Zmiana statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego w trakcie inwestycji na podstawie wydanej Decyzji o wsparciu nie wpływa na wysokość wskaźnika intensywności pomocy publicznej ani nie ogranicza prawa do kwalifikowania wydatków na używane środki trwałe.
Podział majątku wspólnego małżonków po rozwodzie nie podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, natomiast naruszenie warunków zwolnienia z art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych przez jednego z nabywców skutkuje utratą zastosowania zwolnienia dla wszystkich.
Jednostce samorządu terytorialnego, która nie może jednoznacznie przypisać wydatków na media do czynności opodatkowanych VAT, przysługuje prawo do proporcjonalnego odliczenia podatku naliczonego. Wydatki na media związane z mieszkaniem chronionym, jako czynnością niepodlegającą opodatkowaniu, wymagają częściowego odliczenia podatku.
Uzyskiwane przez przedsiębiorcę wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług zakwaterowania, wyżywienia i zapewnienia warunków socjalno-bytowych na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w zamian za ustalone świadczenie pieniężne, nie podlega stawce VAT 0% przewidzianej dla nieodpłatnych świadczeń humanitarnych.
Wydatki ponoszone przez spółkę na rzecz uchodźców z Ukrainy, w części związanej z otrzymywanym świadczeniem pieniężnym od fundacji, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio związanych z przychodami, gdyż brak jest związku z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz celem uzyskania, zabezpieczenia lub zachowania przychodów.
Umorzenie części kredytu konsolidacyjnego nie stanowiącego celu mieszkaniowego skutkuje powstaniem przychodu z innych źródeł, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, zaś zwrot nadpłaconych środków nie stanowi przychodu podatkowego i nie podlega opodatkowaniu.
Środki finansowe pobierane przez Podatnika w związku z realizacją obowiązku zwrotu nieuprawnionej pomocy publicznej do Zarządcy Rozliczeń nie stanowią przychodu podatkowego w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ze względu na brak definitywnego przysporzenia majątkowego po stronie Podatnika.
Bezzwrotne świadczenia pieniężne przyznawane nauczycielom w związku z indywidualnym zdarzeniem losowym lub długotrwałą chorobą podlegają zwolnieniu do 6000 zł, zaś inne świadczenia dla byłych nauczycieli są zwolnione do 4500 zł. Nadwyżki są opodatkowane 10% zryczałtowanym podatkiem.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za wynagrodzeniem wypłacanym na podstawie umów z powiatem lub stowarzyszeniem, które nie przewidują ponoszenia ryzyka ekonomicznego ani samodzielności gospodarczej, nie stanowi opodatkowanej działalności gospodarczej na gruncie ustawy o VAT.
Wydatek na nabycie maszyn i urządzeń od podmiotu powiązanego, dokonany po cenie rynkowej, może stanowić koszt kwalifikowany nowej inwestycji w rozumieniu § 8 rozporządzenia ws. pomocy publicznej, na cel zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p., pod warunkiem spełnienia przesłanek formalnych i materiałowych określonych w prawie podatkowym.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony nie przysługuje, gdy zakupy związane są z czynnościami nieopodatkowanymi. W sytuacji, gdy projekt nie generuje przychodów oraz brak jest czynności opodatkowanych VAT, odliczenie podatku nie jest możliwe.
Środki otrzymane przez Spółkę w ramach międzynarodowego programu Akcelerator z funduszy UE, jako bezzwrotna pomoc zagraniczna, są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 23 uCIT.
Świadczenie przez adwokata nieodpłatnej pomocy prawnej w ramach umowy z gminą nie stanowi działalności gospodarczej opodatkowanej VAT-em, gdy umowa wykazuje cechy podporządkowania, stałości wynagrodzenia oraz braku odpowiedzialności wobec osób trzecich.
Dochody otrzymane przez podatnika pochodzące z bezzwrotnej pomocy przekazanej przez organizację międzynarodową X, są zwolnione z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli podatnik bezpośrednio realizuje cele programu finansowanego z tych środków.
Import usług opieki zastępczej, wsparcia oraz nawiązywania kontaktów i doboru opiekuna, świadczonych przez niemieckiego podwykonawcę, nie korzysta z zwolnienia od VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 23 ustawy VAT, jako że nie wykazuje ścisłego związku z głównymi usługami opieki świadczonymi przez wnioskodawcę.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego nie stanowi samodzielnej działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT, a zatem nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na podstawie umowy zlecenia, korzystając z infrastruktury zleceniodawcy, spełnia kryteria nieuznania za działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy VAT, co wyklucza obowiązek jego opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
Brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT świadczenia usług nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego doradztwa obywatelskiego.
Brak opodatkowania świadczonych usług w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT świadczenia usług udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej.
Brak obowiązku odprowadzenia podatku od towarów i usług w związku ze świadczeniem usług nieodpłatnej pomocy prawnej w związku z umową zawartą z Powiatem.
Z tytułu świadczenia usług nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na podstawie umowy zlecenia, za które Wnioskodawca otrzymuje od Fundacji wynagrodzenie, nie jest Wnioskodawca zobowiązany do odprowadzenia podatku od towarów i usług.
ustalenia: • czy otrzymana pomoc publiczna przyznana w oparciu o ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych stanowi dla Spółki przychód korzystający ze zwolnienia z CIT na podstawie ww. art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UPDOP”), • w przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania 1 za prawidłowe,
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT świadczenia usług udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Dokumentowanie ww. czynności.