Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy napoju, zawierającego dodatek substancji słodzącej, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, a zawartość cukrów będących monosacharydami i disacharydami wynosi poniżej 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju
Możliwość skorzystania przez Spółkę z ulgi B+R oraz ulgi na innowacyjnych pracowników.
Od 1 lipca 2024 r. zmieni się kwota minimalnego wynagrodzenia za pracę, która będzie obowiązywać do grudnia br. Stawka wzrośnie z 4242 zł do 4300 zł dla pełnego etatu. To oznacza, że niektóre świadczenia zależne od kwoty minimalnej płacy również wzrosną. Od 1 lipca 2024 r. podwyższona zostanie także stawka godzinowa dla zleceniobiorców z 27,70 zł do 28,10 zł brutto.
Ustalenia czy napój wprowadzany na rynek krajowy w zakresie dodatku miodu oraz dodatku kofeiny z ekstraktu z guarany podlega opłacie od środków spożywczych
Sposób obliczania opłaty od napojów zawierających dodatek cukrów oraz substancji słodzących, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Niepodleganie opłacie od środków spożywczych Produktów będących sokami niezawierającymi dodatków substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym poza substancjami występującymi naturalnie w tych Produktach, - obliczanie opłaty od środków spożywczych za wprowadzenie na rynek krajowy Produktów zawierających cukry pochodzące z użytych do wytworzenia tych Produktów koncentratów
Ustalenie czy prowadzona sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego: - napojów A i B na rzecz konsumentów, stanowi wprowadzenie napojów na rynek krajowy, a tym samym czy podlega opłacie od środków spożywczych, - napojów A i B na rzecz przedsiębiorców prowadzących sprzedaż detaliczną napojów, stanowi wprowadzenie napojów na rynek krajowy, a tym samym czy powstaje obowiązek uiszczenia opłaty od środków
Opłata od środków spożywczych, dotycząca wód aromatyzowanych oraz nektarów owocowych.
Uznanie za napój lub syrop w rozumieniu art. 12b ust. 1 ustawy, wyrobu w postaci płynnej przeznaczonego do picia przez ludzi w celu zaspokajania pragnienia; - określanie wysokości opłaty od środków spożywczych na podstawie informacji umieszczonych na etykiecie produktu dotyczących zawartości substancji słodzących, kofeiny lub tauryny, a także informacji z tabeli wartości odżywczych, w której wskazana
Sposób obliczania opłaty od napojów zawierających dodatek cukrów oraz substancji słodzących, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Obowiązek uiszczenia opłaty od napoju, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, zawartość cukru wynosi poniżej 5 g/100 ml, z dodatkiem kofeiny
Obowiązek uiszczenia opłaty od środków spożywczych oraz jej wysokość dla napoju, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, posiadający dodatek kofeiny, cukru lub/oraz substancji słodzącej, a zawartość cukrów wynosi poniżej lub powyżej 5g/100ml.
Obowiązek uiszczenia opłaty od napojów, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju i które będą zawierać substancje słodzące, a także dodatek kofeiny i/lub tauryny.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatków spisowych i nagród.
Pomimo że umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania z Nigerią nie ma mocy obowiązującej, to w związku uiszczaniem podatku w Nigerii Wnioskodawcy przysługuje prawo do zastosowania odliczenia od podatku dochodowego kwoty tzw. ulgi abolicyjnej przewidzianej w art. 27g ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zapłaconego Wynagrodzenia za Sukces.
Prawo do zaliczenia zapłaconego wynagrodzenia za sukces do kosztów uzyskania przychodów
Czy Spółce przysługuje prawo do zaliczenia zapłaconego Wynagrodzenia za Sukces do kosztów uzyskania przychodu? (pytanie oznaczone we wniosku numerem 2)
Prawo do zaliczenia zapłaconego wynagrodzenia za sukces do kosztów uzyskania przychodów
Możliwość zastosowania przez płatnika 50% kosztów uzyskania przychodów.
Zastosowanie zwolnienia przedmiotowego do udzielonej pomocy materialnej.