Podstawą opodatkowania usługi organizacji polowania indywidualnego przez Nadleśnictwo jest kwota zapłaty określona na zasadach ogólnych zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, gdyż usługi te nie spełniają warunków procedury szczególnej VAT-marża dla turystyki, brak nabycia towarów lub usług dla korzyści turysty.
Towary elektroniczne pozyskane od osób niebędących podatnikami VAT oraz przez komis mogą być uznane za używane w rozumieniu art. 120 ustawy o VAT, co umożliwia stosowanie procedury VAT-marża, niezależnie od braku widocznych śladów użytkowania. Sposób ewidencji danych komitentów zgodny jest z wymogami RODO.
Sprzedaż używanych części samochodowych nabytych od osób niebędących podatnikami VAT może podlegać opodatkowaniu w procedurze VAT-marża, pod warunkiem spełnienia wymogów art. 120 ustawy o VAT, jednak marżę oblicza się na podstawie różnicy między kwotą sprzedaży a nabycia poszczególnych części, nawet jeśli prowadzi to do ujemnej wartości.
Kwota nabycia samochodu używanego, w przypadku sprzedaży w ramach procedury VAT-marża, obejmuje jedynie wynagrodzenie zapłacone sprzedawcy auta, bez możliwości uwzględnienia kosztów transportu, obsługi dokumentów i opłat aukcyjnych fakturowanych przez odrębne podmioty.
Do kwoty nabycia w procedurze VAT-marża wlicza się wyłącznie koszty poniesione na rzecz pierwotnego sprzedawcy pojazdu. Wydatki związane z usługami dodatkowymi, świadczonymi przez inne podmioty, nie stanowią składników kwoty nabycia definiowanej w art. 120 ust. 1 pkt 6 ustawy o VAT.
W przypadku braku pisemnej umowy, dowody w postaci zarchiwizowanych konwersacji ze sprzedawcami na portalach aukcyjnych mogą stanowić podstawę do ustalenia kosztu nabycia i aplikacji procedury VAT-marża na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy o VAT, przy założeniu spełnienia wymogu prowadzenia rzetelnej ewidencji.
Sprzedaż używanych towarów zakupionych od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, nabytych bez udokumentowania faktury, może być opodatkowana procedurą VAT-marża, pod warunkiem prowadzenia ewidencji zakupu spełniającej wymagania ustawy o VAT. Ewidencja dowodów wewnętrznych uznawana jest za wystarczającą dla celów dowodowych i zastosowania procedury marży.
MF nie zrealizuje postulatu, aby europejskie dotacje otrzymywane przez organizacje pozarządowe (pot. NGO-sy) zostały wyłączone z opodatkowania VAT. Jeżeli dotacja stanowi dopłatę do ceny, to niezależnie od rodzaju projektu, statusu jego wykonawcy i źródła finansowania powinna być doliczana do podstawy opodatkowania VAT. Takiej odpowiedzi udzielił MF na pytanie przesłane przez jednego z senatorów.
Prawo do ustalania podstawy opodatkowania na zasadzie VAT marży i uznanie nabytych od Zleceniobiorców usług za nabyte dla bezpośredniej korzyści turysty.
Ustalenie, czy w odniesieniu do opisanych we wniosku Usług, Spółka powinna zastosować procedurę VAT-marża zgodnie z art. 119 ustawy.
Uznanie opłaty transakcyjnej za usługę samoistną oraz opodatkowanie opłaty transakcyjnej w procedurze VAT-marża.
Określenie podstawy opodatkowania przy sprzedaży samochodu w procedurze VAT marża.
Podstawa opodatkowania przy sprzedaży samochodu w procedurze VAT-marża.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Opodatkowanie sprzedaży używanej odzieży i butów przy zastosowaniu procedury VAT-marża. Podstawa opodatkowania tej sprzedaży.
Procedura VAT marża do sprzedaży części do pojazdów samochodowych pochodzących z demontażu.
Podstawa opodatkowania przy sprzedaży samochodu w procedurze VAT-marża.
Możliwość zastosowania szczególnej procedury dla dostawy telefonów komórkowych i ustalenie podstawy opodatkowania zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy o VAT.
Zaliczenie usług świadczonych przez Zleceniobiorców do usług nabywanych od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty i uwzględnienie kosztów tych umów (w tym diety) przy ustalaniu wysokości marży stanowiącej podstawę opodatkowania wykonywanych przez Panią usług turystyki.
Skutki podatkowe w podatku VAT zawarcia umów kupna-sprzedaży ruchomości z zastrzeżonym prawem odkupu w przypadku skorzystania przez sprzedających z tego prawa.
Możliwość stosowania szczególnej procedury w zakresie dostawy towarów używanych i ustalenia podstawy opodatkowania przy sprzedaży telefonów komórkowych zakupionych od osób fizycznych
Sprzedawcy często umożliwiają nabywcom płacenie za nabywane towary i usługi w ratach, zwłaszcza w przypadku zakupów towarów i usług o znacznej wartości. W raporcie omawiamy na przykładach skutki podatkowe i rachunkowe takiej sprzedaży.