Od 1 marca 2019 r. ZUS przeprowadza waloryzację świadczeń emerytalno-rentowych. Część emerytów i rencistów może liczyć na co najmniej 70-złotową podwyżkę. Osoby z wyższymi świadczeniami otrzymają podwyżkę wynikającą ze wskaźnika waloryzacji, co oznacza, że ich świadczenia wzrosną niespełna o 3% dotychczasowej kwoty.
Trybunał Konstytucyjny 28 lutego br. orzekł, że przepis przewidujący możliwość weryfikacji przez ZUS błędnych decyzji emerytalno-rentowych jest niezgodny z Konstytucją RP (sygn. akt K 5/11). Po wejściu w życie wyroku, tj. od 8 marca br. ZUS nie może odebrać prawa do emerytury lub renty, gdy stwierdzi, że pierwotna dokumentacja nie dawała podstaw do przyznania świadczenia.
Osoby dorabiające do świadczeń i zasiłków przedemerytalnych do końca maja 2012 r. muszą poinformować ZUS o przychodzie uzyskanym w poprzednim roku rozliczeniowym, przedkładając zaświadczenie wystawione przez płatnika składek lub - jeśli prowadzą działalność gospodarczą - własne oświadczenie. W tym roku po raz pierwszy ZUS rozliczy ich przychód według nowych zasad.
W marcu 2009 r. nasza pracownica (urodzona 15 stycznia 1951 r.) przeszła na wcześniejszą emeryturę. Mimo to do dnia dzisiejszego kontynuuje zatrudnienie w naszym zakładzie pracy na 1/4 etatu. Zarobki uzyskiwane przez nią po przyznaniu emerytury nie są zbyt wysokie. Czy będzie ona mogła ubiegać się o podwyższenie swojej emerytury np. z tytułu przepracowania 30 miesięcy po jej przyznaniu? A może bardziej
Skutki podatkowe zwróconego w 2014 r. świadczenia przedemerytalnego wypłaconego za lata 2012 i 2013.
Analizując złożony przez Wnioskodawcę wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej należy zauważyć, iż intencją Wnioskodawcy było zapytanie dotyczące obowiązku podatkowego w Polsce w roku 2007.
Czy zaległa zapłata zasądzona wyrokiem Sądu na rzecz podatnika winna być zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?