Umorzenie kredytu hipotecznego zaciągniętego na lokal o niemieszkalnym przeznaczeniu, przekształconym na lokal mieszkalny, nie korzysta z zaniechania poboru podatku dochodowego z uwagi na niezgodność z art. 21 ust. 25 pkt 1 updof. Zwrot nadpłat nie stanowi przychodu podatkowego.
Tylko usługa rejestracji spółki partnerskiej z ograniczoną odpowiedzialnością podlega opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy CIT jako usługa prawna. Pozostałe nabywane usługi, są klasyfikowane jako administracyjne, pośrednictwa lub opłaty skarbowe, nie podlegają tym przepisom, zwalniając Wnioskodawcę z obowiązku ich opodatkowania.
Usługi wsparcia świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz podmiotu powiązanego, obejmujące zarządzanie cyklem życia klienta oraz procesy weryfikacyjne, klasyfikowane są jako usługi o niskiej wartości dodanej, spełniają warunki art. 11f ust. 2 ustawy CIT, co uzasadnia zastosowanie uproszczonych zasad rozliczeń podatkowych.
Usługi ubezpieczeniowe nie stanowią usług podobnych do usług gwarancji i poręczeń wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT.
Skutki podatkowe wynikające ze współpracy związanej z dystrybucją ubezpieczeń dotyczące momentu rozpoznania przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu przekazywanych płatności na współfinansowanie nakładów.
Obowiązki informacyjne z tytułu dokonywania technicznego zarejestrowania skutków transakcji objęcia udziałów w zamian za wkład niepieniężny, w formie innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część oraz wymiany udziałów (akcji).
Interpretacja indywidualna w zakresie podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy czynności wykonywane przez Agenta na rzecz Państwa i innych Uczestników Systemu stanowią na gruncie ustawy o VAT podlegające opodatkowaniu świadczenie usług, a w konsekwencji czy są Państwo zobowiązani do rozliczenia czynności wykonywanych przez Agenta jako ich nabywca na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art
Opodatkowanie zwrotu świadczeń i zwrotu kosztów procesu oraz zastosowania zwolnienia z opodatkowania w zakresie odsetek.
W sytuacji gdy będą Państwo ubezpieczać przedmioty leasingu, a następnie kosztem ubezpieczenia obciążać leasingobiorcę, to czynność taka stanowić będzie odrębną usługę ubezpieczeniową podlegającą zwolnieniu od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy. Z kolei, dodatkowe usługi, za które pobierają Państwo opłaty, tj. z tytułu czynności administracyjnych, rejestracji pojazdu, monitów, wezwań
Czy Wnioskodawca jest uprawniony do zaliczenia równowartości dokonanych Wypłat (zasądzonych na rzecz klienta kwot wraz z odsetkami i kosztami procesu) jako kosztów uzyskania przychodów innych niż bezpośrednio związanych z przychodami w dacie ich poniesienia?
Czy wypłata przez Wnioskodawcę na rzecz Usługodawcy wynagrodzenia z tytułu Usługi IDS stanowi przedmiot opodatkowaniu tzw. podatkiem u źródła, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1-4 ustawy o CIT; Czy wypłata przez Wnioskodawcę na rzecz Usługodawcy wynagrodzenia z tytułu Usługi CIS stanowi przedmiot opodatkowaniu tzw. podatkiem u źródła, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1-4 ustawy o CIT.
Spółka może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia z 2018 r. w powiązaniu z poz. 37 załącznika do ww. rozporządzenia świadczenia usług leasingu operacyjnego na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w sytuacji, gdy ma miejsce tzw. „wejście w prawa do zaliczki” zapłaconej wcześniej
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 37 załącznika do rozporządzenia, świadczenia usług leasingu operacyjnego na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w sytuacji, gdy: • dokonana wpłata zostanie rozliczona zgodnie z treścią zawartej umowy, tj. w pierwszej kolejności
Brak obowiązku stosowania oznaczenia "MPP" w ewidencji VAT transakcji objętej obowiązkiem stosowania mechanizmu podzielonej płatności.
opodatkowanie usługi najmu terminali oraz pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez zewnętrznego dostawce terminali
Minister Finansów orzekł, że usługi w zakresie obsługi wartości pieniężnych, w tym obsługi bankomatów (cashprocessing, cashhandling), podlegają opodatkowaniu podstawową stawką podatku VAT( 23%). MF uznał też, że w przypadku tego rodzaju usług brak jest podstaw do zastosowania zwolnienia z VAT, a interpretacje organów podatkowych potwierdzające prawo do korzystania z takiego zwolnienia są nieprawidłowe
Obowiązek zastosowania tzw. odwrotnego obciążenia do nabywanych usług, tj. usług o PKWiU 43.21.10.2, 43.22.11.0, 43.29.19.0.
Ustalenie w jaki sposób odnieść koszty prac rozwojowych w ciężar kosztów uzyskania przychodów
w zakresie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy świadczonych Usług Bankomatowych
w zakresie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy świadczonych Usług Bankomatowych