Miejscem opodatkowania usług nauki jazdy na nartach na rzecz niepodatników na terenie UE, zgodnie z art. 28g ust. 2 ustawy o VAT, jest kraj faktycznego świadczenia usług. Przedsiębiorca jest uprawniony do skorzystania z procedury OSS, pozwalającej na rozliczenie VAT w jednym państwie członkowskim, jeśli nie posiada stałego miejsca działalności w kraju konsumpcji.
Przeładunek wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy może być realizowany poza składem podatkowym bez informowania naczelnika urzędu celno-skarbowego, jeżeli spełnione są wymogi dotyczące oznaczenia e-AD oraz nieuszkodzenia zabezpieczeń przesyłek kurierskich, zgodnie z §§ 8-9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2021 r.
Sprowadzanie do Polski urządzeń do waporyzacji, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 34e u.p.a., w warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym, stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie wyrobów akcyzowych, a obowiązek podatkowy z tego tytułu powstaje z dniem otrzymania tych wyrobów przez podatnika na terytorium kraju.
Olej o kodzie CN 2710 19 44, nabywany do celów chłodzenia narzędzi, nie spełnia norm dla oleju napędowego, co kwalifikuje go jako inny wyrób akcyzowy z zerową stawką na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka jest zobowiązana jedynie do kwartalnych deklaracji AKC-KZ, bez obowiązku zgłoszeń AKC-UA.
Usługi automatycznego handlu kryptowalutami świadczone drogą elektroniczną stanowią usługi elektroniczne zgodnie z art. 2 pkt 26 ustawy o VAT. W przypadku nieprzekroczenia limitu obrotu, miejscem świadczenia na rzecz konsumentów z UE jest Polska, co wyklucza zastosowanie procedury OSS. Dla konsumentów z krajów trzecich miejscem świadczenia jest ich kraj zamieszkania, a procedura OSS nie wpływa na zwolnienie
Usługi świadczone drogą elektroniczną, spełniające kryteria zautomatyzowania i minimalnego udziału człowieka, stanowią usługi elektroniczne w rozumieniu art. 2 pkt 26 ustawy o VAT. Miejsce świadczenia takich usług, gdy spełnione są warunki art. 28k ust. 2 ustawy, jest siedzibą usługodawcy, a nie miejscem pobytu usługobiorcy.
Foliowanie opakowań jednostkowych urządzeń do waporyzacji w składzie podatkowym stanowi produkcję w rozumieniu art. 99ca ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.
Usługi instalacji pomp ciepła i fotowoltaiki na rzecz osób niebędących podatnikami podlegają opodatkowaniu w miejscu położenia nieruchomości, jako usługi związane z nieruchomością, co uprawnia do rozliczenia VAT w procedurze OSS.
W sytuacji produkcji piwa poza składem podatkowym z przedpłatą akcyzy, zgodnie z art. 94 ustawy o podatku akcyzowym, wystarczające jest posiadanie jednego legalizowanego zbiornika objętego prawną kontrolą metrologiczną dla rozliczenia podstawy opodatkowania.
Drenowanie wody poprocesowej z olejów pirolitycznych w składzie podatkowym nie stanowi ubytku wyrobu akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. a i d ustawy o podatku akcyzowym, nie powodując powstania obowiązku akcyzowego. Natomiast ewidencja wyrobów akcyzowych powinna uwzględniać jedynie oleje po całkowitym usunięciu wody poprocesowej.
Proces dealkoholizacji piwa w składzie podatkowym, w wyniku którego powstaje alkohol etylowy o kodzie CN 2208, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu akcyzą. Dalsze wykorzystanie lub utylizacja tego alkoholu również są objęte akcyzą. Procedura utylizacji alkoholu etylowego przez przekazanie do kanalizacji stanowi całkowite zniszczenie wyrobu akcyzowego, co również skutkuje powstaniem obowiązku
Uznania świadczonych usług za usługi elektroniczne, ustalenie miejsca opodatkowania, sposób dokumentowania, zwolnienie od podatku VAT oraz obowiązek rejestracji do procedury VAT OSS.
Uznanie, że świadczone usługi w ramach platformy stanowią usługi elektroniczne; określenia miejsca świadczenia tych usług, na rzecz konsumenta posiadającego stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu w innym państwie Unii Europejskiej oraz na rzecz konsumenta posiadającego stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu w państwie trzecim, a także możliwości rozliczenia przez Spółkę
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Sejm 14 czerwca 2024 r. ostatecznie uchwalił ustawę o ochronie sygnalistów. W związku z tym pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 osób będą musieli wprowadzić procedury umożliwiające sygnalistom zgłaszanie naruszeń prawa.
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem VAT w momencie sprzedaży przedmiotu zastawu będącego zabezpieczeniem, który przeszedł na własność Spółki i zostaje sprzedany z nadwyżką.
Na podstawie procedury One Stop Shop (OSS) podatnicy, nie muszą rejestrować się do celów podatku VAT we wszystkich państwach członkowskich, w których dokonywane są dostawy. Zamiast tego podatek VAT należny od tych transakcji mogą zadeklarować i zapłacić w jednym państwie członkowskim (państwie członkowskim identyfikacji) za pośrednictwem OSS. Przepisy, regulujące procedurę OSS, nie przewidują wykluczenia
Możliwość stosowania szczególnej procedury, określonej przepisem art. 119 ustawy dla świadczonych usług.
Uznanie usług za usługi elektroniczne; określenie miejsca świadczenia usług; rozliczanie podatku VAT w procedurze OSS; brak obowiązku ewidencji za pomocą kasy rejestrującej.
Zastosowanie polskiego numeru NIP na fakturach w przypadku sprzedaży do konsumentów z innych krajów UE, ewidencjonowanie ruchu towarów pomiędzy magazynami oraz braku kolidowania sprzedaży dokonywanej przez Spółkę w ramach procedury OSS z modelem współpracy z firmą logistyczną.
brak opodatkowania naturalnych strat płynu do papierosów elektronicznych powstałych w trakcie produkcji
Podatek od towarów i usług w zakresie: rozliczenia importu towarów na terytorium Polski, momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu towarów, obliczenia i wykazania kwoty podatku należnego, określenia, czy rozliczenie zamknięcia stanowi dokument celny, możliwości rozliczenia podatku należnego zgodnie z art. 33a ustawy, konieczności rozliczania podatku należnego zgodnie z art. 33a ustawy