Olej o kodzie CN 2710 19 44, nabywany do celów chłodzenia narzędzi, nie spełnia norm dla oleju napędowego, co kwalifikuje go jako inny wyrób akcyzowy z zerową stawką na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka jest zobowiązana jedynie do kwartalnych deklaracji AKC-KZ, bez obowiązku zgłoszeń AKC-UA.
Drenowanie wody poprocesowej z olejów pirolitycznych w składzie podatkowym nie stanowi ubytku wyrobu akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. a i d ustawy o podatku akcyzowym, nie powodując powstania obowiązku akcyzowego. Natomiast ewidencja wyrobów akcyzowych powinna uwzględniać jedynie oleje po całkowitym usunięciu wody poprocesowej.
Skutki podatkowe w zakresie usług związanych z zabezpieczeniem zmian cen energii elektrycznej.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
W zakresie możliwości określenia przeznaczenia wyrobów energetycznych opodatkowanych zerową stawka akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 2 pkt 2 ustawy na dokumencie dostawy, na fakturze VAT lub w umowie zawartej z odbiorą tych wyrobów oraz ustalenia podmiotu zobowiązanego do zapłaty akcyzy w przypadku wykorzystania wyrobów energetycznych do celów innych niż uprawniające do zastosowania zerowej stawki
opodatkowania opłatą paliwową ubytków ponadnormatywnych paliwa lotniczego
zwolnienie z akcyzy ubytków paliwa powstałych podczas kalibracji instalacji pomiarowej na rurociągu
Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia od akcyzy ubytków wyrobów akcyzowych.
Czy wykonywanie różnych mieszanek wyrobów węglowych w ramach jednego kodu CN należy zaklasyfikować jako produkcję wyrobów energetycznych w rozumieniu art. 87 ust 1 oraz art. 86 ust. 1 i ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym, co zwalnia od akcyzy zakup wyrobów węglowych zużywanych w procesie produkcji wyrobów energetycznych art. 31a ust. 2 pkt 2?
opodatkowanie ubytków gazu płynnego propan-butan powstałych podczas jego produkcji
1. Czy rozlew benzyny lakierniczej o kodzie CN 2710 11 21 do opakowań jednostkowych o pojemności 1, 3, 20 i 200 litrów jest produkcją wyrobu akcyzowego i czynność ta winna odbywać się w składzie podatkowym? 2. Czy należy złożyć wniosek do właściwego Naczelnika Urzędu Celnego o ustalenie dopuszczalnych ubytków powstających podczas rozlewu benzyny lakierniczej do opakowań jednostkowych? 3. czy zakup
Opodatkowanie opłata paliwową ubytków paliw przy transporcie cysternami
Opodatkowanie strat gazu propan-butan rozlewanego do butli w składzie podatkowym
opodatkowanie strat wyrobów akcyzowych w trakcie transportu nie objętych potwierdzeniem w dokumencie ADT
opodatkowania strat wyrobów akcyzowych w trakcie transportu i magazynowania
Czy wskazane powyżej straty wyrobów akcyzowych powstające w toku produkcji wyrobów akcyzowych nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r., Nr 3, poz. 11., dalej: ustawa o podatku akcyzowym?
Czy wskazane powyżej straty wyrobów akcyzowych powstające w związku z ich magazynowaniem bądź transportem nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na podstawie ustawy o podatku akcyzowym? Czy, w związku w powyższym, otrzymanie dokumentu ADT z potwierdzeniem odbioru przez odbiorcę mniejszej ilości wyrobów niż wskazana przez wysyłającego nie powoduje obowiązku zapłaty akcyzy od ilości nieobjętej
Opodatkowanie estrów wyższych kwasów tłuszczowych o kodzie CN 3827 90 91 przeznaczonych jako dodatki do paliw silnikowych.
opodatkowanie strat wyrobów akcyzowych w trakcie transportu nie objętych potwierdzeniem w dokumencie ADT
opodatkowania strat wyrobów akcyzowych w trakcie transportu i magazynowania