Stosowanie stawki VAT 0% do refakturowanej usługi międzynarodowego transportu towarów, wymagane jest uzyskanie potwierdzenia przez organy celne wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania importu, co czyni niezasadnym użycie preferencyjnej stawki bez pełnej dokumentacji.
Stawkę podatku VAT w wysokości 0% można zastosować do międzynarodowego transportu towarów z Polski do krajów trzecich, jeśli usługodawca posiada odpowiednią dokumentację potwierdzającą wywóz poza UE i działa na zasadzie pośrednictwa w świadczeniu usługi.
Usługi transportu lotniczego pasażerów nabyte i dalej odsprzedawane nie podlegają opodatkowaniu na terenie Polski pod warunkiem, że nie występuje odcinek trasy wewnątrz Polski, a miejsce świadczenia uzasadnia opodatkowanie w innym kraju. W przypadku importu i odsprzedaży takich usług na terytorium kraju nie rozpoznaje się importu usług.
Usługa transportu międzynarodowego pasażerów w przypadku czarteru samolotów podlega opodatkowaniu w miejscu faktycznego świadczenia, gdzie odbywa się przemieszczanie, uwzględniając pokonane odległości. Dla zastosowania preferencyjnej stawki 0% VAT niezbędna jest dokumentacja potwierdzająca spełnienie warunków określonych w przepisach. Import usług musi być deklarowany, jeśli miejsce świadczenia to
Usługi pośrednictwa, w tym odsprzedaż biletów lotniczych i kolejowych przez Wnioskodawcę, stanowią usługę turystyki w rozumieniu art. 119 Ustawy o VAT i podlegają opodatkowaniu systemem marży. Opłaty transakcyjne, jako składnik tej usługi, nie mogą być traktowane jako odrębne wynagrodzenie.
Uznanie opisanej usługi jako restauracyjnej lub cateringowej, miejsce jej opodatkowania oraz możliwość opodatkowania tej usługi stawką w wysokości 0%.
Rozpoznanie importu usług przewozów lotniczych pasażerów i ich opodatkowania.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Sprzedaż biletu lotniczego wraz z Usługami dodatkowymi stanowi świadczenie kompleksowe, a miejsce świadczenia Usług dodatkowych znajduje się – jak w przypadku usług transportu lotniczego – poza terytorium kraju
Ustalenie, czy w odniesieniu do należności wypłaconych Podmiotom, posiadającym siedzibę działalności gospodarczej poza terytorium Polski, z tytułu zakupu biletów lotniczych zastosowanie znajdzie art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 12 sierpnia 2017 r., a tym samym Wnioskodawca występował w charakterze płatnika zobowiązanego do naliczenia,
Miejsca świadczenia i opodatkowania usług związanych z transportem lotniczym pasażerów.
Czy wydatki, które mają być ponoszone przez Wnioskodawcę na wynagrodzenia pracowników Wnioskodawcy, konkretnie specjalisty do spraw marketingu i reklamy oraz operatora urządzeń służących do utrwalania obrazów lub obrazów i dźwięków, jak również wydatki ponoszone na bilety lotnicze, bilety na statek rejsowy, hotele, wyżywienie, koszty przejazdu transportem zbiorowym (autobusy, tramwaje, kolej, transport
Czy w związku z opisanym stanem faktycznym, można uznać, że: przychód z tytułu organizacji lotu jest osiągany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a co za tym idzie Wnioskodawca powinien jako płatnik uiścić podatek w wysokości 10% z tytułu przychodów osiąganych przez nierezydenta (spółkę z siedzibą na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych) jako zagraniczne przedsiębiorstwo żeglugi powietrznej na terytorium
W odniesieniu do opisanych we wniosku Wierzytelności, Wnioskodawca nie będzie nabywał wierzytelności trudnych, o których mowa w wyroku TSUE w sprawie C-93/10 i w związku z tym nabycie przedmiotowych Wierzytelności będzie stanowiło odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, a tym samym będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 5 ust. 1 tej ustawy.
Opodatkowanie przychodów z działalności usługowej związanej z pilotowaniem samolotów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
Czy Wnioskodawca od przyszłego roku podatkowego może rozliczać się ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych 8,5%?
Możliwość opodatkowania przychodów z tytułu świadczenia usług pilotowania samolotów oraz usług szkolenia pilotów oraz kandydatów na pilotów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Możliwość opodatkowania przychodów z tytułu świadczenia usług pilotowania samolotów pasażerskich oraz usług szkolenia pilotów oraz kandydatów na pilotów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie ustalenia właściwej stawki opodatkowania pilot samolotów pasażerskich.
W zakresie właściwej stawki dla usług związanych z transportem lotniczym międzynarodowym osób.
Brak zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla świadczonych usług art. 83 ust. 1 pkt 8.
Określenia prawidłowej podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży biletów lotniczych Przewoźników innych niż X oraz określenia podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży biletów lotniczych X.