Rolnik, zarejestrowany jako czynny podatnik VAT, ma prawo do odliczenia pełnej kwoty VAT od zakupionego oleju napędowego, jeżeli pojazdy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej i potwierdzone ewidencją potwierdzającą wykluczenie użytku prywatnego, na podstawie art. 86 i 86a ustawy o VAT.
Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot nabywający LNG, który nie spełnia wymogów rejestracyjnych jako pośredniczący podmiot gazowy. Tym samym zużycie LNG do celów prób statków nie kwalifikuje się jako żegluga i nie jest zwolnione z akcyzy, co wyklucza stawkę zerową na podstawie użytego kodu CN 2711 11 00.
Usługi polegające na kompleksowej obsłudze paliw w portach morskich, polegające na przeładunku, składowaniu oraz dodawaniu biokomponentów, spełniają przesłanki opodatkowania 0% stawką VAT na mocy art. 83 ust. 1 pkt 9 i 9a ustawy, jako usługi służące bezpośrednim potrzebom ładunków transportu morskiego oraz międzynarodowego transportu lądowego.
Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usługi udostępniania samochodów pracownikom powstaje z chwilą upływu terminu płatności za przedmiotową usługę. Natomiast, jeśli wystawicie Państwo fakturę za świadczoną usługę udostępnienia samochodu służbowego do celów prywatnych przed upływem terminu płatności, wówczas obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury dokumentującej tą usługę.
rozpoznanie eksportu towarów oraz zastosowanie stawki podatku w wysokości 0%
moment powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym paliw oraz zasad raportowania odbioru wyrobów akcyzowych w systemie EMCS
Czy można zaliczyć jako koszty uzyskania przychodu wszystkie ubytki i niedobory powstające w paliwach wyłącznie w sposób niezawiniony?