Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
1. Czy Wnioskodawca powinien koszty produkcji wspólnej, których nie można bezpośrednio przypisać do produkowanych dwóch rodzajów prefabrykatów w jednym zakładzie produkcyjnym (w którym odbywa się zarówno produkcja prefabrykatów objętych zezwoleniem strefowym, jak również i prefabrykatów, których produkcja oraz sprzedaż jest opodatkowana), rozliczać kluczem przychodowym wyprodukowanych prefabrykatów
1. Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW? 2. Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od
Nieposiadanie w postaci fizycznej Karty Polaka nie odbiera Panu prawa do skorzystania z „ulgi na powrót”. Zatem Pana stanowisko jest prawidłowe.
Ustalenie czy: • po uzyskaniu pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej zezwalającej na pomoc w formie zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a CIT, Spółka z tytułu poniesionych kosztów kwalifikowanych w ramach Decyzji o wsparciu będzie uprawniona do zwolnienia dochodu z CIT przysługującego jej z tytułu Decyzji o wsparciu za okres od dnia wydania decyzji KE do końca ważności Decyzji o wsparciu lub wyczerpania
Możliwość korzystania ze zwolnienia CIT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT w granicach przysługującego limitu pomocy publicznej z tytułu zrealizowanej inwestycji na podstawie zezwolenia z 30.12.2000 r. aż do upływu okresu, na jaki została ustanowiona specjalna strefa ekonomiczna lub do wcześniejszego wyczerpania przyznanego jej limitu.
Zwolnienie od podatku VAT transakcji sprzedaży udziału w prawie własności zabudowanej nieruchomości, która zostanie wydzielona z działki ewidencyjnej, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy oraz możliwość rezygnacji z przedmiotowego zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 10 i 11 ustawy, jak również obowiązek wystawienia faktury dokumentującej sprzedaż udziału w prawie własności ww. nieruchomości.
Opodatkowanie podatkiem VAT usługi przekazania uczelniom budynków i budowli wybudowanych przez Wnioskodawcę na gruncie stanowiącym własność uczelni oraz obowiązku dokonania korekty, o której mowa w art. 91 ust. 2 ustawy.
w zakresie ustalenia, czy przychód podatkowy z tytułu Utrzymywania zdolności produkcyjnej powinien stanowić element kalkulacyjny dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy na podstawie Zezwolenia, korzystającego ze zwolnienia z opodatkowania PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Czy z uwagi na wyczerpanie limitu zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w poprzednim roku podatkowym i w konsekwencji nie korzystanie ze zwolnienia przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, Wnioskodawca może odliczyć od podstawy opodatkowania koszty kwalifikowane poniesione w 2021 roku i latach następnych na działalność badawczo-rozwojową?
Czy przychód podatkowy z tytułu otrzymania przez Spółkę Opłaty powinien stanowić element kalkulacyjny dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, korzystającego ze zwolnienia z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT (w przyszłości, w przypadku uzyskania przez Wnioskodawcę Decyzji, także na podstawie
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
w zakresie ustalenia, w zakresie ustalenia, czy dochody Spółki uzyskiwane z usług serwisowych podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Czy w przypadku zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków (kosztów), które następnie zostały zrefundowane ze środków stanowiących dochody (przychody) zwolnione z podatku dochodowego Spółka jest zobowiązana do zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów w miesiącu otrzymania dofinansowania (wpływu na konto bankowe)?
Czy w opisanym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym wydatki ponoszone na prowadzone przez Spółkę Projekty mogą podlegać przyporządkowaniu odpowiednio do działalności strefowej oraz działalności pozastrefowej w oparciu o podział na Projekty Strefowe i Projekty Niestrefowe (tj. w zależności od tego, do realizacji których projektów prace te zostaną wykorzystane)?
Czy dofinansowanie z NCBiR otrzymane przez Spółkę na realizację prac badawczo-rozwojowych jest zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 52 UPDOP?
Czy w zakresie, w jakim wydatki poniesione na działalność badawczo-rozwojową nie zostały zaliczone do kosztów działalności strefowej (zwolnionej z opodatkowania podatkiem dochodowym) oraz nie zostały pokryte dotacją z NCBiR, a stanowią koszty uzyskania przychodów, Spółka ma prawo do zastosowania przepisu art. 18d UPDOP (przy spełnieniu warunków wynikających z powyższego przepisu)?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie wielu posiadanych zezwoleń Spółka może prowadzić jedną łączną ewidencję dla dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie wszystkich zezwoleń, umożliwiającą ustalenie dochodu zwolnionego, tj. dochodu z działalności gospodarczej na terenie SSE prowadzonej
w zakresie ustalenia, czy usługa przygotowania produkcji, której cena pokrywa koszty zakupu matrycy i jej wdrożenia do produkcji stanowi element działalności zwolnionej z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Czy Odszkodowanie, które ma otrzymać Spółka, powinno zostać potraktowane jako przychód związany z Działalnością Strefową i włączone do kalkulacji dochodu zwolnionego z opodatkowania na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT?
Od 1 stycznia 2018 r. obowiązują cztery opłaty za wydanie lub przedłużenie dokumentów legalizujących pracę obcokrajowców w Polsce. Najniższa z nich wynosi 30 zł, najwyższa 200 zł. Oprócz tego trzeba posługiwać się nowymi wzorami oświadczeń, wniosków, zezwoleń i informacji, aby legalnie zatrudnić w Polsce cudzoziemca spoza UE. To najważniejsze regulacje wprowadzone przez nowe rozporządzenia wykonawcze
W 2018 r. wejdą w życie duże nowelizacje przepisów w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najważniejsze z nich dotyczą nowych zasad zatrudniania cudzoziemców spoza Unii Europejskiej oraz wprowadzenia jednego konta, na które będą płacone składki ZUS. Poniżej przedstawiamy wykaz najważniejszych zmian z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, które zostały uchwalone do dnia oddania niniejszej