W sierpniu 2023 r. w wyniku ulew został podtopiony magazyn firmowy. W związku z tym uszkodzeniu (zniszczeniu) uległa partia przechowywanych tam towarów, które już nie nadają się do dalszej sprzedaży. Jak prawidłowo udokumentować fakt ich uszkodzenia? Czy musimy korygować VAT, który odliczyliśmy przy nabyciu tych towarów? W jaki sposób zaewidencjonować w księgach rachunkowych takie zdarzenie?
Płatnicy poszkodowani w sierpniowej powodzi mają możliwość opłacenia składek za lipiec, sierpień i wrzesień 2010 r. w terminie odroczonym do końca roku. Oznacza to, że te składki staną się wymagalne dopiero od 1 stycznia 2011 r. i dopiero od tego dnia ZUS będzie liczyć odsetki za zwłokę.
Płatnicy składek, będący jednocześnie poszkodowanymi przez powodzie, jakie miały miejsce w Polsce w 2010 r., składki za okres od kwietnia do czerwca powinni wpłacić najpóźniej 30 września br., a składki za okres od lipca do września br. - najpóźniej 31 grudnia 2010 r. Składki należne za te miesiące najlepiej wpłacać odrębnymi przelewami.
Rada Ministrów rozporządzeniem z 13 sierpnia 2010 r. zmieniła wiele terminów istotnych dla osób starających się o pomoc w związku ze stratami wyrządzonymi w 2010 r. przez powódź i osunięcia ziemi wywołane opadami atmosferycznymi. Nowe terminy zostały wyznaczone m.in. w zakresie ubiegania się o dofinansowania, refundacje czy odroczenie terminów płatności.