Skutki podatkowe cash-poolingu: na Zainteresowanych będzie spoczywał obowiązek dokumentacyjny, wynikający z art. 11k ust. 1 ustawy o CIT oraz odsetki, prowizje oraz opłaty za uczestnictwo w systemie cash-poolingu obciążające Zainteresowanych na rzecz Banku będą podlegały ograniczeniom wynikającym z art. 15c ustawy o CIT
Dotyczy transakcji kontrolowanej pomiędzy Wnioskodawcą, a jego zagranicznym oddziałem.
Obowiązek sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych dla Transakcji opisanym stanie faktycznym
1.Czy Wnioskodawca w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 marca 2023 r. był podmiotem powiązanym w rozumieniu przepisu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z opisanym we wniosku Stowarzyszeniem. 2.Czy Wnioskodawca po 31 marca 2023 r. był podmiotem powiązanym w rozumieniu przepisu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z opisanym we wniosku Stowarzyszeniem
Czy dokonywanie Transakcji pomiędzy Wnioskodawcą a Podmiotem powiązanym będzie skutkowało opodatkowaniem Ryczałtem, a w szczególności czy Wnioskodawca powinien rozpoznawać w związku z Transakcjami ukryty zysk w rozumieniu przepisów ustawy o CIT.
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r. na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w zakresie transakcji dokonanych pomiędzy Spółką a Kontrahentami.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych.
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych w sytuacji, gdy kontrahenci ponieśli stratę z innego źródła przychodów niż to, w ramach którego została dokonana transakcja.
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r. w zakresie transakcji dokonanych pomiędzy Spółką a Kontrahentami.
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r. w zakresie transakcji dokonanych pomiędzy Spółką a Kontrahentami.
Skorzystanie z wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy o CIT.
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r. na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w zakresie transakcji dokonanych pomiędzy Spółką a Kontrahentami.
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka ma obowiązek sporządzać dokumentację cen transferowych z tytułu przesunięć majątkowych między hiszpańskim Oddziałem a polską Spółką, - czy wewnętrzne przesunięcia majątkowe lub WDT z polskiej siedziby na rzecz Oddziału hiszpańskiego skutkuję powstaniem przychodu z transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o podatku dochodowym
Skutki podatkowe przystąpienia do zagranicznego funduszu inwestycyjnego.
W zakresie ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Wnioskodawcę od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Wnioskodawcę od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym
Transakcje refakturowania wydatków, usług o niskiej wartości dodanej i krajowe transakcje kontrolowane zwolnione, o których mowa we wniosku o ile nie przekroczyły progów dokumentacyjnych wynikających z art. 11k ustawy o CIT, nie podlegają raportowaniu w informacji o cenach transferowych TPR-C za 2022 r.
Ustalenie, czy przychody z faktoringu podlegają opodatkowaniu oraz czy mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, czy Spółka powinna uwzględniać faktoring w kwotę przychodów wykorzystywanej do kalkulacji na podstawie art. 15 ust. 2-2a
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
1. Czy Transfer Aktywów z FIZ do ASI na podstawie art. 32a USIR będzie zwolniony z opodatkowania CIT po stronie FIZ? 2. Czy w odniesieniu do Transferu Aktywów z FIZ do ASI, zastosowanie znajdą przepisy o cenach transferowych a FIZ będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych?
Czy w opisanym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym prawidłowe jest określenie wartości dokonywanych przez Wnioskodawcę darowizn w oparciu o stosowane przez niego ceny sprzedaży netto wraz z podatkiem od towarów i usług, w części przekraczającej kwotę podatku naliczonego, którą podatnik ma prawo odliczyć zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług z tytułu dokonania tej darowizny.
Dotyczy ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym w zakresie udzielonych pożyczek na potrzeby ustalenia swoich obowiązków dokumentacyjnych w zakresie dokumentacji cen transferowych, tj. ustalenia czy wartość tej transakcji przekracza w roku obrotowym obejmującym okres 1 październik 2019 r. – 30 wrzesień 2020 r. progi dokumentacyjne