Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT, zwolnienie z podatku dochodowego dotyczy nagród związanych ze sprzedażą premiową przyznawanych nabywcy od sprzedawcy, co wyklucza programy lojalnościowe, w których nagrody przyznawane są przedstawicielom handlowym za sprzedaż lub promocję. Takie nagrody nie korzystają ze zwolnienia podatkowego i nie stanowią sprzedaży premiowej w rozumieniu przepisów prawa
Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Gmina, w ramach projektu budowy sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków dokumentowanych fakturami z wykazanym podatkiem, pod warunkiem, że wszystkie te wydatki służą działalności opodatkowanej.
Przychody z udzielania wyłącznych licencji do utworów literackich, prowadzone w formie działalności gospodarczej, podlegają opodatkowaniu stawką ryczałtu 8,5% (100 000 zł) i 12,5% (nadwyżka). Przychody z udziału w spotkaniach autorskich, jako część usług kulturalnych według PKWiU dział 90, podlegają opodatkowaniu stawką 15% ryczałtu.
Przychodem spółki z tytułu sprzedaży towarów po cenie promocyjnej 0,01 zł w ramach programu benefitów, jest faktycznie uzyskana kwota, pomniejszona o podatek VAT. Wydatki na zakup towarów sprzedawanych w tej cenie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, ponieważ spełniają one wymagania art. 15 ustawy o CIT.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców, jako wynagrodzenie za konkretne usługi marketingowe, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie będąc jednocześnie składkami członkowskimi wyłączonymi na mocy art. 23 ust. 1 tej ustawy.
Wydatki ponoszone na umowy sponsoringowe, mające na celu promocję marki i pośredni wzrost przychodów, uprawniają podatnika do odliczenia podatku naliczonego VAT, o ile spełnione są warunki wskazane w art. 86 ust. 1 i ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT.
Dotyczy ustalenia, czy: - wydatek poniesiony przez Spółkę na nabycie towarów, które będą przedmiotem sprzedaży premiowej za cenę (…) PLN brutto za sztukę (zgodnie z regulaminem sprzedaży premiowej), Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu ich sprzedaży jako koszt własny sprzedaży (koszt bezpośredni), zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych; - przychodem podlegającym
Brak obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z nieodpłatnym świadczeniem usług na rzecz Korzystających, prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z bezpłatnym świadczeniem usług na rzecz Korzystających.
Określenie podstawy opodatkowania sprzedawanych przez Państwa towarów/usług na zasadach promocyjnych.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym oferowane przez Spółkę Produkty są produktami wytworzonymi przez Spółkę w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o PDOP, uprawniającymi do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ustawy o PDOP? 2. Czy Nowe Produkty stanowią „produkty dotychczas nieoferowane”, o których
Czy uzyskanie przychodu ze sprzedaży produktu z opisanej w stanie faktycznym nowej linii produktów dostosowanych do klientów indywidualnych (produkty te będą dystrybuowane poprzez sieci handlowe), choćby z pierwszej niewielkiej partii będzie uprawniało Wnioskodawcę do skorzystania z ulgi opisanej w art. 18eb ustawy; - Czy Wnioskodawca prawidłowo odczytuje przepis art. 18eb pkt 4 (winno być: art.
Skutki podatkowe organizacji programów na rzecz klientów oraz obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne w związku z wydaniem nagród w ramach programów.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń w ramach akcji promocyjnej.
Czy spółka może zaliczyć do podatkowych kosztów uzyskania poniesione wydatki (faktura od podwykonawcy) związane z zainstalowaniem na rynku miasta lodowiska.
Czy przysługuje Państwu prawo do odliczenia 100% podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z korzystaniem z Samochodu (stan faktyczny), jak również z nabyciem oraz eksploatacją Samochodu( X) (zdarzenie przyszłe), a Spółka nie jest i nie będzie zobowiązana do prowadzenie ewidencji przebiegu kilometrów dot. używania Samochodu i Samochodu (X).
Podatek od towarów i usług, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania w całości lub w części podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Na Państwu nie będą ciążyły obowiązki płatnika tj. pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, z tytułu nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów otrzymanych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności oraz obowiązki informacyjne.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca będzie mieć prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów świadczeń wypłacanych Sponsorowanemu na podstawie Umowy sponsoringu i faktur wystawianych przez Sponsorowanego na podstawie tej Umowy.
Skutki podatkowe dla spółki przekazującej nagrodę polecającemu w ramach sprzedaży premiowej oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur wystawianych przez trenera sportowego.