Nieodpłatne przekazanie instalacji fotowoltaicznych po okresie trwałości projektu, jako finalny element usługi publicznej niegenerujący przysporzenia majątkowego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ani obowiązkowi sporządzenia informacji PIT-11.
Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Jednostka organizacyjna gminy, jaką jest Urząd Miejski, dokonując technicznych wypłat świadczeń wynikających z umów cywilnoprawnych, pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych, pomimo iż stroną umowy jest gmina, jako osoba prawna.
Miasto B nie jest uprawnione do obniżenia podatku należnego o VAT naliczony z tytułu zakupów związanych z projektem e-usług, gdyż działa jako organ władzy publicznej, a zakupy nie wiążą się z czynnościami opodatkowanymi.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Gmina wykorzystująca infrastrukturę wodociągową do dostaw wody na rzecz wewnętrznych odbiorców nie jest zobowiązana do naliczania VAT, a proporcja dotycząca odliczenia podatku od wydatków infrastrukturalnych oparta na zużyciu wody przez odbiorców zewnętrznych spełnia wymogi obiektywnego przypisania do działalności opodatkowanej zgodnie z art. 86 ust. 2b VAT.
Odliczenie VAT od wydatków na modernizację infrastruktury prosumenckiej Gminie nie przysługuje, gdyż produkcja energii na własne potrzeby nie stanowi czynności opodatkowanej. Wobec braku wynagrodzenia za nadwyżki energii oraz braku związku wydatków z działalnością opodatkowaną, warunki do odliczenia podatku naliczonego nie są spełnione.
Czynność wprowadzenia energii elektrycznej wyprodukowanej w instalacjach fotowoltaicznych do sieci podlega opodatkowaniu VAT, zaś otrzymane dofinansowanie z Programu Inwestycji Strategicznych nie stanowi podstawy opodatkowania tym podatkiem.
Gmina będąc stroną umów cywilnoprawnych, jako płatnik podatku dochodowego, obowiązana jest obliczać, pobierać i wpłacać zaliczki na podatek dochodowy przy użyciu własnego NIP-u; jednostki organizacyjne nie mogą pełnić roli płatnika w rozumieniu ustawy.
Jednostka samorządu terytorialnego ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu kosztów inwestycji związanych zarówno z działalnością gospodarczą opodatkowaną VAT, jak i działalnością inną niż gospodarcza, przy zastosowaniu prewspółczynnika VAT, jeśli nie jest możliwe jednoznaczne przypisanie wydatków do konkretnej działalności.
Wniesienie aportu niezabudowanej nieruchomości przez gminę do spółki prawa handlowego stanowi czynność cywilnoprawną podlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina dokonując aportu działała jako podatnik VAT, wobec czego nie znalazło zastosowania wyłączenie z opodatkowania z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Podatek od towarów i usług dotyczący wyliczenia prewspółczynnika na podstawie danych za rok poprzedni.
Gminie nie przysługuje/nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w cenie towarów i usług nabywanych w związku z realizacją Projektu oraz Projektu 2.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego - sieć kanalizacyjna (pełne prawo) i modernizacja oczyszczalni ścieków (część).
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z Infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną z zastosowaniem klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych wody dostarczonej/odprowadzonych ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych wody dostarczonej/odprowadzonych ścieków
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu (prewspółczynnik).
Ustalenie, czy Gmina przy kalkulacji wartości proporcji dla Urzędu Gminy, o której mowa w § 3 pkt 2 rozporządzenia powinna wyłączyć z dochodów wykonanych, o których mowa w § 2 pkt 9 oraz z rocznego obrotu z działalności gospodarczej zrealizowanej przez Urząd Gminy, o którym mowa w § 2 pkt 4 rozporządzenia, przychody uzyskiwane za pośrednictwem Referatu Usług Komunalnych.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Zadania, przy zastosowaniu pre-współczynnika, o którym mowa w Rozporządzeniu, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Brak możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu, przy zastosowaniu pre-współczynnika, o którym mowa w Rozporządzeniu, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją Zadania przy zastosowaniu preproporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w związku z § 3 ust. 2 Rozporządzenia, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Opodatkowanie dostaw wody i odbioru ścieków oraz prawa do odliczenia wydatków na infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną przy zastosowaniu klucza odliczenia.