wskazał Wnioskodawca – przedmiotem dostawy są „części do jednostek pływających, o których mowa w art. 83 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT oraz wyposażenie tych jednostek, które są każdorazowo wbudowywane lub służą eksploatacji tych jednostek pływających”: - dokonywane przez Wnioskodawcę dostawy opisanych we wniosku Produktów bezpośrednio do armatora statku lub do stoczni budującej daną jednostkę - będą
Możliwość zastosowania stawki 0% do dostawy części do jednostek pływających.
Ustawa z 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług jest pierwszą opublikowaną nowelizacją VAT. W poprzednim numerze Mk zostały omówione zmiany wprowadzone tą nowelizacją dotyczące zwolnień z VAT. Na łamach tego opracowania omówimy pozostałą część zmian wprowadzonych tą ustawą. Wejdą one w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.
W zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w eksporcie towarów dokonanym na warunkach INCOTERMS 2010 CIF.
w zakresie zastosowania stawki VAT 0% dla dostawy towarów przeznaczonych na statki
Wątpliwości podatnika dotyczą kwestii, czy charakter świadczonych usług ship management (zarządzanie statkiem) upoważnia Spółkę do zastosowania do tych usług stawki 0 % zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U Nr 54 poz. 535 ze zmianami)?