Zastosowanie zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT wymaga bezpośredniego zawarcia umowy z siłami zbrojnymi USA przez wykonawcę kontraktowego. Pracownicy takich kontraktowych wykonawców nie korzystają z omawianego zwolnienia podatkowego, jeśli umowy nie są zawierane bezpośrednio z siłami zbrojnymi USA.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 uptu, podatnikom przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego z wydatków na kompleksową organizację spotkań szkoleniowych, z zastrzeżeniem wyłączenia kosztów napojów alkoholowych, pod warunkiem związku tychże wydatków z działalnością opodatkowaną.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz związku pracodawców za usługi promocyjno-marketingowe mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów w świetle art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż stanowią definitywne wydatki związane z działalnością gospodarczą, przyczyniające się do wzrostu przychodów.
Sprzedaż usług gastronomicznych na miejscu i z okienka stanowi sprzedaż detaliczną, podlegającą podatkowi od sprzedaży detalicznej, w myśl art. 3 pkt 5 ustawy PSD. Natomiast sprzedaż realizowana przez aplikację oraz usługi pozostałe są wyłączone spod tego podatku, jako że nie spełniają definicji ani warunków sprzedaży detalicznej.
Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz organizacji pracodawców mogą stanowić koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ustawy o PIT, o ile mają określony związek z przychodami z działalności gospodarczej, nie są składkami członkowskimi i są prawidłowo udokumentowane.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika z tytułu usług świadczonych przez związek pracodawców mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, jeśli spełniają przesłanki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT i nie stanowią składek członkowskich, o których mowa w art. 23 ust. 1 tej ustawy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą, związane z zawartym kontraktem na świadczenie usług marketingowych przez organizację pracodawców, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania i wykazania związku przyczynowo-skutkowego między ponoszonymi wydatkami a przychodami z działalności
Opłaty marketingowe ponoszone przez podmioty gospodarcze na rzecz organizacji pracodawców za usługi promocyjno-marketingowe mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile spełniają warunki definitywności wydatków, ich odpowiedniego udokumentowania i wpływu na przychody podatkowe.
Poniesione przez Wnioskodawcę opłaty marketingowe mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem, że są uzasadnione i udokumentowane jako wydatki mające związek przyczynowego z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz nie są wyłączone z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłaty marketingowe uiszczane przez wnioskodawcę w związku z korzystaniem z usług marketingowych świadczonych przez związek pracodawców, nie stanowią składek członkowskich, a jako wydatki poniesione w celu uzyskania przychodów mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawcę w ramach kontraktu ze Związkiem na usługi promocyjno-marketingowe mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem wykazania ich związku z przychodami i odpowiedniego udokumentowania.
Przychody z działalności gastronomicznej polegającej na prowadzeniu budki z lodami, zgodnie z PKWiU 56.10.19.0, mogą być opodatkowane ryczałtem 3% pod warunkiem braku sprzedaży alkoholu powyżej 1,5% oraz spełnienia warunków ustawowych.
Przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług przygotowania posiłków podlegają opodatkowaniu 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o ile działalność ta spełnia definicję działalności gastronomicznej według ustawy i nie obejmuje sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 1,5%.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają wymogi art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym posiadają związek z działalnością gospodarczą i są należycie udokumentowane.
Opłaty marketingowe, ponoszone przez franczyzobiorców na rzecz związków pracodawców, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, gdy są definitywne, związane z działalnością gospodarczą, właściwie udokumentowane oraz nie stanowią składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców za świadczone usługi marketingowe mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem ich właściwego udokumentowania jako rzeczywistego wynagrodzenia za świadczone usługi.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę z tytułu umowy związkowej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli ich cel stanowi zwiększenie przychodów i spełniają kryteria art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, a nie są wyłączone przez art. 23 ust. 1 pkt 30 tej ustawy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez przedsiębiorcę z tytułu usług świadczonych przez związek pracodawców mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, jeżeli spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym wykazują związek przyczynowy z osiągniętymi przychodami i są należycie udokumentowane oraz nieobjęte wyłączeniami art. 23 ust. 1.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę w ramach działalności promocyjnej, mające na celu zwiększenie przychodów, spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o PIT i mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem właściwego udokumentowania i wykazania związku przyczynowego z prowadzoną działalnością.
Opłaty marketingowe, ponoszone jako wynagrodzenie za usługi promocyjno-marketingowe świadczone przez związek pracodawców, stanowią koszty uzyskania przychodów, jeżeli zostaną prawidłowo udokumentowane i mają na celu zwiększenie przychodów podatnika, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłaty marketingowe, poniesione jako wynagrodzenie za usługi promocyjno-marketingowe świadczone przez związek pracodawców, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w świetle art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile są definitywne, racjonalne i mają wpływ na przychody.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz organizacji pracodawców, stanowiące wynagrodzenie za usługi marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem wykazania, iż mają one związek z przychodami z działalności gospodarczej i są właściwie udokumentowane.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na usługi promocyjno-marketingowe świadczone przez związki branżowe, nie są składkami członkowskimi i mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli spełniają warunki z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłaty marketingowe poniesione w celu promocji działalności gospodarczej podatnika, spełniające kryteria określone w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, pod warunkiem właściwego udokumentowania i udowodnienia związku z przychodem.