Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    reklama
    reklama
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie Sprzedaż Stany Zjednoczone Szwecja sala samochód samochód osobowy samochód służbowy samorząd samorząd terytorialny sezonowość sieć przesyłowa sklep sklep internetowy skutki podatkowe składka członkowska składki składki członkowskie specjalna strefa ekonomiczna specjalna strefa ekonomiczna (SSE) sponsoring reklama
    Indeks tematów
    Wszystkie s
    Interpretacja
    12.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-2.4011.541.2025.2.MO

    Przychody uzyskiwane z tytułu sprzedaży miejsca na reklamy oraz z umieszczania lokowań produktów w materiałach wideo, klasyfikowane pod kodem PKWiU 59.11.30.0, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.375.2025.2.ED

    Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.425.2025.2.AW

    Przychody osoby fizycznej z reklam w programie partnerskim YouTube, niezorganizowane i nieregularne, nie spełniają przesłanek działalności gospodarczej, podlegając kwalifikacji jako przychody z umów podobnych do najmu, opodatkowane zryczałtowaną stawką podatku dochodowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.512.2025.2.EC

    Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.513.2025.2.EC

    Opłaty marketingowe uiszczane za konkretne usługi promocyjne świadczone przez związek pracodawców na rzecz przedsiębiorcy mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia przesłanek art. 22 ust. 1 ustawy o PIT i właściwego udokumentowania, gdyż nie mają charakteru składki członkowskiej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    28.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 28 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.376.2025.1.MJ

    Przychody ze świadczenia usług w zakresie sprzedaży czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie podlegają opodatkowaniu stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.127.2024.11.BJ

    Wnioskodawca, stosując model sponsoringu właściwego z ekwiwalentnością świadczeń, ma prawo do ulgi z art. 18ee ustawy CIT w zakresie wydatków na sponsoring i rozliczeń royalties, pod warunkiem że świadczenia są wzajemne i równoważne. Ulga nie obejmuje rabatów redukujących przychody.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.128.2024.11.BJ

    Podstawą do obliczenia ulgi sponsorującej z art. 18ee ustawy o CIT stanowi wartość usług marketingowych dokumentowanych fakturą od wspieranego podmiotu, zaś udzielone rabaty nie spełniają tego warunku, ponieważ obniżają jedynie przychody, a nie generują kosztów uzyskania przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.07.2025 Podatki Obrót gospodarczy

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.84.2025.2.AS

    Przychody z udostępniania powierzchni reklamowej w aplikacjach mobilnych podlegają zryczałtowanemu opodatkowaniu jako działalność wynajmu według stawki 12,5% dla przychodów powyżej 100 000 zł, a nie jako działalność usługowa z niższą stawką 8,5%.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.514.2025.1.MS2

    Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 2 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.518.2025.1.MS2

    Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców, jako wynagrodzenie za konkretne usługi marketingowe, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie będąc jednocześnie składkami członkowskimi wyłączonymi na mocy art. 23 ust. 1 tej ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.361.2025.3.EC

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz związku pracodawców w związku z umową o świadczenie usług promocyjno-marketingowych, nie stanowią składek członkowskich i mogą zostać zaliczone jako koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem spełnienia kryteriów celowości, definitywności i właściwej dokumentacji wydatków

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.06.2025 Podatki Obrót gospodarczy

    Stawka podatku ryczałtowego dla działalności związanej z produkcją materiałów audiowizualnych i wynagrodzeń z reklam - Interpretacja indywidualna z dnia 17 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.207.2025.2.AW

    Działalność usługowa, związana z produkcją nagrań wideo, opodatkowana jest zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5%, o ile świadczone usługi mieszczą się w grupie PKWiU 59.11.1 oraz nie są objęte wyższą aniżeli 8,5% stawką podatkową przewidzianą dla innego rodzaju przychodów w przepisach ustawy o ryczałtowanym podatku dochodowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.06.2025 Podatki

    Kwalifikacja usług pod kątem zryczałtowanego podatku dochodowego i konieczność prowadzenia ewidencji przychodów według ich rodzaju - Interpretacja indywidualna z dnia 13 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-2.4011.211.2025.3.PR

    Przychody z usług pośrednictwa reklamowego w Internecie należy opodatkować 15% stawką ryczałtu, usługi obsługi poczty i zarządzania dokumentacją 8,5%, usługi związane z technologiami IT 12%. Brak ewidencji przychodów dla każdej usługi odrębnie skutkuje 15% stawką dla całości przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.06.2025 Podatki Obrót gospodarczy

    Opodatkowanie ryczałtem 8,5% przychodów z usług sprzedaży miejsca reklamowego i treści audiowizualnych - Interpretacja indywidualna z dnia 12 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.275.2025.2.MW

    Przychody uzyskiwane z działalności usługowej w zakresie sprzedaży miejsca reklamowego, wyświetlania reklam i produkcji reklam mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, jeżeli usługi te nie mieszczą się w kategoriach wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 tej ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.06.2025 Podatki

    Opodatkowanie przychodów z reklam wyświetlanych na platformie stawką 8,5% ryczałtu w świetle ustawy o podatku zryczałtowanym - Interpretacja indywidualna z dnia 9 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-2.4011.225.2025.2.PS

    Przychody wnioskodawczyni z działalności polegającej na sprzedaży miejsca na reklamy w filmach, sklasyfikowane jako PKWiU 59.11.30.0, podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o ryczałcie, przy spełnieniu warunków dotyczących formy opodatkowania.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.05.2025 Podatki

    Koszty uzyskania przychodów z tytułu umów sponsoringowych a podatek dochodowy od osób prawnych - Interpretacja indywidualna z dnia 30 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.175.2025.2.DK

    Wydatki poniesione przez Wnioskodawcę z tytułu umów sponsoringowych, w ramach których następuje wzajemność świadczeń sponsorowanego o charakterze reklamowym, stanowią koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, jako racjonalne, gospodarczo uzasadnione wydatki reklamowe z wyraźnym związkiem przyczynowym do uzyskania przychodu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.05.2025 Podatki

    Kwalifikacja wydatków z umów sponsoringowych jako kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o CIT - Interpretacja indywidualna z dnia 30 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.176.2025.2.DK

    Wynagrodzenie wypłacane na podstawie umów sponsoringowych, przy założeniu istnienia wzajemności świadczeń i charakteru reklamowego, może stanowić koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem należytego udokumentowania oraz niekwalifikowania jako koszty wyłączone z kosztów podatkowych według art. 16 ust. 1 CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.05.2025 Podatki

    Opodatkowanie przychodów z wyświetlania reklam na kanale internetowym jako przychody z najmu i możliwość zastosowania ryczałtu - Interpretacja indywidualna z dnia 29 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.343.2025.3.MG

    Przychody uzyskane z tytułu wyświetlania reklam na kanale internetowym należy kwalifikować jako przychody z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy, co pozwala na ich opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 i art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.04.2025 Podatki

    Kwalifikacja przychodów z wynajmu przestrzeni reklamowej na kanale internetowym do źródła z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy PIT - Interpretacja indywidualna z dnia 14 kwietnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.131.2025.1.MST

    Przychody z udostępniania przestrzeni reklamowej na kanale internetowym przez podatnika nieprowadzącego działalności gospodarczej stanowią przychody z umów o podobnym charakterze do najmu, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o PIT, podlegające opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    31.01.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 31 stycznia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.820.2024.4.MJ

    Wnioskodawca osiągać przychody z tytułu Udzielania Licencji, które mieszczą się w grupowaniu PKWiU 59.20.40.0. "Udzielanie licencji na korzystanie z praw do oryginałów nagrań dźwiękowych i muzycznych", które kwalifikują się do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3. Dokonując zatem wyboru formy opodatkowania w postaci ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, przychód z tego tytułu podlegał będzie

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.01.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 stycznia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.694.2024.1.SH

    Ustalenie czy dochód uzyskany z najmu powierzchni elewacji budynku mieszkalnego w zasobach Spółdzielni za miesiąc listopad 2023 r. na podstawie umowy najmu korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w świetle art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.01.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10 stycznia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.742.2024.1.KM

    Dotyczy ustalenia, czy wskazane wydatki związane z prowadzonym blogiem oraz kanałem w mediach społecznościowych związany z zakupem/opłaceniem: transportu (…), noclegu w recenzowanych hotelach, posiłków w recenzowanych restauracjach, biletów wstępu do odwiedzanych miejsc (…) czy innych obiektów (...), usług przewodnika, zakupu towarów np. konsoli do gier, aby przygotować test/recenzję takiego towaru

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.12.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.586.2024.3.KW

    Możliwość zaliczenia przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup eleganckiej odzieży firmowej trwale oznaczonej logo spółki w widocznym miejscu odzieży oraz zakup eleganckiego obuwia do firmowej odzieży i torebki nie opatrzonych firmowym logo.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6 7 8 9
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.