Powstanie obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług oraz rozpoznanie usługi tożsamej jako usługi kompleksowej.
Obniżenie podstawy opodatkowania w związku z zastosowaniem upustu. Uznanie upustu za kwotę brutto. Uwzględnienie otrzymanej rekompensaty w podstawie opodatkowania.
Sposób rozliczenia udzielonych upustów z tytułu obniżenia zużycia energii elektrycznej przez odbiorców uprawnionych.
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Obowiązek dokonania korekty deklaracji podatkowej dla podatku akcyzowego,
Dotyczy możliwości obniżenia kwoty podatku VAT naliczonego oraz zwrotu różnicy tego podatku z usługi Inwestycji realizowanej przez Producenta.
Zagadnienie dotyczące prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w przypadku obniżenia wyliczonej kwoty należności za energię elektryczną nabytą przez odbiorcę w gospodarstwie domowym oraz prawidłowości dokumentowania tej obniżki na podstawie wystawianej faktury korygującej
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu dotyczącego termomodernizacji budynku.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją planowanej inwestycji.
Możliwość skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej w odniesieniu do wydatku poniesionego na zakup i montaż magazynu energii stanowiącego integralną całość instalacji.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Czy przychód uzyskany przez Spółdzielnię w wyniku zawartego porozumienia, które zwalnia Wnioskodawcę ze zobowiązań finansowych wobec A, uzyskany na podstawie korekt faktur VAT za rok 2021, objęty jest zwolnieniem w podatku dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt. 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Na jaki moment Wnioskodawca powinien ustalić dzień powstania
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Ponoszone przez Spółkę koszty nabycia usług związanych z funkcjonowaniem systemów IT, tj. koszty wsparcia IT oraz koszty operacyjne IT, nie mogą stanowić kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 updop. Katalog kosztów kwalifikowanych uprawniających do skorzystania z ulgi B+R, określony w art. 18d ust. 2 pkt 2 updop, nie wymienia tego rodzaju kosztów tzn. usług.