powódź
Artykuł aktualny
20.01.2025 Podatki

MF potwierdziło, że powodzianie, którzy zapłacą składki ZUS za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. w terminie do 15 września 2025 r. mogą je zaliczyć do kosztów podatkowych w miesiącach, za które są należne.

Artykuł aktualny

Przygotowane na podstawie aktów prawnych opublikowanych do 13 grudnia 2024 r.

W trakcie aktualizacji
12.09.2023 Rachunkowość firm

W sierpniu 2023 r. w wyniku ulew został podtopiony magazyn firmowy. W związku z tym uszkodzeniu (zniszczeniu) uległa partia przechowywanych tam towarów, które już nie nadają się do dalszej sprzedaży. Jak prawidłowo udokumentować fakt ich uszkodzenia? Czy musimy korygować VAT, który odliczyliśmy przy nabyciu tych towarów? W jaki sposób zaewidencjonować w księgach rachunkowych takie zdarzenie?

Interpretacja
09.11.2022 Podatki

Kwalifikacja uzyskanego odszkodowania za szkody w środkach trwałych (remont maszyn i hali) i koszty usuwania skutków powodzi oraz na pokrycie strat produkcyjnych do przychodów zwolnionych z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 CIT.

Artykuł
01.07.2018
Artykuł
01.07.2018
Artykuł
02.07.2015 Obrót gospodarczy

Przedsiębiorca ubiegający się o wsparcie z funduszu pożyczkowego na usunięcie szkód wyrządzonych w wyniku powodzi będzie musiał m.in.przedstawić dokumentację, na podstawie której dokonano oszacowania poniesionych strat. Ponadto możliwe będzie przesunięcie środków na naprawienie szkody w innych składnikach majątku przedsiębiorcy.

Interpretacja
03.01.2012 Podatki

Czy przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ?

Artykuł
17.12.2010 Ubezpieczenia

Rada Ministrów w odniesieniu do powodzi, która miała miejsce w sierpniu 2010 r., przyjęła, że składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz inne składki, do których poboru jest obowiązany ZUS, należne za miesiące lipiec, sierpień lub wrzesień 2010 r., opłacone przez płatnika składek poszkodowanego w następstwie tej powodzi do 31 grudnia 2010 r., uważa się za opłacone w terminie.

Porada
13.01.2005

Pracownikowi, który obecnie ubiega się o emeryturę muszę wystawić zaświadczenie o zarobkach na druku ZUS Rp-7. W 1997 r. udzieliłem mu, w związku z mającą wówczas miejsce powodzią, 19 dni wolnych. Czy w zaświadczeniu powinienem wykazać ten okres jako nieskładkowy czy jako składkowy?