Przychody z reklamowej działalności wnioskodawczyni, sklasyfikowane pod PKWiU 63.11.20.0, 59.11.12.0 oraz 58.19.29.0, mogą być opodatkowane stawką 8,5% według art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów, przy spełnieniu dodatkowych warunków formy opodatkowania.
Odpłatne udostępnianie Sali przez gminę na rzecz podmiotów zewnętrznych stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT i niekorzystającą ze zwolnienia. Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z utrzymaniem sali, zgodnie z art. 86 ustawy o VAT.
Udostępnienie składników majątkowych na rzecz Zainteresowanego nie stanowi dostawy towarów ani świadczenia usług w rozumieniu ustawy o VAT, ponieważ nie przenosi prawa faktycznego dysponowania jak właściciel i pozostaje technicznym elementem umowy o świadczenie usług.
Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT naliczonego z faktur za zakupy pojazdów dla OSP, gdyż nie są one związane z czynnościami opodatkowanymi, lecz służą wyłącznie do wykonywania zadań własnych gminy niepodlegających VAT.
Nieodpłatne udostępnienie infrastruktury komunalnej przez Gminę w ramach realizacji jej zadań własnych nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, gdy inwestycja nie jest wykorzystywana do czynności opodatkowanych VAT.
Koszty związane z urządzeniami ładującymi dla pojazdów elektrycznych stanowią wydatki związane z użytkowaniem pojazdów, objęte ograniczeniem odliczenia VAT do 50%, podczas gdy ich nieodpłatne udostępnienie pracownikom nie podlega opodatkowaniu VAT, o ile głównym celem tej czynności jest realizacja interesów gospodarczych spółki.
Zwrot kosztów ładowania pojazdów służbowych oraz udostępnianie urządzeń ładujących pracownikom nie generuje po ich stronie przychodu do opodatkowania, w świetle art. 12 ust. 2a ustawy o PIT, z uwagi na nieodpłatny charakter zwrotu kosztów użytkowania pojazdów oraz interes służbowy udostępnienia urządzeń.
Przychody z udostępniania przestrzeni reklamowej na kanale internetowym przez podatnika nieprowadzącego działalności gospodarczej stanowią przychody z umów o podobnym charakterze do najmu, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o PIT, podlegające opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
Sprzedaż prawa użytkowania wieczystego oraz prawa własności budynków i urządzeń, nie będącego środkiem trwałym ani częścią majątku spółki cywilnej, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym, jeżeli od jego nabycia upłynęło co najmniej pięć lat.
Opłata za dożywotnie korzystanie z serwisu jako koszt uzyskania przychodu.
Czynności, w ramach których Gmina będzie wykorzystywała majątek powstały w ramach Projektu (objęty przedmiotem wniosku), nie będą stanowiły czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 5, 7 lub 8 ustawy. Gminie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu w przedmiotowym zakresie.
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że zgodnie z art. 16 ust. 5b ustawy o CIT, nie musi on wyłączać z kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od wartości samochodu osobowego przekraczającej 150 000 zł, ponieważ samochody te są oddawane do odpłatnego używania na podstawie umowy najmu, a najem samochodów stanowi przedmiot działalności Wnioskodawcy.
Czy powstaje po stronie odbiorcy należności obowiązek podatkowy w zakresie tzw. „podatku u źródła”, a tym samym po stronie Wnioskodawcy obowiązek płatnika tego podatku w związku z zapłatą należności za usługi: A. dostępu do portalu, B. wynajmu pojazdów bezpośrednio od podmiotu w Belgii w biurze podmiotu, C. wynajmu pojazdów bezpośrednio od podmiotu w Belgii poprzez stronę internetową, D. wynajmu pojazdów
Obowiązki płatnika w związku z udostępnianiem samochodu służbowego członkowi zarządu, będącemu rezydentem podatkowym Niemiec.
Nieodpłatne udostępnienie przez Gminę na rzecz Spółki infrastruktury wodno-kanalizacyjnej wybudowanej w ramach Zadania nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT po stronie Gminy. W związku z realizacją Projektu Gmina nie ma/nie będzie miała prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego.
Obowiązki płatnika w związku z udostępnieniem Prezesowi samochodu służbowego do celów służbowych, w tym w celu dojazdu z miejsca zamieszkania do miejsca wykonywania obowiązków służbowych i z powrotem.
Obowiązki płatnika w związku z nieodpłatnym zapewnieniem zakwaterowania oddelegowanym zleceniobiorcom.
Obowiązki płatnika w związku z nieodpłatnym zapewnieniem zakwaterowania oddelegowanym pracownikom.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na realizację Inwestycji.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia wtryskarek oraz brak uznania nieodpłatnego użyczenia wtryskarek za odpłatne świadczenie usług na postawie art. 8 ust. 2 ustawy.
Czy przychody uzyskane z usług udostępniania oprzyrządowania/wyposażenia, można zaliczyć do przychodów zwolnionych na podstawie zezwolenia, a w konsekwencji, czy osiągnięty wynik (dochód lub strata), także należy uznać za zwolnionego z opodatkowania?
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków w związku z udostępnianiem Handlowcom Narzędzi w ramach umowy toolingowej w celu świadczenia usług na rzecz Spółki.