Spółce przysługuje pełne prawo do odliczenia VAT z faktur za usługi zarządzania likwidacją szkód komunikacyjnych, gdy usługi te są świadczone w ramach działalności opodatkowanej, a ich charakter nie ogranicza odliczenia do poziomu 50% na podstawie art. 86a ust. 1 ustawy o VAT.
Spółce przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur wystawionych przez Kontrahenta, ponieważ usługi zarządzania likwidacją szkód powypadkowych są związane z czynnościami opodatkowanymi, co wyklucza zastosowanie ograniczeń z art. 86a ust. 1 ustawy o VAT.
Stawka ryczałtu od przychodów z usług konserwacyjnych dźwigów osobowych i towarowych wynosi 8,5%, gdyż konserwacja nie jest robotą budowlaną w rozumieniu ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Dla napraw, będących robotami budowlanymi, obowiązuje stawka 5,5%.
Przychód podatkowy z tytułu świadczenia okresowych usług serwisowych i naprawczych powinien być rozpoznany na dzień faktycznego wykonania usługi, zgodnie z art. 12 ust. 3a ustawy o CIT, przy braku cech usługi ciągłej i określonych okresów rozliczeniowych.
Usługi serwisowania i naprawy silników lotniczych wykonywane przez Wnioskodawcę, mimo znaczącej wartości towarów użytych w procesie, stanowią ujęcie kompleksowego świadczenia usług na potrzeby podatku VAT, z miejscem świadczenia ustalanym zgodnie z art. 28b ustawy. Przysługuje mu prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przesłanek wymienionych w art. 86 ust. 1 i 8 ustawy o VAT
W działalności międzynarodowej zakład podatkowy nie powstaje, jeśli działalność trwa krócej niż 12 miesięcy i nie spełnia kryterium stałości, zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Niemcami.
Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT z tytułu importu materiałów powierzonych pod warunkiem faktycznego wykorzystania ich do czynności opodatkowanych, nawet jeśli nie nabywa prawa własności do tych materiałów. Warunki te spełnia Wnioskodawca, który stosuje się do zasady neutralności VAT oraz prowadzi pełną dokumentację celną i księgową, a importowane towary są istotnym elementem działalności
U podatnika objętego ryczałtem od dochodów spółek faktura dokumentująca naprawę samochodu użytkowanego do celów mieszanych, zapłacona przez ubezpieczyciela w zakresie kwoty netto oraz połowy kwoty podatku od towarów i usług i zapłacona przez podatnika w zakresie połowy podatku od towarów i usług, stanowi podstawę do zapłaty podatku dochodowego przez podatnika.
Możliwość dokonania odliczeń w ramach ulgi rehabilitacyjnej wydatków na zakup telefonu komórkowego, smartwatcha i tabletu oraz wydatków na ich naprawy, wymiany baterii oraz opłacenie abonamentów.
Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług kompleksowej naprawy i serwisu pojazdów samochodowych z wykorzystywaniem części, w tym oleju silnikowego stanowiących towar handlowy.
Dotyczy ustalenia, czy: - koszt nabycia łodzi (odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej środka trwałego), ubezpieczenie, wyposażenie, koszty eksploatacyjne, opłaty portowe, naprawy serwisowe i utrzymaniowe, w całości lub w jakiejś części, będą stanowić koszty uzyskania przychodu z działalności Spółki, w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT w związku z planowanym wykorzystaniem łodzi na organizowanie
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu towarów realizowanego na warunkach opisanych w siedmiu scenariuszach.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw oraz ubezpieczeń taboru kolejowego, które Spółka poniosła w poprzednich latach i które nie uległy przedawnieniu i będzie ponosić w latach następnych oraz określenia momentu poniesienia tych kosztów.
Ustalenie, czy - wydatki ponoszone przez Spółkę przed 1 stycznia 2023 r. na naprawę szkody samochodu osobowego Spółki wykorzystywanego do celów działalności gospodarczej Spółki oraz dla prywatnych celów pracowników należy traktować jako tzw. ukrytą dywidendę albo wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, które należy opodatkować ryczałtem od dochodów spółek, - wydatki ponoszone przez Spółkę
Limitowanie kosztów używania samochodów osobowych wykorzystywanych w ramach działalności na podstawie umowy leasingu i umowy najmu, a podnajmowanych kolejnym klientom.
TSUE orzekł, że naprawa i remont wind w budynkach mieszkalnych daje prawo do zastosowania obniżonej stawki VAT. Z obniżonej stawki nie mogą natomiast korzystać usługi konserwacji wind (wyrok TSUE z 5 maja 2022 r. w sprawie C-218/21).
Przychody uzyskane z działalności oznaczonej symbolami PKWiU 81.22.12.0, 81.29.19.0, 81.21.12.0, 33.12.18.0, 33.12.19.0, 33.14.19.0, 33.19.10.0, można opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, natomiast przychody uzyskiwane z działalności oznaczonej symbolem PKWiU 43.22.12.0 można opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 5,5.
Prawo do odliczenia. Moment powstania obowiązku podatkowego. Sposób dokumentowania sprzedaży. Akceptacja faktur. Brak obowiązku zastosowania mechanizmu podzielonej płatności.
Brak obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy oraz brak obowiązku stosowania oznaczenia GTU 07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy.
Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy pojazdów. Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia GTU 07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy pojazdów.
Czy kwota odszkodowania należna od firmy ubezpieczeniowej w związku z uszkodzeniem pojazdu samochodowego rozliczona w sposób bezgotówkowy w sposób opisany w stanie faktycznym jest przychodem podatkowym dla Spółki? Czy opłacone bezpośrednio przez firmę ubezpieczeniową wydatki na powypadkową naprawę pojazdu Spółki przez warsztat samochodowy w sposób opisany w stanie faktycznym stanowią dla Spółki koszt
w zakresie ustalenia: - czy Spółka postępuje prawidłowo nie uznając za koszty uzyskania przychodów wydatków na naprawy do momentu otrzymania odszkodowania, a w momencie jego wpływu zaliczając w koszty podatkowe nadwyżkę wydatków na naprawy nad otrzymanym odszkodowaniem, oraz nie uznając otrzymanego odszkodowania, do wysokości poniesionych wydatków na naprawy nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów
W zakresie przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem odszkodowania z OC sprawcy kolizji.
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)