Otrzymane dofinansowanie przez Spółkę nie stanowi dochodu z tytułu ukrytych zysków ani wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o CIT, co oznacza brak obowiązku ich opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Otrzymywane przez Państwa od Gmin ościennych dotacje w związku z realizacją zadań w zakresie zagospodarowania odpadami komunalnymi stanowić będą wynagrodzenie, a wykonywane przez Państwa w tym zakresie czynności będą spełniać definicję działalności gospodarczej i tym samym podlegały będą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Opodatkowanie czynności przeniesienia praw majątkowych do wyników badań przemysłowych i prac rozwojowych, określenie podstawy opodatkowania oraz fakturowanie otrzymanej kwoty finansowania w związku z realizacją Projektu.
Brak obowiązku uwzględnienia w podstawie opodatkowania VAT części dotacji podmiotowej oraz części dotacji celowych przeznaczonych na świadczenie usługi szkoleniowej oraz zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy dla usług obejmujących realizowane przez Fundację szkolenia.
Stwierdzenie, czy otrzymane dofinansowanie stanowić będzie podstawę opodatkowania oraz w zakresie podlegania opodatkowaniu czynności wykonywanych w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT z faktur związanych z realizacją zadania.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją opisanego projektu oraz brak obowiązku odprowadzenia podatku VAT od kwoty otrzymanej dotacji na realizację ww. projektu.
Obowiązki informacyjne w związku z udzieleniem dotacji celowej na dofinansowanie kosztów budowy przyłączeń kanalizacyjnych.
Czy w odniesieniu do należności wypłacanych uczestnikom szkoleń, stanowiących zwrot kosztów dojazdu na szkolenia, prawidłowym będzie zastosowanie zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji nie powstanie obowiązek pobrania podatku ani sporządzenia informacji podatkowej (np. PIT-11)?
Wnioskodawca dla realizacji odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków na działalność gospodarczą, nie będzie zobowiązany do stosowania zasad, o których mowa w art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT, z uwagi na fakt, że wszystkie dokonywane zakupy są/będą dokonywane w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą opodatkowaną podatkiem od towarów i usług.
Opodatkowanie usług wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz Beneficjentów w ramach Umowy o zastępstwo inwestycyjne oraz w ramach Umowy o dotację celową. Określenie podstawy opodatkowania dla ww. czynności . Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją Przedsięwzięcia.
1. Czy, zakładając, że Wnioskodawca poprawnie dokonał wyboru ryczałtowego formy rozliczania kosztów pośrednich (zgodnie z wymogami prawnymi ubiegania się o dofinansowanie) przychód (nadwyżka) powstały w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie rozliczane ryczałtem niż kwota otrzymanego dofinansowania będzie stanowić dla Wnioskodawcy przychód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym
1. Czy przychód (nadwyżka) powstała w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie rozliczane ryczałtem niż kwota otrzymanego rzeczywiście dofinansowania na poniesienie tych kosztów będzie stanowiła dla Spółki przychód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych? 2. Czy w sytuacji otrzymania przez Spółkę kwoty dofinansowania na koszty pośrednie projektu rozliczane
obowiązki płatnika w związku z udzieleniem dotacji na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła
Skoro jak wskazał Wnioskodawca, otrzymane dotacje: podmiotowa oraz celowe w nierozerwalny sposób towarzyszą prowadzonej działalności i nie stanowią obok niej odrębnego przedmiotu działalności, należy uznać, że związane są z prowadzoną przez Teatr działalnością gospodarczą. W omawianej sprawie, skoro jak wynika z wniosku wszystkie zakupy służą wyłącznie prowadzonej działalności gospodarczej i Wnioskodawca
Zwolnienie z opodatkowania dochodu (nadwyżki) powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie rozliczane ryczałtem niż kwota środków finansowych otrzymanych na realizację unijnych programów pomocowych wraz z określeniem podstawy prawnej tego zwolnienia.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami na budowę oczyszczalni ścieków, sfinansowaną w części z dotacji celowej.
Czy do opisanej we wniosku usługi szkoleniowo-doradczej realizowanej przez Wnioskodawcę na rzecz PARP ma zastosowanie zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych?
Czy otrzymane przez SKA refundacje (dotacje) korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych?
Opodatkowanie stawką podstawową usług szkoleniowych świadczonych w ramach projektu (POKL) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług związanych z projektem.
Należy zatem stwierdzić, iż wynagrodzenie pracowników Wnioskodawcy zaangażowanych w realizację działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki finansowane w 85% ze środków Unii Europejskiej nie podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem wynagrodzenie pracowników