Usługi, które z uwagi na swoją specyfikę wymagają istotnego udziału człowieka, nie kwalifikują się jako usługi elektroniczne podlegające opodatkowaniu w miejscu zamieszkania klienta; miejsce świadczenia takich usług zgodnie z zasadą ogólną jest określane przez siedzibę usługodawcy.
Przychody z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej są klasyfikowane jako przychody kapitałowe, podlegające opodatkowaniu według stawki 19%, co wyklucza możliwość ich opodatkowania ryczałtem jako przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Wpłaty otrzymywane przez wnioskodawcę od Patronów w opisanych okolicznościach spełniają przesłanki darowizny i podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn, według zasad określonych w ustawie.
Zakup przedmiotów wirtualnych (atrybutów postaci internetowych w grach sieciowych) od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
Produkty cyfrowe, tj. wirtualne przedmioty funkcjonujące w grach komputerowych, w postaci skinów (skórek), broni używanej w grach komputerowych, mogą być uznane za towar w myśl art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Skoro sprzedaje Pan wirtualne przedmioty w stanie nieprzetworzonym uprzednio zakupione przez Pana
Przychody za umożliwienie pobrania gry przez Internet i korzystania z gry, otrzymywane z Portalu, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu.
Obowiązki płatnika w kwestii zastosowania zwolnienia z opodatkowania (ulga dla młodych), kwalifikacji uzyskiwanych przychodów do odpowiedniego źródła oraz kosztów uzyskania przychodów.
Uznanie sprzedaży walut wirtualnych za świadczenie usług zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy, w przypadku, jeżeli miejscem świadczenia, a zarazem opodatkowania tej usługi będzie terytorium Polski, oraz uznanie sprzedaży walut wirtualnych za świadczenie usług zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy, w przypadku, gdy miejsce świadczenia, a zarazem opodatkowania
Możliwości rozliczenia sprzedaży nabytych wirtualnie przedmiotów w grach komputerowych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.