Pracodawcy, którzy w 2020 r. mieli obowiązek utworzenia zfśs, powinni przekazać do 30 września 2020 r. na rachunek funduszu pozostałą kwotę odpisu podstawowego i ewentualne zwiększenia. Podmioty, które utworzyły fundusz dobrowolnie, środki na jego działalność mogą przekazać w innym dowolnie ustalonym terminie, przy czym również na wyodrębnione konto funduszu. W 2020 r. maksymalna podstawa odpisu wynosi
Odnosząc powyższe rozważania na grunt niniejszej sprawy, wskazać należy, iż udział pracowników/emerytów/rencistów i członków ich rodzin w wyjazdach w ramach prowadzonej działalności kulturalno-oświatowej, dofinansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, które będą ogólnodostępne dla wszystkich uprawnionych i będą miały charakter integracyjny, co wpłynie na polepszenie atmosfery panującej
Pracodawcy, którzy mieli w tym roku obowiązek utworzenia zfśs, powinni przekazać na rachunek funduszu pozostałą część odpisu podstawowego (najczęściej 25%) oraz ewentualne odpisy dodatkowe. W 2019 r. maksymalna podstawa odpisu na zfśs wynosi 3278,14 zł.
Do 31 maja 2019 r. pracodawcy, którzy mieli w tym roku obowiązek utworzenia zfśs , powinni przekazać co najmniej 75% odpisu podstawowego na rachunek funduszu. Pracodawcy, którzy utworzyli fundusz dobrowolnie, środki na jego działalność mogą przekazać w innym dowolnie ustalonym terminie, przy czym również na wyodrębnione konto funduszu. W 2019 r. maksymalna podstawa odpisu na zfśs jest wyższa niż w
Przedstawiamy przegląd zaproponowanych przez rząd zmian w przepisach, które mają "poprawić otoczenie prawne przedsiębiorców". Nowe przepisy mają wejść w życie z dniem 1 stycznia 2017 r., ale nadal - do dnia oddania Mk do druku - nie zakończyły się prace legislacyjne nad projektem ustawy. Przedsiębiorcy powinni już jednak wiedzieć, jakie mają to być zmiany, ponieważ mogą one istotnie wpływać na prowadzoną
w zakresie braku obowiązku określenia kwot podatku naliczonego z zastosowaniem proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy
w zakresie braku obowiązku określenia kwot podatku naliczonego z zastosowaniem proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy
Brak obowiązku określenia kwoty podatku naliczonego z zastosowaniem proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 21 ustawy o podatku od towarów i usług.
Czy na skutek zmiany zasad finansowania, na wyżej opisane, emitowanych przez Spółkę Bonów, które będą wydawane pracownikom Spółki, Spółka będzie miała prawo zmniejszyć przychody z działalności gospodarczej, a tym - samym podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych o całą kwotę rabatu, sukcesywnie i proporcjonalnie do stopnia realizacji bonów towarowych przez pracowników?
Jesteśmy pracodawcą spoza sfery budżetowej. W naszej firmie od 2009 r. tworzymy zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (nie jesteśmy objęci układem zbiorowym pracy i nie jesteśmy zobowiązani do wydania regulaminu wynagradzania). Na początku roku sprawdziliśmy stan zatrudnienia i okazało się, że na 1 stycznia 2013 r. zatrudniamy na pełny etat 10 pracowników. Czy w takiej sytuacji możemy zrezygnować
W naszej firmie (jesteśmy pracodawcą prywatnym) w 2010 r. został utworzony zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Zaplanowany stan zatrudnienia w 2010 r. (45 etatów) okazał się wyższy od rzeczywistego (32 etaty). Na koniec poprzedniego roku nie zrobiliśmy korekty odpisu (tzn. zmniejszenia odpisu). Ponieważ okazało się, że środki z 2010 r., które pozostały na koncie funduszu, były wystarczające na
W sierpniu br. przejęliśmy spółkę, w której jest zatrudnionych 15 pracowników. W związku z tym nie został stworzony dla nich fundusz socjalny. W naszej firmie jest utworzony ZFŚS. We wrześniu będziemy przekazywać na fundusz II ratę odpisów na działalność socjalną. Czy pracownicy przejętej spółki mają prawo do świadczeń z ZFŚS? Czy w związku z przejęciem musimy zwiększyć kwotę odpisów na fundusz, uwzględniając
Jednemu z pracowników wypłacaliśmy na początku 2011 r. miesięczny ryczałt za używanie prywatnego pojazdu i zwracaliśmy mu koszty za wykorzystywanie telefonu prywatnego do celów służbowych. Ponadto z zfśs pracownik otrzymał dofinansowanie do urlopu, do tzw. wczasów pod gruszą. Jednak podczas kontroli ZUS zakwestionował to dofinansowanie, ponieważ zgodnie z naszym regulaminem zfśs wszyscy zatrudnieni
Wnioskodawca na podstawie umów cywilnoprawnych zajmuje się obsługą Funduszu Świadczeń Socjalnych jednostek oświatowych. Czy na podstawie ww. umów jest możliwym scedowanie obowiązków płatnika na inny podmiot?
Jeden z naszych pracowników ma niepełnosprawne dziecko w wieku 12 lat. Złożył wniosek o dofinansowanie z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych kosztów udziału jego dziecka i w turnusie rehabilitacyjnym. Czy od wypłaconej kwoty powinniśmy pobrać zaliczkę na podatek i składki ZUS?
Czy dofinansowanie do turnusu rehabilitacyjnego niepełnosprawnego małoletniego dziecka pracownika pokryte z ZFŚS podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ?