Momentem powstania przychodu z tytułu sprzedaży voucherów pobytowych w podatku dochodowym od osób prawnych jest chwila wykorzystania vouchera przez klienta na nabycie towaru lub usługi. W przypadku niewykorzystania vouchera, przychód powstaje w dniu upływu terminu jego ważności.
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (usługi transportowe). Chcę zmobilizować kontrahentów do dokonywania terminowych lub przedterminowych płatności i zastosować skonto. Żeby uniknąć wystawiania faktur korygujących z tytułu płatności za faktury bieżące, pragnę wprowadzić zasadę bonusu przyznawanego za terminową płatność należności za miesiąc poprzedni (za fakturę poprzednią, okres poprzedni
Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?
Czy w przedstawionej sytuacji występuje sprzedaż premiowa czy rabat naturalny i w związku z tym czy istnieje obowiązek odprowadzenia podatku należnego w wysokości podatku naliczonego przy zakupie "prezentów"?