Zmiana statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego w trakcie inwestycji na podstawie wydanej Decyzji o wsparciu nie wpływa na wysokość wskaźnika intensywności pomocy publicznej ani nie ogranicza prawa do kwalifikowania wydatków na używane środki trwałe.
Koszty dzierżawy nieruchomości od podmiotu powiązanego, spełniające wymogi kwalifikowalności określone w rozporządzeniu o wsparciu nowych inwestycji, mogą być uznane za koszty kwalifikowane do objęcia pomocą publiczną, w ramach zwolnienia podatkowego na podstawie decyzji o wsparciu.
Dla celów kalkulacji wskaźnika rentowności, określonego w art. 24ca ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, należy uwzględniać całkowity dochód Spółki, obejmujący zarówno dochód opodatkowany, jak i dochód zwolniony, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o CIT.
Przy kalkulacji wskaźnika dochodowości, na podstawie art. 24ca ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, uwzględnia się całość dochodów, w tym zwolnionych z opodatkowania, co odzwierciedla pełną efektywność ekonomiczną przedsiębiorstwa i odpowiada celowi regulacji.
Dochody z działalności gospodarczej objętej decyzją o wsparciu, realizowanej na terenie zakładu przez pracowników, są zwolnione z CIT zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. Dochody z działalności angażującej podwykonawców lub poza zakładem nie korzystają z tego zwolnienia.
Wydatek na nabycie maszyn i urządzeń od podmiotu powiązanego, dokonany po cenie rynkowej, może stanowić koszt kwalifikowany nowej inwestycji w rozumieniu § 8 rozporządzenia ws. pomocy publicznej, na cel zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p., pod warunkiem spełnienia przesłanek formalnych i materiałowych określonych w prawie podatkowym.
Dochód uzyskiwany z tytułu świadczenia kompleksowego w ramach SSE podlega zwolnieniu z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, natomiast dochód z tytułu sprzedaży złomu nie korzysta z takiego zwolnienia.
Przychody i koszty wynikające z umów faktoringu, związanych z wierzytelnościami z działalności zwolnionej z opodatkowania, przypisuje się do działalności opodatkowanej, ponieważ umowy te nie są integralną częścią działalności objętej wsparciem, co wyklucza ich zwolnienie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP.
Producent w rozumieniu art. 18eb ustawy o CIT obejmuje podmioty wytwarzające produkty samodzielnie, nawet przy zakupie surowców zewnętrznych, mogące korzystać z ulgi na ekspansję, pod warunkiem przypisania kosztów do działalności opodatkowanej.
Dochody zwolnione z podatku obejmują te uzyskane z działalności na terenie inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, przy czym nabywanie komponentów od zewnętrznych dostawców nie wpływa na prawo do zwolnienia; jednak czynności produkcyjne poza tym terenem, jak szycie pokrowców, muszą być wydzielone, gdyż nie podlegają zwolnieniu.
Do momentu zakończenia inwestycji określonego w decyzji o wsparciu, dochody i koszty działalności inwestycyjnej kwalifikują jako opodatkowane, a spółka może korzystać z ulg o ile koszty nie zmniejszają dochodu zwolnionego. Straty przed zakończeniem inwestycji rozlicza się według generalnych reguł CIT.
Dochody uzyskiwane z działalności obejmującej dostawę, transport i montaż produktów mogą podlegać zwolnieniu z CIT, gdy stanowią jedną całość gospodarczą z działalnością objętą decyzją o wsparciu, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. Usługi pomocnicze muszą być ściśle związane z działalnością główną określoną w decyzji.
Środki finansowe otrzymane od Ministerstwa Klimatu i Środowiska z tytułu zwrotu kosztów, stanowią przychód podatkowy, a koszty związane z niesprzedanymi towarami mogą być uznane jako bezpośredni koszt uzyskania przychodu w rozliczeniowym roku podatkowym, w którym przychód został uzyskany, z wyłączeniem możliwości ich ponownego zaliczenia w przyszłych okresach.
Dochody uzyskane z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, które obejmują złożone produkty nabyte i opracowane przez Spółkę z wykorzystaniem zewnętrznych dostawców, mogą podlegać zwolnieniu z podatku dochodowego, o ile całość procesu produkcyjnego odbywa się w ramach nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji. Sprzedaż tych produktów, jako całości funkcjonalnej, uprawnia
Cena netto nabycia środków trwałych wykorzystywanych na podstawie leasingu finansowego, w tym opłaty wstępne, raty leasingowe oraz wartość końcowa, stanowią koszty kwalifikowane inwestycji na cele ulgi podatkowej, pod warunkiem spełnienia wszystkich kryteriów określonych w przepisach rachunkowych i Rozporządzeniu PSI.
Podatnik, który w roku podatkowym nie korzysta ze zwolnień podatkowych wynikających z zezwolenia SSE czy decyzji o wsparciu, jest uprawniony do odliczenia kosztów kwalifikowanych działalności B+R w ramach ulgi B+R, pod warunkiem, że koszty te nie są uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z opodatkowania CIT, zgodnie z art. 18d ust. 6 ustawy o CIT.
Dochód ze sprzedaży akcesoriów do produktów zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, gdyż stanowi działalność pomocniczą wspierającą działalność główną określoną w decyzji o wsparciu, natomiast wartość Montażu realizowanego przez podmioty trzecie nie podlega opodatkowaniu w ramach tego zwolnienia, jako że nie wchodzi w skład działalności objętej decyzją o wsparciu.
Wydatki związane z wynagrodzeniem za usługi VDR oraz doradztwa prawnego, nawet jeśli nie prowadzą do osiągnięcia bezpośrednich przychodów, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów. Powinny być one alokowane do działalności zwolnionej i opodatkowanej za pomocą klucza przychodowego zgodnie z art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o CIT.
Moment od którego spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym uzyskiwanych przez nią dochodów, na podstawie decyzji o wsparciu.
W zakresie rozliczenia straty wygenerowanej w latach 2020-2023 na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o CIT.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b w przypadku przekształceń działalności gospodarczej.
Możliwość zastosowania odliczeń w ramach ulgi rehabilitacyjnej przy orzeczeniu wojskowej komisji lekarskiej, przyznającej trzecią grupę inwalidztwa z ogólnego stanu zdrowia i w związku ze służbą wojskową, oraz decyzji przyznającej uprawnienie do renty inwalidzkiej dla III grupy.
Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości dla której zawarto umowę przedwstępną.