W przypadku podziału spółki przez wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa w trybie art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h., zasada sukcesji podatkowej z art. 93c Ordynacji podatkowej oznacza że spółka przejmująca wstępuje tylko w prawa i obowiązki "pozostające" (stany otwarte) w związku z przejętymi składnikami, tj. nieskonkretyzowane przed dniem wydzielenia, przy czym decydujący jest moment powstania
Podpisanie sprawozdania finansowego w terminie jest warunkiem sine qua non skutecznego wyboru ryczałtu od dochodów spółek, zgodnie z art. 28j ust. 5 ustawy o CIT; jego późniejsze dokonanie uniemożliwia zmianę formy opodatkowania w trakcie roku podatkowego.
Faktury zaliczkowe powinny odzwierciedlać wartość usług przypadającą na odpowiedni okres rozliczeniowy. Zmiana umowy wpływająca na przyszłe wynagrodzenie nie wymaga korekty faktur zaliczkowych, a ostatnia faktura zaliczkowa zamykająca całą transakcję powinna zawierać numery poprzednich faktur dotyczących tego okresu rozliczeniowego.
W przypadku połączenia przez przejęcie, spółka przejmująca obowiązana jest przygotować deklarację VAT za okres sprzed połączenia, z wykorzystaniem danych podmiotu przejmowanego, zgodnie z zasadą sukcesji generalnej określoną w art. 93 Ordynacji podatkowej.
Dokonana przez Wnioskodawcę dostawa zabudowanej nieruchomości korzysta ze zwolnienia z podatku VAT, jako że dostawa miała miejsce po upływie dwóch lat od pierwszego zasiedlenia. Nabycie nakładów na wybudowanie budynku, parkingu i drogi manewrowej przez Wnioskodawcę od dzierżawcy winno być opodatkowane jako odpłatne świadczenie usług stawką 23%.
Zwolnienie z akcyzy od energii elektrycznej wytworzonej w OZE dotyczy najbliższych okresów rozliczeniowych po decyzji Prezesa URE potwierdzającej umorzenie świadectw, wg stawek obowiązujących w dacie realizacji zwolnienia, a nie w dacie wytworzenia energii.
Wydanie interpretacji indywidualnej dot. podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia wyłącznie jednego paragonu/faktury w ostatnim dniu przyjętego okresu rozliczeniowego.
Skoro Wnioskodawca nie planuje zbycia udziałów w Spółce przejmującej przez co najmniej dwa lata i nie dokona takiego zbycia, to w odniesieniu do Dywidend Wnioskodawca nie utraci prawa do zastosowania zwolnienia z art. 22 ust. 4 ustawy CIT w związku z przerwaniem biegu dwuletniego okresu posiadania udziałów w kapitale Spółek zależnych, bowiem - w świetle wyżej przytoczonego stanowiska NSA - ciągłość
Dotyczy ustalenia, czy: - w opisanym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca będzie uprawniony do ustalenia stawek amortyzacji podatkowej budynku na podstawie przepisu art. 16j ust. 1 punkt 3 litera a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. czy będzie uprawniony do ustalenia stawek amortyzacji budynku przy założeniu, że okres amortyzacji nie będzie mógł być krótszy niż 3 lata; - w razie gdyby odpowiedź
Czy w związku z realizowanymi transakcjami w podstawie opodatkowania z tytułu świadczenia usług, Spółka powinna wykazać jako dochód należne od właścicieli Platform wynagrodzenie, pomniejszone o kwotę Prowizji, przysługującą właścicielowi Platformy, na której udostępniono Utwory Spółki, z tytułu ich zakupu przez Użytkownika Czy moment powstania przychodu w Spółce w stosunku do transakcji będzie tożsamy
Dotyczy ustalenia, czy: - limit kwoty w wysokości 5 000 000 zł wynikający z art. 7 ust. 5 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w ramach jednorazowego dochodu uzyskanego z danego źródła w jednym z najbliższych kolejno po sobie następujących pięciu latach podatkowych należy rozumieć w ten sposób, że kwota 5 000 000 zł dotyczy odrębnie straty z każdego roku podatkowego następującego po
1) Czy podstawę opodatkowania w Ryczałcie, w danym okresie rozliczeniowym, z tytułu używania Pojazdów oraz Pojazdów Wspólników, stanowi 50% miesięcznych odpisów amortyzacyjnych obliczonych od Wartości Początkowej? 2) Czy podstawę opodatkowania w Ryczałcie, w danym okresie rozliczeniowym, w związku z używaniem Pojazdów oraz Pojazdów Wspólników, stanowi 50% poniesionych przez Spółkę Wydatków Eksploatacyjnych
Czy za prawidłową można uznać wskazaną przez Spółkę metodę weryfikacji wielkości uzyskanej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących działalność na podstawie decyzji o wsparciu, w szczególności w zakresie prawidłowości wskazanego podejścia Spółki do kwestii kalkulacji zaliczek Spółki na p.d.o.p. (w ramach dochodu osiąganego przez Spółkę z działalności prowadzonej
Dotyczy ustalenia: - czy czynność wydania Karty spowoduje obowiązek rozpoznania przychodu do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych po stronie Wnioskodawcy; - w którym momencie Wnioskodawca ma obowiązek rozpoznania przychodu do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu sprzedaży towarów przy pomocy Karty; - czy Wnioskodawca winien rozpoznać obowiązek podatkowy w podatku
Dotyczy ustalenia, czy Spółka po sprzedaży funduszy inwestycyjnych i spełnieniu wszystkich warunków określonych w rozdziale 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może być opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek bez okresu oczekiwania określonego w art. 28l ust. 2 ww. ustawy
Sprzedaż udziałów w nieruchomości nie będzie więc stanowić dla Wnioskodawcy źródła przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy.
Dotyczy ustalenia czy: - w związku z przejęciem przez Wnioskodawcę Spółki przejmowanej, nie znajdzie zastosowania art. 7 ust. 3 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, to znaczy Wnioskodawca nie utraci możliwości obniżenia dochodów osiąganych w roku, w którym nastąpi połączenie oraz w kolejnych latach o straty podatkowe poniesione przez Wnioskodawcę w latach poprzedzających rok, w którym
Dotyczy ustalenia okresów, za jakie powinna być sporządzona dokumentacja cen transferowych
Możliwość korzystania ze zwolnienia CIT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT w granicach przysługującego limitu pomocy publicznej z tytułu zrealizowanej inwestycji na podstawie zezwolenia z 30.12.2000 r. aż do upływu okresu, na jaki została ustanowiona specjalna strefa ekonomiczna lub do wcześniejszego wyczerpania przyznanego jej limitu.
Czy za prawidłową można uznać wskazaną przez Spółkę metodę weryfikacji wielkości uzyskanej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących działalność na podstawie decyzji o wsparciu oraz zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, w szczególności w zakresie prawidłowości wskazanego podejścia Spółki do kwestii kalkulacji zaliczek Spółki na p.d.o.p.
W sytuacji, gdy po magazynowaniu do czasu wydania dyspozycji przez Kupującego o zamiarze odbioru towarów, dokonany zostanie transport wyrobów poza granice Polski do innego kraju UE, a Wnioskodawca otrzyma dokumenty potwierdzające dokonanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, uprawniające do zastosowania 0% stawki podatku, (tj. po spełnieniu warunków określonych w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT
Po modyfikacji umowy leasingu operacyjnego lub finansowego nie będą stanowić „następnej umowy leasingu” w rozumieniu art. 17b ust. 1 pkt 3 oraz 17f ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT
Rozliczanie faktur korygujących "in plus" oraz "in minus" dotyczących usług zwolnionych.