Przedsiębiorcy opłacający składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzonej działalności od 1 listopada 2024 r. mogą wnioskować o zwolnienie ze składek na te ubezpieczenia za jeden miesiąc kalendarzowy w roku kalendarzowym. Ulga dotyczy też Funduszu Pracy i Funduszu Solidarnościowego, jeżeli ubezpieczony jest zobowiązany do opłacania tej składki. Pierwsze wnioski o udzielenie ulgi za grudzień
Kalendarium wydarzeń wrzesień 2024 r.
Skutki podatkowe zbycia gruntów rolnych w kontekście pomocy de minimis i zachowania prawa do zwolnienia podatkowego określonego w art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Przepisy ustawy systemowej przewidują określone preferencje dla przedsiębiorców w zakresie należności z tytułu składek ZUS. Płatnicy składek mogą korzystać z szerokiego katalogu ulg składkowych, m.in. z odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty czy ze zwolnienia w opłacaniu składek, w tym od 1 listopada 2024 r. z nowej okresowej ulgi w postaci tzw. wakacji składkowych. W każdym przypadku podstawą
Skutki podatkowe zbycia gruntów rolnych w kontekście pomocy de minimis.
1) Czy dofinansowanie otrzymane w ramach pomocy de minimis, o którym mowa we wniosku, nie stanowi przychodu stosownie do treści art. 12 ust. 4 pkt 14 updop? 2) Czy wartość otrzymanego dofinansowania, opisanego we wniosku, powinna zostać uwzględniona w kalkulacji limitów, o których mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 updop?
Instytucje Unii Europejskiej ustanowiły specjalny funduszu europejski w celu finansowego wsparcia podmiotów poszkodowanych przez brexit . Fundusz ten to tzw. pobrexitowa rezerwa dostosowawcza. Zasady udzielania pomocy z tego funduszu określa opublikowane rozporządzenie w sprawie udzielania przedsiębiorcom pomocy w ramach pobrexitowej rezerwy dostosowawczej. Celem jego wydania było umożliwienie polskim
W zakresie ustalenia, czy pomoc de minimis uzyskana przez Wnioskodawcę, gdy nie jest ona zależna od kosztów kwalifikowanych, podlega łączeniu (kumulacji) ze zwolnieniem z PDOP uzyskanym na podstawie Zezwoleń bez ograniczeń, a tym samym, czy wartość uzyskanej pomocy de minimis nie pomniejsza limitu zwolnienia z PDOP.
Planowana sprzedaż innej, niż nabyte umową z 7 lutego 2019 r., działki spowoduje utratę prawa do stanowiącego pomoc de minimis zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 9 pkt 2 ustawy.
Zwolnienie z art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Określenie czy w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn zostało utworzone lub powiększone gospodarstwo rolne oraz czy w przypadku pomocy de minimis, jeśli zostanie przekroczony limit określony w rozporządzeniu Komisji (UE) pomoc zostanie udzielona (do wysokości limitu)?
w zakresie skutków podatkowych zawarcia umowy sprzedaży gruntów rolnych, jakie wystąpiły po stronie Wnioskodawczyni.
Czy dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej za okres od dnia 1 lipca 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r., będące pomocą de minimis, będzie stanowiło przychód do opodatkowania (przychód stanowiący podstawę do wyliczenia należnego podatku) po stronie Wnioskodawcy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w świetle art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych zawarcie umowy sprzedaży opisanej we wniosku będzie zwolnione od podatku od czynności cywilnoprawnych?
Przedsiębiorcy, którzy mają dług wobec ZUS z tytułu nieopłaconych składek, od 15 stycznia 2013 r. mogą występować do ZUS z wnioskiem o ich umorzenie. W najnowszych wyjaśnieniach ZUS przedstawił procedurę ubiegania się o umorzenie w trybie ustawy abolicyjnej, wskazując komu, na jakich warunkach i za jakie okresy może zostać przyznane umorzenie. Okres na złożenie wniosku o umorzenie należności składkowych
Czy w zaistniałej sytuacji warunkiem zastosowania przez płatnika notariusza zwolnienia z art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych jest łączne spełnienie warunków określonych w tym przepisie, w tym w szczególności w zakresie pomocy de minimis w rolnictwie?Czy też płatnik nie ma obowiązku badania wysokości otrzymanej przez nabywców pomocy de minimis, a obowiązek ten spoczywa na właściwym
Czy w świetle przedstawionych powyżej obowiązujących przepisów będzie mógł Pan dokonywać jednorazowych odpisów amortyzacyjnych w wysokości 209.000 zł (50.000 EURO) dla: &˗ środków trwałych z grupy 3,4,5,8 w wysokości 140.708 zł, &˗ środków trwałych z grupy 7 w wysokości 68.292 zł.
1) Czy koszty poniesione w latach 2012-2014 na zakup drobnych przedmiotów, takich jak np. mydełka i ręczniczki dla gości oraz innego wyposażenia (wymienionego w punktach 5 i 6 stanu faktycznego przedstawionego we wniosku) do pensjonatu będącego w budowie, których wartość jednostkowa nie przekracza 3.500 zł i nie zostały wpisane do ewidencji środków trwałych, mogą zostać zaliczone bezpośrednio do kosztów
Czy w zaistniałej sytuacji prawidłowe było dokonanie jednorazowej amortyzacji, określonej w art. 22k ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? Czy obliczając limit dla małego podatnika, warunkujący zastosowanie jednorazowej amortyzacji należy brać pod uwagę przychody brutto spółki, która nabywa środki trwałe, czy należy obliczać oddzielnie limit dla każdego ze wspólników, sumując ich przychody
Nie ma prawnej możliwości, by Spółka mogła umieścić w kosztach uzyskania przychodów wydatków poniesionych ze środków uzyskanej pomocy de minimis na: zużycie materiałów i energii, usługi obce (usługi informatyczne, usługi telekomunikacyjne, usługi księgowe), wynagrodzenia, ubezpieczenia społeczne, wydatki na wyposażenie biura, wydatki na bieżące potrzeby firmy.
Pomoc de minimis. Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z ponoszeniem kosztów związanych z projektem szkoleniowym. Obowiązek wystawienia faktury VAT za szkolenie w sytuacji, gdy jest ono dofinansowane w 100% ze środków publicznych.