Transakcje sprzedaży (wymiany) walut fiducjarnych i wirtualnych są świadczeniem usług podlegającym opodatkowaniu VAT w Polsce, które jednak korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, a ich charakter nie kwalifikuje ich jako pomocnicze transakcje w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy o VAT.
Usługi nabycia, sprzedaży i wymiany kryptowalut oraz stablecoin mogą korzystać ze zwolnienia z VAT, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, o ile miejscem świadczenia jest terytorium Polski. Odliczenie podatku naliczonego przysługuje w przypadku spełnienia warunków z art. 86 ust. 9, jeżeli miejscem świadczenia usług jest terytorium państwa trzeciego.
Przychody z tytułu sprzedaży „Udziałów polskich” przez polskiego rezydenta podatkowego stanowią przychody osiągane na terytorium RP i nie mogą być opodatkowane ryczałtem przewidzianym dla "przychodów zagranicznych". Inne badane przychody Wnioskodawcy mogą być uznane za "przychody zagraniczne" podlegające ryczałtowi, przy spełnieniu przepisanych warunków.
Wymiana pieniądza elektronicznego (stablecoins) na złotówki i odwrotnie.
Uznanie transakcji wymiany walut za świadczenie usług zwolnionych oraz w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu świadczenia ww. usług; nieuznanie transakcji wymiany walut za transakcje pomocnicze w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy oraz możliwości nieuwzględniania tych transakcji przy kalkulacji tzw. proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
1. Czy w sytuacji sprzedaży przez Wnioskodawcę opisanych we wniosku NFT w zamian za walutę wirtualną przyjęcie płatności przez Wnioskodawcę w postaci waluty wirtualnej, traktowane będzie jak transakcja barterowa, tj. wystąpią dwie umowy, przy czym Wnioskodawca będzie zarówno sprzedawcą, jak i nabywcą, tj. sprzedawcą opisanych NFT oraz nabywcą (kupującym) waluty wirtualnej otrzymanej w zamian za oferowane
Na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z nabywaniem monet ze złota dewizowego, każdorazowo, kiedy kwota zakupu przekroczy wartość 1000 zł. Obowiązek uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych nie wystąpi jedynie wówczas, gdy zostaną spełnione przesłanki, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Przewalutowanie środków pieniężnych posiadanych przez Wnioskodawcę nie skutkuje powstaniem przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Operacja przewalutowania środków pieniężnych w walucie obcej na środki pieniężne w złotych jest neutralna podatkowo. Wnioskodawca dokonał przewalutowania (na złote) dochodów zgromadzonych w drodze spadku ze Stanów Zjednoczonych Ameryki, które
Przychody ze zbycia kryptowalut nie stanowią przychodów z zysków kapitałowych, o których mowa w art. 7b ust. 1 updop, a zatem należy je zakwalifikować do przychodów z innych źródeł (odp. na pytanie nr 2). Momentem powstania przychodu podatkowego na gruncie przedstawionego stanu faktycznego będzie natomiast moment zawarcia transakcji zbycia kryptowaluty (tj. sprzedaż jednostek kryptowaluty w zamian
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wymiany walut.
Podstawa opodatkowania usługi wymiany waluty obcej.
Jakie zasady winny być stosowane dla celów ustalenia zapisów w deklaracji VAT-7, tj. obrót jako prowizja (wynik ze sprzedaży walut) czy obrót jako wartość sprzedanej i zakupionej waluty?