Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    roboty
    roboty
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie uchybienie terminowi udostępnienie udostępnienie nieodpłatne udział układ ulepszenie ulepszenie środka trwałego ulga ulga badawczo ulga na prototyp ulga na robotyzację ulga na zabytki ulga podatkowa umowa umowa kupna-sprzedaży umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania umowa przedwstępna umowa warunkowa unikanie podwójnego opodatkowania urządzenie roboty
    Indeks tematów
    Wszystkie u
    Interpretacja
    02.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 2 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.504.2025.3.JPO

    Działalność gospodarcza polegająca na wytwarzaniu konstrukcji stalowych kwalifikuje się pod stawkę ryczałtu 5,5%, gdy realizowana jest na bazie własnych materiałów. W przypadku wykonania z materiału powierzonego, odpowiednia jest stawka 8,5%, zgodnie z rozdysponowaniem przychodów jako działalność usługowa według ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.539.2025.1.RM

    Wydatki związane z działalnością badawczo-rozwojową mogą być kosztami uzyskania przychodów, o ile są poparte odpowiednią dokumentacją i bezpośrednio dotyczą realizowanych projektów, zgodnie z wymaganiami prawa podatkowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.429.2025.1.ED

    Maszyny spełniają definicję robotów przemysłowych z art. 38eb ust. 3 CIT, lecz ulga na robotyzację dotyczy odpisów w latach 2022-2026, nie obejmując dalszego okresu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.406.2025.2.ED

    Roboty przemysłowe Wnioskodawcy spełniają wszystkie kryteria wskazane w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, uprawniając do skorzystania z ulgi na robotyzację. Interpretacja potwierdza zgodność z przepisami umożliwiającą obniżenie zobowiązań podatkowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    31.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.486.2025.2.DS

    Zwolnieniu podatkowemu podlegają dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości, które zostały przeznaczone na własne cele mieszkaniowe, w tym spłatę kredytu hipotecznego, ale nie na wydatki związane z aranżacją wnętrz i zakupami sprzętów AGD, z wyjątkiem niektórych kosztów niezbędnych do funkcjonowania mieszkalnego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.725.2025.1.KD

    Usługi montażu klatek dla drobiu, jako że nie wpisują się w definicję robót budowlanych, podlegają opodatkowaniu stawką ryczałtu 8,5% jako działalność usługowa, a nie 5,5% jako roboty budowlane, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.510.2025.2.KP

    Linia do obróbki profili stalowych, będąca robotem przemysłowym, uprawnia do ulgi na robotyzację przy odpisach amortyzacyjnych z lat 2022 - 2026, o ile nie jest przedmiotem dzierżawy przez podmiot trzeci.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 3 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.295.2025.2.BJ

    Maszyny wykorzystywane przez Wnioskodawcę spełniają definicję robota przemysłowego według art. 38eb ust. 3 Ustawy CIT, co umożliwia odliczenie 50% kosztów ich zakupu w ramach ulgi na robotyzację, pod warunkiem dokonania odliczeń w latach 2022-2026 z uwzględnieniem zasad amortyzacji, bez możliwości jednorazowego odliczenia w roku zakupu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.459.2017.11.GK

    Świadczenia dotyczące produkcji, dostawy i montażu konstrukcji stalowych stanowią złożone usługi budowlano-montażowe, podlegające zasadzie odwrotnego obciążenia VAT, podczas gdy usługi projektowe zachowują charakter niezależny, opodatkowany według zasad ogólnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.329.2025.2.KW

    Wydatki na nabycie robotów przemysłowych uprawniają do ulgi na robotyzację zgodnie z art. 38eb ustawy o CIT, lecz odliczenie obejmuje wyłącznie odpisy amortyzacyjne, nie zaś jednorazowe odliczenie całkowitych kosztów zakupu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.544.2025.1.RK

    Stawka ryczałtu od przychodów z usług konserwacyjnych dźwigów osobowych i towarowych wynosi 8,5%, gdyż konserwacja nie jest robotą budowlaną w rozumieniu ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Dla napraw, będących robotami budowlanymi, obowiązuje stawka 5,5%.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.194.2025.3.KW/AZ

    Linia Recyklingowa jako zespół zintegrowanych urządzeń nie może być zakwalifikowana do ulgi na robotyzację zgodnie z art. 38eb ust. 1 i 2 ustawy o CIT, ponieważ nie spełnia definicji robota przemysłowego jako pojedynczej, zintegrowanej maszyny w cyklu produkcyjnym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.478.2025.2.MJ

    Przychody z działalności gospodarczej polegającej na realizacji robót budowlanych w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, prowadzonej w formie spółki cywilnej, mogą być opodatkowane stawką 5,5% zryczałtowanego podatku, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, przy spełnieniu wszystkich formalnych wymogów wskazanych w ustawie.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.353.2025.2.JMS

    Działalność prowadzona przez Wnioskodawcę stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, co uprawnia do odliczenia kosztów kwalifikowanych od podstawy opodatkowania w ramach ulgi B+R, przy spełnieniu ustawowych wymogów formalnych i materialnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.415.2025.2.RK

    Przychody z działalności usługowej prowadzonej przez podatnika sklasyfikowane według PKWiU 74.90.12.0, 33.20.39.0 oraz 33.12.29.0 mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, przy zachowaniu warunków z art. 8 i art. 6 ust. 4 ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.06.2025 Podatki

    Prawo do ulgi badawczo-rozwojowej w kontekście kwalifikacji kosztów projektu jako koszty B+R - Interpretacja indywidualna z dnia 17 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.311.2025.3.PS

    Działalność badawczo-rozwojowa prowadzona przez wnioskodawcę w ramach projektów B+R spełnia ustawowe przesłanki definiujące działalność twórczą i innowacyjną, umożliwiając zastosowanie ulgi badawczo-rozwojowej oraz uznanie związanych z nią kosztów za kwalifikowane w rozumieniu art. 26e Ustawy PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.06.2025 Podatki

    Prawo do ulgi na robotyzację dla odpisów amortyzacyjnych środków trwałych nabytych przed i po 2022 r. - Interpretacja indywidualna z dnia 13 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.192.2025.2.ZK

    Dokonywane w latach 2022-2026 odpisy amortyzacyjne od środków trwałych, spełniających definicję robota przemysłowego i nabytych przed oraz po 1 stycznia 2022 roku, stanowią koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację według art. 38eb CIT i uprawniają do ulgi na robotyzację.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.06.2025 Podatki

    Brak możliwości uznania linii technologicznej za robota przemysłowego dla celów ulgi na robotyzację - Interpretacja indywidualna z dnia 3 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.168.2025.2.AS

    Cała linia produkcyjna nie spełnia definicji robota przemysłowego z art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji nie kwalifikuje się do ulgi na robotyzację. Poszczególne maszyny muszą być zintegrowane z robotem przemysłowym, by wypełnić warunki ulgi zgodnie z aktualnymi przepisami podatkowymi.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.06.2025 Podatki

    Sprawa uznania linii produkcyjnej za robota przemysłowego do celów ulgi na robotyzację - Interpretacja indywidualna z dnia 3 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.163.2025.1.AR

    Automatyczna linia produkcyjna, złożona ze zintegrowanych maszyn i urządzeń, nie spełnia definicji robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, wykluczając możliwość zastosowania ulgi na robotyzację w odniesieniu do odpisów amortyzacyjnych od tej linii.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.06.2025 Podatki

    Kwalifikacja linii produkcyjnej jako robota przemysłowego w kontekście ulgi na robotyzację w CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 3 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.162.2025.1.AR

    Cała zautomatyzowana linia produkcyjna, składająca się z poszczególnych maszyn, nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, ponieważ definicja dotyczy jednej maszyny wielozadaniowej, zintegrowanej z innymi urządzeniami w cyklu produkcyjnym, co wyklucza możliwość zastosowania ulgi na robotyzację dla takiej linii.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.06.2025 Podatki

    Odmowa uznania linii technologicznej za robota przemysłowego w kontekście ulgi na robotyzację - Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.184.2025.1.JKU

    Linia technologiczna składająca się z zintegrowanych maszyn nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT; ulga na robotyzację nie przysługuje w takim przypadku.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.06.2025 Podatki

    Nieuznanie zautomatyzowanej linii za robota przemysłowego w kontekście ulgi na robotyzację według ustawy CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.185.2025.1.MBD

    Maszyna lub zestaw maszyn, aby zostały uznane za robota przemysłowego, muszą spełniać warunki określone w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT. Cały ciąg maszyn wykonujący jedno zadanie produkcyjne nie spełnia tych wymogów jako całość i nie kwalifikuje się do ulgi podatkowej na robotyzację.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.06.2025 Podatki

    Odrzucenie uznania linii technologicznej za robota przemysłowego w kontekście ulgi na robotyzację w CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.191.2025.1.ZK

    Linia technologiczna nie może być uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT. Ulga na robotyzację dotyczy wyłącznie pojedynczych urządzeń, które spełniają określone prawem kryteria, a nie całego cyklu technologicznego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.06.2025 Podatki

    Odmowa uznania linii technologicznej za robot przemysłowy i odmowa ulgi na robotyzację CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.182.2025.1.JKU

    Cała opisana Linia Technologiczna nie może zostać uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT; indywidualne maszyny wchodzące w skład Linii muszą być traktowane jako osobne elementy względem ulgi na robotyzację.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6 7 8 9
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.