Usługi, które z uwagi na swoją specyfikę wymagają istotnego udziału człowieka, nie kwalifikują się jako usługi elektroniczne podlegające opodatkowaniu w miejscu zamieszkania klienta; miejsce świadczenia takich usług zgodnie z zasadą ogólną jest określane przez siedzibę usługodawcy.
Sprzedaż e-booków przez Muzeum Internetowe, jako usługę elektroniczną zgodnie z art. 2 pkt 26 ustawy o VAT i rozporządzeniem 282/2011, podlega regulacjom dotyczącym miejsca świadczenia: dla podatników wg siedziby usługobiorcy (art. 28b), dla nie-podatników wg miejsca zamieszkania (art. 28k).
Usługa przekazywania leadów nie stanowi usługi elektronicznej w rozumieniu u.vat. oraz nie jest usługą związaną z nieruchomościami. Obciążenie podatkowe poprzez mechanizm odwrotnego obciążenia stosuje się, gdy kontrahent wykonuje działalność gospodarczą, nawet przy negatywnej weryfikacji VIES.
Usługa weryfikacji „C” nie stanowi usługi świadczonej drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 26 ustawy o VAT, a miejsce świadczenia tej usługi w transakcjach B2C z klientami z UE określa się jako terytorium Polski zgodnie z art. 28c ustawy.
Sprzedaż cyfrowych nakładek graficznych jako usługi wyczerpuje znamiona usługi świadczonej drogą elektroniczną (art. 2 pkt 26 ustawy VAT), natomiast miejsce świadczenia ustala się według lokalizacji nabywcy niepodatnika, zgodnie z art. 28k ustawy, a nie jego fizycznej lokalizacji.
Przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług na rzecz podmiotu zagranicznego, których miejsce świadczenia zgodnie z art. 28b ustawy o VAT znajduje się poza terytorium kraju, nie wliczają się do limitu zwolnienia z VAT określonego w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Usługi pośrednictwa świadczone drogą elektroniczną na platformach internetowych, spełniające określone warunki automatyzacji, stanowią usługi elektroniczne w rozumieniu art. 2 pkt 26 ustawy o VAT, wpływające na miejsce ich opodatkowania zgodnie z art. 28b i 28c ustawy.
Miejscem świadczenia usługi polegającej na udostępnianiu aplikacji za pośrednictwem firmy X jest miejsce siedziby podatnika-nabywcy, a podstawa opodatkowania obejmuje pełne wynagrodzenie uzyskane z tytułu świadczenia usług bez pomniejszenia o prowizję pośrednika.
Podatnik niezarejestrowany dla VAT, działający jako VAT-UE, obowiązany jest ujawniać w informacji podsumowującej VAT-UE świadczenie usług elektronicznych na rzecz podatnika z innego państwa członkowskiego UE, gdzie usługobiorca jest odpowiedzialny za zapłatę podatku VAT.
Usługi projektowania graficznego, wymagające znacznego udziału człowieka, są opodatkowane w miejscu siedziby Wnioskodawcy. Wnioskodawca może korzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT, jeżeli prognozowana wartość sprzedaży nie przekracza 200 000 zł.
Usługi automatycznego handlu kryptowalutami świadczone drogą elektroniczną stanowią usługi elektroniczne zgodnie z art. 2 pkt 26 ustawy o VAT. W przypadku nieprzekroczenia limitu obrotu, miejscem świadczenia na rzecz konsumentów z UE jest Polska, co wyklucza zastosowanie procedury OSS. Dla konsumentów z krajów trzecich miejscem świadczenia jest ich kraj zamieszkania, a procedura OSS nie wpływa na zwolnienie
Usługi udostępnienia oprogramowania do automatyzacji blockchainu, świadczone przez Wnioskodawcę, stanowią usługi elektroniczne zgodnie z art. 2 pkt 26 ustawy o VAT. Miejscem świadczenia usług jest miejsce siedziby usługobiorcy. Wymiana walut wirtualnych na środki płatnicze korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Usługa polegająca na pośrednictwie w zamówieniach internetowych (jako usługa związana z obsługą zamówień) nie stanowi usługi elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 26 ustawy o VAT, lecz odsprzedaż usług transportowych, zgodnie z art. 8 ust. 2a ustawy o VAT, opodatkowaną zgodnie z miejscem transportu (B2C) lub siedzibą klienta (B2B).
Sprzedaż wirtualnych przedmiotów przez Wnioskodawcę za pośrednictwem zagranicznej platformy stanowi świadczenie usług elektronicznych na rzecz platformy, nie podlegające opodatkowaniu VAT w Polsce, jak i wliczeniu do limitu zwolnienia z VAT z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, z uwagi na wykonanie usług poza terytorium kraju.
Gmina nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT, gdy zakupy towarów i usług związane są z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu, związanymi z zadaniami własnymi realizowanymi w ramach projektu wspierającego usługi publiczne. Odliczenie takie jest niemożliwe w braku związku z czynnościami opodatkowanymi.
Usługi polegające na cyfrowej dystrybucji twórczości muzycznej oraz zapewnieniu dostępu do narzędzi AI traktowane są jako kompleksowe świadczenia elektroniczne, dla których miejscem świadczenia na rzecz podmiotów niebędących podatnikami jest ich miejsce zamieszkania, zgodnie z art. 28k ustawy o VAT, a na rzecz podatników – art. 28b ustawy o VAT.
Gmina C, realizując projekt cyfryzacji usług w ramach zadań własnych, nie działa w charakterze podatnika VAT; zatem nie przysługuje jej prawo do odliczenia podatku naliczonego, gdyż działalność ta nie jest związana z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT.
Gmina, będąca zarejestrowanym podatnikiem VAT, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w ramach projektu realizowanego z funduszy unijnych, gdyż nie jest nabywcą towarów i usług, a faktury wystawiane są na Lidera projektu, co wyklucza skorzystanie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Usługi świadczone przez wnioskodawczynię w ramach transmisji na żywo, za pośrednictwem platform streamingowych, uznaje się za eksport usług, który nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce, gdyż miejscem świadczenia jest siedziba działalności gospodarczej tych platform poza terytorium Polski.
Zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 dla usługi polegającej na możliwości korzystania z platformy edukacyjnej w postaci dedykowanej strony internetowej oraz aplikacji mobilnej przeznaczonych do samodzielnej nauki języków obcych.
Uznanie usługi za elektroniczną i moment powstania obowiązku podatkowego.
Zastosowanie dla usług szkoleniowych zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.
Uznania świadczonych usług za usługi elektroniczne, ustalenie miejsca opodatkowania, sposób dokumentowania, zwolnienie od podatku VAT oraz obowiązek rejestracji do procedury VAT OSS.
Uznanie, że świadczone usługi w ramach platformy stanowią usługi elektroniczne; określenia miejsca świadczenia tych usług, na rzecz konsumenta posiadającego stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu w innym państwie Unii Europejskiej oraz na rzecz konsumenta posiadającego stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu w państwie trzecim, a także możliwości rozliczenia przez Spółkę