Transakcja zbycia udziałów w nieruchomości gruntowej, obejmującej działki nr 1/5 i nr 1/6, przez podatnika działa jako odpłatna dostawa towarów, opodatkowana VAT, jednakże korzysta ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, w tym także otrzymany zadatek na poczet transakcji.
Wydatki na organizację imprez integracyjnych dla pracowników mogą stanowić koszt uzyskania przychodów, jeśli wspierają integrację zespołu i poprawę efektywności, będąc w związku przyczynowo-skutkowym z przychodem.
Zakup miejsca parkingowego jako odrębnej nieruchomości nie stanowi wydatku na własne cele mieszkaniowe w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 131 i art. 21 ust. 25 ustawy o PIT, przez co nie uprawnia do zwolnienia z opodatkowania dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości.
Sprzedaż użytkowania wieczystego gruntu oraz budynku mieszkalno-usługowego i parkingu, przy spełnieniu przesłanek z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, korzysta ze zwolnienia z podatku, gdy dostawa nie następuje w ramach pierwszego zasiedlenia, a od pierwszego zasiedlenia minęło ponad dwa lata.
Dochód wydatkowany na nabycie systemu parkingowego, nawet gdy służy pracownikom szpitala, nie podlega zwolnieniu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, jeśli parking działa odpłatnie, co nadaje tej działalności charakter komercyjny, a nie bezpośrednio związany z ochroną zdrowia.
Opłaty dodatkowe związane z nieuregulowaniem należności parkingowej zawierają w sobie znamiona świadczenia usług, przez co stanowią wynagrodzenie opodatkowane VAT, pomimo iż ich charakter jest zbliżony do kar umownych.
Miejsce postojowe, nabywane dla celów "mieszanych", uprawnia do 50% odliczenia podatku VAT, bez obowiązku szczególnej dokumentacji celów gospodarczych, jeśli zakup jest przypisany do konkretnego pojazdu użytkowanego w działalności.
Opłaty wynikające z użytkowania Strefy Płatnego Parkowania, w tym opłaty dodatkowe, przez organ gminny w ramach realizacji zadań własnych, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT jako działania niebędące działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
Dochód uzyskany z odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości gruntowych, przeznaczony na zasoby mieszkaniowe, korzysta ze zwolnienia w trybie art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, o ile dotyczy bezpośrednio gospodarki zasobami mieszkaniowymi, nie obejmując lokali użytkowych.
Zwrot pracownikom kosztów parkingowych i za przejazdy drogami płatnymi w czasie podróży służbowej, nie wliczany do kilometrówki, stanowi przychód zwolniony z PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a ustawy PIT, zwalniając płatnika z obowiązków płatniczych względem tych kosztów.
Zwrot kosztów użytkowania samochodów prywatnych do celów służbowych oraz przejazdy taksówkami, ponoszone przez pracowników w ramach obowiązków służbowych, w określonych przypadkach nie stanowią przychodu podatkowego, pod warunkiem, że koszty te są ponoszone w interesie pracodawcy i nie przysparzają korzyści majątkowej pracownikowi.
Zwrot pracownikom wydatków ponoszonych z tytułu opłat za parkingi i przejazdy płatną drogą podczas podróży służbowych prywatnymi samochodami, nie wlicza się do kilometrówki i korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a ustawy o PIT, nie skutkując obowiązkami płatnika po stronie pracodawcy.
Zwrot pracownikom kosztów opłat parkingowych i za drogi płatne poniesionych w ramach podróży służbowych prywatnymi samochodami podlega zwolnieniu z podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a ustawy o PIT, przy spełnieniu wymogu dokumentacyjnego, jednocześnie nieobowiązujący do wliczania w ryczałtowe koszty przejazdu (kilometrówki).
Zwrot kosztów użytkowania prywatnych pojazdów w celach służbowych oraz zwrot kosztów przejazdów taksówkami w ramach podróży służbowej, zgodnie z wymogami ustawowymi i wskazówkami interpretacyjnymi, nie stanowi przychodu podatkowego. Zwolnienie obejmuje także świadczenia związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, jeśli zostały przyznane zgodnie z przesłankami art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy o PIT
Zwrot kosztów użytkowania prywatnego samochodu oraz przejazdów taksówką w podróży służbowej, stanowiące przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, korzystają ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16, gdyż mieści się w ustawowych granicach świadczeń służbowych, co wyklucza obowiązek pobrania zaliczek na podatek dochodowy.
Zwrot kosztów za opłaty parkingowe i płatne drogi poniesionych w podróży służbowej prywatnym samochodem nie jest wliczany do kilometrówki i może być zwolniony z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a ustawy o PIT, przy spełnieniu warunków prawnych.
Opłaty dodatkowe za niedokonanie opłaty za parkowanie i przekroczenie czasu w strefach płatnego parkowania nie podlegają opodatkowaniu VAT, gdyż stanowią odszkodowanie za naruszenie regulaminu, a ich pobór odbywa się w reżimie administracyjnoprawnym, nie zaś w ramach czynności cywilnoprawnych.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług opłaty dodatkowej za brak ważnego biletu parkomatowego na parkingu płatnym.
Czynności, w ramach których Gmina będzie wykorzystywała majątek powstały w ramach Projektu (objęty przedmiotem wniosku), nie będą stanowiły czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 5, 7 lub 8 ustawy. Gminie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu w przedmiotowym zakresie.
Obowiązki płatnika z tytułu zwrotu pracownikom dodatkowych kosztów związanych z wykorzystaniem w podróży służbowej prywatnego samochodu (opłaty za parkowanie i autostrady).
Opodatkowanie podatkiem VAT - jako jednolite świadczenie dostawy lokalu wraz z udziałem w gruncie i częściach wspólnych nieruchomości.
Państwa działania w zakresie udostępniania miejsc parkingowych zlokalizowanych w pasie drogi publicznej oraz udostępniania pasa drogowego i pobieranie z tego tytułu opłat wynikających z przepisów prawa mieszczą się w zakresie wykonywania zadań własnych. Stanowią zadania nałożone odrębnymi przepisami prawa i wynikają z wykonywania władztwa publicznoprawnego. Zatem, stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy
Czy opisane w stanie faktycznym Opłaty dodatkowe nakładane przez operatorów parkingów prywatnych oraz Opłaty dodatkowe nakładane przez zarządców stref parkingowych przy drogach publicznych stanowią wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 3 PDOP i podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.