Opodatkowani podatkiem od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Powstanie obowiązku podatkowego dla Wnioskodawcy z tytułu dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Powstanie obowiązku podatkowego z tytułu dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej w związku z planowanym podziałem spółki. Problem oceny przesłanek z art. 30f ust. 3 pkt 3 lit. c, art. 30f ust. 3 pkt 4 lit. b i art. 30f ust. 3 pkt 5 lit. d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy dla celów obliczenia przez Wnioskodawcę podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 24a ust. 4 w zw. z art. 24a ust. 6 ustawy o CIT przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego Połączenie Spółki Przejmującej ze Spółką Przejmowaną będzie skutkować powstaniem u Wnioskodawcy przychodu na podstawie przepisów ustawy o CIT?
W zakresie możliwości odliczenia przez Wnioskodawcę od podatku wyliczonego od dochodów zagranicznej spółki kontrolowanej z siedzibą na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych, kwoty równej podatkowi dochodowemu zapłaconemu przez zagraniczną spółkę kontrolowaną w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
W zakresie ustalenia, czy: - spółka LTSM L.L.C. nie będzie zagraniczną spółką kontrolowaną w rozumieniu art. 24a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (ustawy o CIT); - dywidenda wypłacona Wnioskodawcy z zysków spółki LTSM L.L.C. będzie podlegać zwolnieniu od podatku dochodowego z dywidend, w części odpowiadającej 95% tych kwot, w związku z treścią art. 24n ust. 1 ustawy o CIT.
Możliwość odliczenia w roku podatkowym 2018 i w latach następnych od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej nieodliczonych kwot dywidend otrzymanych w latach 2015-2017
Zastosowanie zwolnienia przedmiotowego do dochodów (przychodów) FIZAN osiąganych za pośrednictwem zagranicznych spółek kontrolowanych
Zastosowanie obowiązującego od 1 stycznia 2015 r. przepisu dot. zagranicznych spółek kontrolowanych w związku z objęciem tytułów uczestnictwa w maltańskim funduszu inwestycyjnym.
Zwolnienie z opodatkowania dochodów (przychodów) FIZAN, innych niż wskazanych w art. 17 ust. 1 pkt 57 lit. a-g, osiąganych za pośrednictwem zagranicznej spółki kontrolowanej
Ministerstwo Finansów opublikowało komunikat, w którym ostrzega podatników przed stosowaniem schematów agresywnej optymalizacji podatkowej polegających na nadużywaniu zagranicznych spółek kapitałowych. Dotyczy to spółek, które, jak stwierdza Ministerstwo Finansów, formalnie są zarejestrowane za granicą, podczas gdy faktycznie są polskimi podatnikami i są zarządzane z terytorium Polski. W komunikacie
Jednym z kryteriów stosowania przepisów o zagranicznej spółce kontrolowanej (dalej: CFC) jest, by w kraju siedziby tej spółki stawka podatku CIT była o 25% niższa niż w Polsce. Jeżeli w danym kraju obowiązuje progresywna skala podatkowa podatku dochodowego od osób prawnych, wystarczy, że choćby jeden z progów podatkowych jest niższy niż 14,25%, (czyli 75% stawki polskiego podatku CIT, tj. 19%), aby